فصل‌های Diablo 4 پس از عرضه داستان اصلی را ادامه نمی‌دهند

منبع: گیمفا

5

1402/3/5

09:09


دستیار کارگردان بازی Diablo 4 یعنی جو پایپیورا (Joe Piepiora) گفته که فصل‌های پس از عرضه Diablo 4 تم‌ها و ماموریت‌های خود را خواهند داشت، اما داستان آن‌ها مجزا از بازی اصلی خواهد بود.

فصل‌های Diablo 4 پس از عرضه داستان اصلی را ادامه نمی‌دهند

دستیار کارگردان بازی Diablo 4 یعنی جو پایپیورا (Joe Piepiora) گفته که فصل‌های پس از عرضه Diablo 4 تم‌ها و ماموریت‌های خود را خواهند داشت، اما داستان آن‌ها مجزا از بازی اصلی خواهد بود.

اکشن نقش‌آفرینی مورد انتظار Blizzard Entertainment یعنی Diablo 4 در تاریخ ۶ ژوئن به صورت جهانی عرضه خواهد شد. با این حال این تنها آغاز یک پروسه یک ساله پشتیبانی از بازی پس از عرضه خواهد بود. اولین فصل بازی در اواخر ماه جولای آغاز خواهد شد و ماموریت‌ها، Legendaryها و شخصیت‌های جدید را به بازی اضافه خواهد کرد. به علاوه شاهد چالش‌های فصلی خواهیم بود که جوایزی را به همراه خواهند داشت.

با این حال این فصل‌ها قرار نیست داستان بازی اصلی را گسترش دهند. آقای جو پایپیورا، دستیار کارگردان بازی، در مصاحبه‌ای جدید با Eurogamer در این باره صحبت کرد:

ما دو نوع محتوای پس از عرضه برای بازی خواهیم داشت. اول از همه آپدیت‌های فصلی هستند که هر سه ماه منتشر می‌شوند. پس از آن هم بسته‌های الحاقی را خواهیم داشت. در حالی امروز در مورد بسته‌های الحاقی صحبت نمی‌کنیم، اما باید متوجه شد که آن‌ها بخش مهمی از اکوسیستمی هستند که ما برای پشتیبانی از بازی در نظر گرفته‌ایم.

در مورد فصل‌ها باید گفت که وقتی در مورد داستان فکر می‌کنیم می‌خواهیم که جهان Diablo 4 و Sanctuary را گسترش دهیم، اما نمی‌خواهیم که داستان Campaign را به فصل‌ها بیاوریم تا این فصل‌ها برای فهمیدن بسته‌های الحاقی ضروری باشند.

البته دلایلی دیگری برای داشتن چنین رویکردی نسبت به فصل‌ها هم وجود دارد. به جای ساخت چیزی ادامه‌دار در قالب فصل‌ها، تیم توسعه بازی می‌خواهد تا هر فصل به تنهایی عالی باشد. هر فصل تم خود را دارد و ماموریت‌ها هم این تم را بررسی می‌کنند:

فصل‌ها ممکن است شخصیت‌های جدید را معرفی کنند، ممکن است شخصیت‌های قدیمی را بازگردانند، اما داستان آن‌ها منزوی خواهد بود و در جهان Sanctuary جریان دارد. این داستان در طول فصل روایت می‌شود و در کنار آن شاهد معرفی مکانیک‌های گیم‌پلی جدید و چیزهای دیگر در طول آن سه ماه خواهیم بود که با آغاز فصل بعدی جایگزین می‌شوند. پس از آن شاهد معرفی یک سری ماموریت جدید، یک تم فصلی جدید، گیم‌پلی فصلی جدید و این نوع موارد خواهیم بود.

جان میولر (John Mueller)، کارگردان هنری بازی، نیز افزود که تیم توسعه بازی می‌خواهد تا Sanctuary یک بوم نقاشی برای فصل‌های بعدی باشد:

پس از بنا شدن این پایه و اساس ما می‌توانیم از آن برای انجام کارهای زیادی استفاده کنیم. تمام داستان‌های جانبی و اتفاقاتی که در حال رخ دادن هستند که ربطی به Eternal Conflict ندارند. با این حال آن‌ها هم‌چنان بسیار جذاب و تاریک هستند و آن حس و حال آشنای Diablo را دارند. از همین حالا کار کردن روی این محتوا بسیار سرگرم‌کننده است.

پایپیورا سپس افزود:

صادقانه بگویم، توانایی ساخت قسمت‌های بیشتری از Sanctuary برای فصل‌ها چیزی است که ما می‌خواهیم انجام دهیم. جوانب فنی در این قضیه وجود دارند و این موارد زمان‌بر خواهند بود. اما این‌ها چیزهایی هستند که ما برای محتوای فصلی به دنبالشان هستیم. البته در بسته‌های الحاقی قادر به گشت و گذار در بخش‌های بسیار بیشتری از Sanctuary هستیم. اما در مورد فصل‌ها باید گفت که من ایده عمیق‌تر شدن در برخی نواحی و معرفی فضاهای جدید را دوست دارم.

بازی Diablo 4 در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ (۶ ژوئن ۲۰۲۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پلتفرم PC عرضه خواهد شد. با این حال خریداران نسخه‌های Ultimate و Deluxe می‌توانند چهار روز زودتر به آن دسترسی داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو