ببینید : فیلم رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر 4

منبع: فیگار

4

1402/3/5

14:23


به تازگی فیلم رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر 4 در فضای مجازی پخش دشه است. گویا قدرت تخریب این موشک بسیار شگفت انگیز می‌باشد.

ببینید : فیلم رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر 4

به تازگی فیلم رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر 4 در فضای مجازی پخش دشه است. گویا قدرت تخریب این موشک بسیار شگفت انگیز می‌باشد.

اخیرا ویدیویی از رزمایش موشک بالستیک خرمشهر 4 در فضای مجازی منتشر شده است. گویا رونمایی از موشک خرمشهر 4 سر صدای زیادی را در رسانه های خارجی ایجاد کرده است. در ادامه شلیک موشک بالستیک خرمشهر 4 خواهیم دید.

رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر 4

رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر 4

رزمایش موشک بالستیک خرمشهر 4

موشک بالستیک خرمشهر 4 با نام خیبر صبح (پنجشنبه 4 خردادماه) با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و جمعی از معاونان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد. برد این موشک، 2 هزار کیلومتر و وزن سرجنگی آن نیز، 1500 کیلوگرم است.

این موشک آخرین نسخه پیشرفته خرمشهر است از انواع موشک های نقطه زن بدون نیاز به هدایت در فاز نهایی است. موتور آن، موتور پیشرفته اروند است که از سوخت هایپرگولیک بهره می‌برد. متخصصان صنایع موشکی برای ایجاد قابلیت‌های تاکتیکی، موتور موشک خرمشهر 4 را در داخل مخزن سوخت قرار دادند که این امر باعث کاهش طول موشک به حدود ۱۳ متر شده است.

رونمایی از موشک خرمشهر 4

در ادامه می‌توانیدویدیویی از شلیک موشک بالستیک خرمشهر 4 را ببینید:

سرجنگی این موشک با طول حدود چهار متر، یکی از بزرگترین و اثر بخش ترین سرجنگی های تولید شده که قابلیت حمل بیش از یک تن مواد ناریه را داراست. سرعت بالای اصابت سرجنگی به هدف، باعث می‌شود سیستم های پدافندی دشمن، قادر به تشخیص و رهگیری و اقدام جهت انهدام سرجنگی نباشند.

موشک خرمشهر ۴ به دلیل بهره‌مندی از موتور بسیار قدرتمند از ضربه ویژه بسیار بالایی برخوردار است که این ضربه ویژه بر روی زمین ۲۸۰ و در شرایط خلأ ۳۰۰ ثانیه است. همچنین، موتور مذکور باعث شده است تا سرعت این موشک در خارج از جو به ۱۶ ماخ و در داخل جو به ۸ ماخ برسد.

استحکام بیشتر سازه موشک در نسل جدید خرمشهر نسبت به سه نسل قبل دیگر ویژگی این موشک است که باعث شده تا پرتابگر بتواند آن را با سرعت بیشتری جابجا کند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو