نقشه جهان بازی دیابلو 4 به مرور زمان بزرگ‌تر خواهد شد

منبع: زومجی

3

1402/3/5

19:17


نقشه جهان بازی دیابلو 4 به مرور زمان بزرگ‌تر خواهد شد

بازی Diablo 4 تا دو هفته دیگر عرضه می‌شود اما این تنها شروعی بر پشتیبانی چند ساله از این بازی خواهد بود؛ چرا که سازندگان محتوای پس از عرضه بسیاری را برای بازی اکشن و نقش‌آفرینی در نظر گرفته‌اند. بلیزارد تاکنون تایید کرده است که فصل اول دیابلو 4 در نیمه دوم ماه ژوئیه در دسترس قرار می‌گیرد و محتوای جدیدی از جمله مأموریت‌های داستانی و چالش‌های فصلی با جوایز ارزشمند را به بازی اضافه خواهد کرد.

حال کارگردان بازی اعلام کرده است محتوای هر فصل، بخش داستانی اصلی بازی را گسترش نمی‌دهند. جو پی‌پایورا، کارگردان دیابلو 4 در ممصاحبه جدیدی با رسانه یوروگیمر توضیح داد: «ما پس از عرضه بازی، دو نوع محتوای الحاقی خواهیم داشت که شامل محتوای فصلی هر چهارماه یک‌بار و بسته‌های گسترشی می‌شوند. درحالی‌که امروز قصد نداریم در مورد بسته‌های گسترشی صحبت کنیم اما مهم است که بازیکنان بدانند این بسته‌ها به‌عنوان بخش مهمی از پشتیبانی پس از انتشار دیابلو 4 به شمار می‌آیند.

بااین‌حال وقتی در مورد محتوای فصلی صحبت می‌کنیم، می‌دانیم که هدف ما از ارائه‌ آن‌ها مربوط‌به گسترش دنیای دیابلو 4 و Sanctuary است؛ با این وجود نمی‌خواهیم بخش داستانی اصلی را در قالب فصل‌ها گسترش دهیم تا بازیکنان مجبور نباشند برای تجربه بهتر داستان بسته‌های الحاقی، اجبارا محتوای فصلی را دریافت کنند».

رونمایی از شخصیت Rogue در بازی Diablo 4

کارگردان Diablo 4 در ادامه توضیح داد یکی دیگر از دلایلی که بلیزارد قصد ندارد کمپین را ازطریق سیزن‌ها گسترده کند، مربوط‌به رویکرد تیم نسبت به هر فصل است. تیم توسعه در نظر دارد به‌جای ساختن هر فصل براساس دنباله بخش داستانی، آن را به‌صورت یک مجموعه عالی و مستقل خلق کند تا هر فصل مضمون و زمینه منحصر‌به‌فرد خود را داشته باشد؛ چرا که محتوا و مأموریت‌های هر فصل براساس همین زمینه اصلی طراحی شده‌‌اند. پی‌پایورا در ادامه افزود:

«ممکن است هر فصل شخصیت‌های جدیدی را معرفی کند یا برخی از کاراکترهای قدیمی را بازگرداند اما داستان آن مستقل و جدا از کمپین اصلی یا فصل‌های دیگر خواهد بود. هر فصل داستان منحصربه‌فردی را در دنیای Sanctuary روایت می‌کند که قرار است بازیکنان در طول فصل با آن سرگرم شوند و درکنار آن به انواع مکانیسم‌های تازه گیم‌پلی و محتوای جدید دسترسی پیدا کنند. بازیکنان در طول هر فصل سه‌ماهه انواع مأموریت‌ها، زمینه فصلی، مکانیسم‌های گیم‌پلی، پاداش‌ها، هیولاهایی برای شکار، باس‌فایت‌ها و مواردی از این قبیل را دریافت خواهند کرد که جایگزین محتوای فصل قبل خواهد شد».

Diablo 4

در ادامه جان مولر، کارگردان هنری دیابلو 4 از بازیکنان خواست تا دنیای Sanctuary را شبیه یک بوم نقاشی برای داستان‌های فصلی آینده در نظر بگیرند: «زمانی‌که مشخص شد ما می‌توانیم از جهان بازی برای خلق انواع محتوا از جمله داستان‌های کوچک و فرعی که همچنان جالب، تاریک و ترسناک هستند و ارتباطی با Eternal Conflict ندارند استفاده کنیم، همان حس و حال یک دیابلو واقعی را داشتیم. در حال حاضر کار کردن روی چنین محتوایی بسیار سرگرم‌کننده است».

در ادامه مولر در پاسخ به یک سؤال پیرامون امکان گسترش نقشه بازی در هر فصل گفت: «صراحتا می‌گویم که ساخت مناطق بیشتر از دنیای Sanctuary برای هر فصل، کاری است که ما آن را دوست داریم. با این وجود برخی محدودیت‌های فنی وجود دارند که روند ساخت را زمان‌بر می‌کنند. ما تمایل داریم مناطق جدیدی را در هر فصل به نقشه اضافه کنیم و نمی‌خواهیم این ایده را کنار بگذاریم. بدیهی است که در بسته‌های الحاقی می‌توانیم مناطق بیشتری از جهان دیابلو 4 را برای کاوش ارائه کنیم اما در مورد فصل‌ها، من ایده کاوش عمیق‌تر در برخی مناطق و رونمایی کردن از سرزمین‌های جدید را دوست دارم».

بازی Diablo 4 در تاریخ ۱۶ خرداد (۶ ژوئن) روی پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد. خریداران دو نسخه دیلاکس و آلتیمیت بازی می‌توانند چهار روز زودتر به آن دسترسی پیدا کنند.

شما می‌توانید نظرات خود درباره جدیدترین اخبار دنیای بازی را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو