احراز هویت در کوکوین: ایا صرافی کوکوین احراز هویت میخواد؟

احراز هویت در کوکوین: ایا صرافی کوکوین احراز هویت میخواد؟


منبع: پلازا

6

1402/3/5

19:32


احراز هویت در کوکوین: ایا صرافی کوکوین احراز هویت میخواد؟

یکی از دلایل اصلی تبدیل شدن صرافی کوکوین(KuCoin) به صرافی دیجیتال محبوب در بین ایرانیان، فرآیند احراز هویت اجباری در بایننس(Binance) بود. بسیاری از کاربران سابق بایننس به سرعت کل دارایی خود را به کوکوین منتقل کردند تا مطمئن شوند به دارایی آنها آسیب نمی‌رسد. اما سوال اصلی صاحبان کریپتو این است که آیا فرآیند احراز هویت در کوکوین یا KYC اجباری خواهد بود؟ در این مقاله از پلازا ابتدا نگاهی به عملکرد این پلتفرم می‌اندازیم و سپس احراز هویت در کوکوین را بررسی می‌کنیم.

تاریخچه صرافی کوکوین

صرافی کوکوین در سپتامبر 2016 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و در کمتر از 5 سال توانست اعتماد بیش از هشت میلیون معامله گر از 207 کشور جهان را به خود جلب کند. بنیانگذاران این پلتفرم، میشل گان و اریک دان قبلا پروژه‌های موفق دیگری از جمله Ant Financial و iBox PAY را راه اندازی کرده بودند.

صرافی Kucoin با شعار “People’s Exchange” یعنی صرافی برای مردم ایجاد شد و تاکنون توانسته است بیش از یک چهارم سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال (از سراسر جهان) را در خود جای دهد. کوکوین علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت لحظه‌ای (تراکنش‌های اسپات)، بستری برای معاملات فیوچرز، معاملات مارجین، معاملات فیات شخص به فرد، سهام‌داری و در نهایت لندینگ ایجاد کرده است. یکی از نکات جالب در اپلیکیشن موبایل این پلتفرم، قسمت مربوط به ربات معامله گر است، یعنی همه چیز برای کار با متخصصان نیز در این صرافی آماده خواهد بود.

صرافی کوکوین

برتری کوکوین نسبت به سایر صرافی ‌های ارز دیجیتال دیجیتال

بسیاری از وبسایت‌ها ویژگی‌های زیر را به عنوان مزایای صرافی کوکوین در نظر گرفته اند:

  • توکن اختصاصی
  • متنوع سازی بازار معاملات و توکن‌های قابل معامله
  • سیستم پشتیبانی پاسخگو
  • کارمزد پایین تراکنش‌ها
  • بازار معاملات فیات شخص به فرد
  • نرم افزار قدرتمند برای اندروید و iOS
  • اجباری نبودن فرآیند احراز هویت

اما هیچ یک از موارد فوق ویژگی منحصر به فردی نیست که بتواند صرافی Kucoin را نسبت به سایر پلتفرم‌های معاملاتی برتری دهد. برای مثال تقریبا تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال دارای یک اپلیکیشن جذاب و قدرتمند برای گوشی‌های آیفون و اندروید هستند. از طرفی کارمزد یک درصدی تراکنش‌ها نیز در بازار صرافی‌ها استاندارد است و تقریباً همه صرافی‌های ارز دیجیتال کارمزدی به همین میزان دریافت می‌کنند.

بازارهای خرید و فروش فیات شخص به شخص، معاملات فیوچرز، لندینگ وغیره نیز ویژگی‌های منحصر به این پلتفرم نیستند و اکثر پلتفرم‌های مدرن مانند Binance و Coinex نیز چنین امکاناتی را برای کاربران خود ایجاد کرده‌اند. اما نقاط قوت واقعی صرافی کوکوین چیست؟

آنچه که صرافی کوکوین را از سایر پلتفرم‌های معاملاتی متمایز می‌کند عبارت است از:

  • قدرت سرورهای معاملاتی
  • تعداد کاربران بسیار زیاد

این دو مورد صرافی کوکوین را به یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان تبدیل کرده است. اگر در خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی تجربه داشته باشید، حتما متوجه شده‌اید که برای چند لحظه هیچ تراکنشی انجام نمی‌شود و به دلیل محدودیت کاربران موجود در پلتفرم سرعت انجام تراکنش‌ها پایین است. با وجود فعالیت بیش از هشت میلیون کاربر فعال کوکوین در سراسر جهان، سرعت انجام تراکنش‌ها در این صرافی بسیار بالا است.

بررسی صرافی کوکوین برای کاربران ایرانی

همانطور که می‌دانید کشور ما در لیست تحریم‌ها قرار گرفته است و به همین دلیل رفتار این پلتفرم نسبت به ایرانیان باید جداگانه و به طور کامل بررسی شود.

باید به این نکته اشاره کرد که سایت کوکوین برای کاربران ایرانی فیلتر نیست و حتی با آی پی ایرانی هم می‌توان به عنوان کاربر معمولی ثبت نام کرد و بدون هیچ اخطاری وارد پلتفرم شد. البته در نظر داشته باشید که اکثر کاربران ایرانی سایت آی پی خود را تغییر می‌دهند و بنابراین هویت ایرانی آنها مشخص نیست. با این حال ایران در لیست احراز هویت در کوکوین قرار ندارد و امکان گذراندن مراحل احراز هویت به عنوان ایرانی وجود نخواهد داشت.

احراز هویت در کوکوین

آیا احراز هویت در کوکوین یا KYC اجباری خواهد بود؟

احراز هویت یا شناخت مشتری یکی از مهمترین اقدامات برای مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم جهانی است. قدرت‌های جهانی همیشه قوانین و مقرراتی را برای نظارت بر مبادله پول و تراکنش‌های مالی و نظارت بر اجرای صحیح آنها وضع می‌کنند. از آنجایی که سقف تراکنش روزانه صرافی‌های دیجیتال به طور کلی بر اساس بیت کوین (تقریباً 40000 دلار) تعریف می‌شود، هر حساب کاربری (حتی اگر احراز هویت نشده باشد) می‌تواند چند صد هزار دلار پول در طول ماه منتقل کند و نام و اثری از آن باقی نماند.

این تراکنش‌های مالی سنگین و مخفیانه باعث شد تا کشورهای مختلف (از جمله آمریکا، کانادا، ژاپن، انگلیس و غیره) عملیات صرافی‌های دیجیتال را مشمول KYC اجباری کنند. اولین صرافی که با اجبار این کشورها و قدرت‌های بین المللی مواجه شد، بایننس بود. پس از ماه‌ها مبارزه و مقاومت و حتی کاهش محدودیت تراکنش روزانه به 0.06 بیت کوین، بایننس سرانجام تسلیم شد و فرایند احراز هویت را اجباری کرد.

از طرف دیگر مسئولان کوینکس اعلام کرده‌اند که وجود و ماهیت ارزهای دیجیتال، مقابله با انحصار و تمرکز قدرت است و به‌عنوان یک صرافی ارز دیجیتال که در این فضا فعالیت می‌کند، هرگز این ایده‌آل را زیر پا نخواهیم گذاشت. بنابراین، ما هرگز فرآیند احراز هویت را اجرا نخواهیم کرد.

بنابراین به نظر می‌رسد سایر صرافی‌ها نیز از گزند این اقدامات و فشارهای بین المللی در امان نیستند. در حال حاضر، کوکوین موضع خاصی در مورد احراز هویت اتخاذ نکرده است و در حال حاضر محدودیت برداشت 5 بیت کوین در روز برای همه کاربران بدون احراز هویت را دارد.

در نهایت باید گفت امکان اجباری شدن احراز هویت در کوکوین چندان دور از ذهن نیست، اما هر چه که باشد، چیزی نیست که در یک روز و یک هفته اتفاق بیفتد و کاربران می‌توانند در شرایط فعلی به آن اطمینان داشته باشند.

کوکوین

احراز هویت در کوکوین برای کاربران ایرانی

ثبت نام در صرافی کوکوین در چند مرحله ساده، رایگان و با ارائه آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه انجام می‌شود. اگرچه تیم توسعه کوکوین از سال 2018 رویه‌های احراز هویت را به سیاست‌های خود اضافه کرده است، کاربران همچنان می‌توانند از برخی از ویژگی‌های صرافی بدون احراز هویت مانند بهره مند شوند.

به طور کلی تیم صرافی کوکوین فعالیت تمامی کاربران را به دقت رصد می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک از کاربر می‌خواهد که مدارک شناسایی خود را برای تایید بیشتر در وبسایت آپلود کند. در غیر این صورت حساب کاربری فرد توسط صرافی مسدود می‌شود و فرد نمی‌تواند به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشد.

برخلاف بایننس و کراکن، کاربران ایرانی می‌توانند بدون اتصال به VPN یا VPS به وبسایت رسمی KuCoin Exchange دسترسی داشته باشند و با ارائه اطلاعات مورد نیاز یک حساب کاربری جدید ایجاد کنند. اما به دلیل تحریم‌های بین المللی، احراز هویت کاربران مقیم ایران با استفاده از مدارک شناسایی ایرانی امکان پذیر نیست و معمولاً امکان ارائه کارت ملی یا پاسپورت وجود ندارد. اما خوشبختانه برخی از کاربران ایرانی با ارائه عکس پاسپورت موفق به احراز هویت در کوکوین شدند.

مزایای احراز هویت در صرافی کوکوین چیست؟

به طور کلی، انجام مراحل احراز هویت در کوکوین نه تنها حساب کاربری فرد را بهبود می‌بخشد، بلکه مزایایی نیز برای او به همراه دارد. برخی از مزایای یک حساب کاربری احراز هویت شده در این صرافی به شرح زیر هستند:

رعایت قوانین مالی جهانی و ارائه بستری شفاف و قابل اعتماد

افزایش شفافیت و تبدیل شدن به قابل اعتمادترین پلتفرم معاملاتی یکی از اهداف اصلی صرافی کوکوین است. بنابراین این صرافی برای دستیابی به این هدف همواره تلاش می‌کند تا با تحولات و قوانین نظارتی مرتبط با صنعت بلاک چین همراه باشد. بنابراین، صرافی کوکوین از مشتریان خود می‌خواهد که خط مشی احراز هویت مشتری را جدی بگیرند و تمام مراحل KYC را انجام دهند.

درست مانند سایر صرافی‌های دیجیتال، کوکوین به دنبال به حداقل رساندن خطرات مرتبط با پولشویی، تامین مالی تروریسم و ​​کلاهبرداری است. در نتیجه، تکمیل فرآیند احراز هویتKuCoin، انطباق با قوانین مبارزه با پولشویی (AML) و تامین مالی تروریسم (CFT) را تضمین می‌کند.

کاهش محدودیت‌ های برداشت کاربر با انجام مراحل پیشرفته احراز هویت در کوکوین

همزمان با انجام فرآیند احراز هویت در کوکوین، محدودیت‌های اعلام شده برای حساب کاربری کاهش یافته و دسترسی‌های آنها نیز افزایش می‌یابد. احراز هویت در صرافی کوکوین شامل دو مرحله KYC1 و KYC2 است. اگر کاربر هر دو مرحله را با موفقیت انجام دهد، تعداد برداشت‌های روزانه در حساب کاربری او افزایش می‌یابد. کاربرانی که به بالاترین سطح تأیید حساب برسند می‌توانند روزانه تا 3000 بیت کوین از حساب خود برداشت کنند.

احراز هویت در کوکوین امکان بازیابی راحت تر حساب را فراهم می‌کند

در صورت لو رفتن اطلاعات حساب کاربری، تحت شرایط خاصی، افراد دیگر می‌توانند به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کرده و اطلاعات حساب کاربری و رمز عبور را تغییر دهند و این خطر وجود دارد که موجودی حساب را خالی کنند. با تکمیل فرآیند احراز هویت، کاربر می‌تواند به سرعت حساب کاربری خود را بازیابی کرده و از دارایی‌های خود در این شرایط خاص محافظت کند.

فعال سازی سرویس خرید و فروش توکن با ارز فیات (فیات-کریپتو)

کاربرانی که مراحل احراز هویت را انجام دهند می‌توانند حساب صرافی را به حساب بانکی خود متصل کنند. با این کار سرویس واریز ارز فیات به حساب صرافی فعال می‌شود و کاربر می‌تواند ارز دیجیتال مورد نظر خود را از طریق ارز فیات (معمولا دلار آمریکا) خریداری کند.

احراز هویت در کوکوین اجباری نیست!

پس از اعمال محدودیت‌های صرافی بایننس برای حضور ایرانی‌ها، صرافی کوکوین به عنوان بهترین صرافی برای ایرانیان محبوبیت خاصی پیدا کرد. احراز هویت در کوکوین اجباری نیست و می‌توانید روزانه تا 1 بیت کوین از این صرافی بدون احزار هویت برداشت کنید. صرافی کوکوین بیش از 722 ارز دیجیتال را برای ترید در اختیار کاربران قرار می‌دهد و یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی محسوب می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو