بیوگرافی آیشواریا رای ؛ نگاهی بر زندگی زیباترین بانوی هند

بیوگرافی آیشواریا رای ؛ نگاهی بر زندگی زیباترین بانوی هند


منبع: پلازا

3

1402/3/5

22:32


بیوگرافی آیشواریا رای ؛ نگاهی بر زندگی زیباترین بانوی هند

آیشواریا رای یکی از شناخته شده ترین بازیگران زن هندی است که به واسطه ایفای نقش‌های خود، طرفداران زیادی نیز دارد. در این مقاله با بیوگرافی آیشواریا همراه شما هستیم.

آیشواریا رای باچان (Aishwarya Rai Bachchan) بازیگر زن هندی است که عمدتا با ایفای نقش‌های فیلم‌های هندی و تامیل زبان خود شناخته می‌شود. این بازیگر در سال 1994 برنده مسابقه دختر شایسته شد و سپس پیشنهادات بازیگری به او، آیشواریا را به سلبریتی ای محبوب و دوست داشتنی تبدیل کردند. همچنین این بازیگر هم به واسه زیبایی و هم عروس خانواده باچان بودن، نفوذ زیادی نیز دارد. در این مقاله پلازا به زندگینامه آیشواریا رای خواهیم‌ پرداخت.

فهرست مطالب:

مشخصات فردی و ظاهری آیشواریا رای

حواشی آیشواریا

  • سن آیشواریا رای: 49 سال
  • قد: 170 سانتی متر
  • وزن: 56 کیلوگرم
  • رنگ چشم: سبز و آبی
  • رنگ مو: قهوه ای
  • آدرس اینستاگرام: aishwaryaraibachchan_arb@

بیوگرافی آیشواریا رای

در این قسمت قصد داریم نگاهی به بیوگرافی آیشواریا از کودکی تا رسیدن به موفقیت‌های او بپردازیم.

کودکی تا جوانی

سن آیشواریا رای

آیشواریا رای باچان (Aishwarya Rai Bachchan) در 1 نوامبر سال 1973 (10 آبان 1352) به دنیا آمد. پدرش کریشناراج در ارتش کار می‌کرد و زیست‌شناس بود در حالی که مادر او وریندا خانه‌داری می‌کرد. آیشواریا یک برادر بزرگتر به نام آدیتا دارد که در نیروی دریایی فعالیت می‌کند. میل به بازیگری از کودکی در آیشواریا بود و خانواده‌اش نیز او را حمایت می‌کردند. او در سال‌های نوجوانی رقص و موسیقی را دنبال می‌کرد و ابتدا قصد داشت پزشک و سپس مهندس معمار شود. او حتی وارد دانشکده معماری نیز شد اما نظرش تغییر کرد و انصراف داد تا حرفه مدلینگ را دنبال کند. پدر آیشواریا در سال 2017 فوت کرد.

از مدلینگ تا بازیگری آیشواریا رای

رای در ابتدا یک مدل بود. او از کودکی زیبایی خیره‌کننده‌ای داشت که او را از دیگر همسالانش متمایز می‌کرد. چشمان نافذ و چهره ظریف آیشواریا از ویژگی‌های او بودند. از سال 1991 این بازیگر به حرفه مدلینگ روی آورد و در تبلیغات مختلف نیز ظاهر شد. جالب است بدانید آیشواریا با تبلیغات خود نیز معروف شده بود. در سال 1994 او در مسابقه دختر شایسته هند شرکت کرد و توانست مقام دوم را کسب کند. او سپس در مسابقه دختر شایسته دنیا تاج را برسر خود گذاشت و با زیبایی خیره کننده خود نه تنها به هند بلکه به جهان معرفی شد. در ادامه بیوگرافی آیشواریا می‌بینیم که جذابیت او برایش خوش شانسی آورد و او در سال 1997 نخستین فیلم تامیلی خود را با نام دوتا (Iruvar) بازی کرد. فیلم اول او با تحسین منتقدان روبه‌رو شده و به خوبی رای را به عنوان یک بازیگر با استعداد معرفی کرد.

شروع حرفه بازیگری و آغاز دیده شدن ها

زندگینامه آیشواریا رای

در ادامه بیوگرافی آیشواریا می‌بینیم که او چند فیلم دیگر باری کرد تا اینکه توانست در سال 1999 به فیلم از اعماق وجود (Hum Dil De Chuke Sanam) و نقش ناندینی در کنار بازیگرای همچون سلمان خان (Salman Khan) و آجی دیوگن (Ajay Devgan) دیده شود. این فیلم برای رای یک جایزه فیلم فیر به ارمغان آورد. فیلم بعدی موفق این بازیگر فیلم ریتم (Taal) بود که در کنار آنیل کاپور (Anil Kapoor) به ایفای نقش در آن پرداخت و تحسین‌ها را برانگیخت. هم بازی شدن آیشواریا با آمیتاب باچان (Amitabh Bachchan) و شاهرخ خان (Shah Rukh Khan) در فیلم محبت‌ها (Mohabbatein)  ورق دیگری را در دوران بازیگری او رقم زد. محبت‌ها توانست پرفروش‌ترین فیلم سال شود و همچنین حضور آیشواریا رای را به عنوان یک بازیگر کاملا تثبیت کند.

بازیگری حرفه ای آیشواریا رای

همسر سابق آیشواریا رای

از این نقطه به بعد دیگر آیشواریا یک چهره محبوب بود که باری دیگر او را با فیلم دوداس (Devdas) در کنار شاهرخ خان می‌بینیم. دوداس نه تنها فروش خوبی داشت، بلکه در جشنواره کن نیز آن را تحسین کردند و باعث شد آیشواریا به عنوان یک بازیگر به جهان نیز معرفی شود. پس از این شاهد حضورهای حرفه ای رای هستیم که برای او جوایز مختلف را به ارمغان می‌آورد در طی سال‌های بعد آیشواریا با بازیگرانی همچون آبیشک باچان (Abhishek Bachchan)، آمیتاب باچان و بازیگران بین‌المللی همچون مارتین هندرسون (Martin Henderson) همکاری و فیلم عروس و تعصب (Bride and Prejudice) را بازی کرد.

فیلم بعدی و پر سر و صدا در بیوگرافی آیشواریا، فیلم انفجار 2 (Dhoom 2) بود که در کنار هریتیک روشن (Hrithik Roshan) و آبیشک باچان به ایفای نقش در آن پرداخت. این فیلم از لحاظ منتقدان مورد استقبال قرار نگرفت اما یک موفقیت تجاری بی‌نظیر در کارنامه رای بود. این بازیگر طی سال‌های بعد بازهم روندی نوسانی در موفقیت داشت و با فیلم معروف جودا و اکبر (Jodhaa Akbar) که با نام فرمانروای عشق معروف است باری دیگر نگاه‌ها را به سمت خود جذب کرد.

آیشواریا رای یک سنبل شد!

آیشواریا و سلمان خان

از بعد فیلم فرمانروای عشق آیشواریا را سنبل موفقیت یک فیلم می‌توانستیم بدانیم. اگرچه او گاها در آثاری حضور داشت که چندان از لحاظ منتقدان مورد قبول نبودند اما فروشی موفق در گیشه داشتند. همچنین این بازیگر به دلیل زیبایی خیره کننده خود همواره مورد استقبال قرار می‌گرفت و در مجامع بین‌المللی سنبلی از کشور هند بوده و هست. در طی این سال‌ها او فیلم‌های همچون گزارش (Guzaarish)، احساس (Jazbaa) و ساربیت (Sarbjit) را بازی کرد.

کم شدن فعالیت های آیشواریا از 2016 تا کنون

در این قسمت از بیوگرافی آیشواریا می‌بنیم که از سال 2016 شاهد کم کار شدن او هستیم. او اگرچه در طی این سال‌ها آثاری چشمگیر همچون قلب سخت (Ae Dil Hai Mushkil) و فانی خان (Fanney Khan) را بازی کرد اما انتخاب‌های بازیگری گلچین شده ای داشت. در طی سال‌های اخیر نیز او فیلم‌های موفق تامیلی پونیین سلوان 1 و 2 (Ponniyin Selvan: I & II) را بازی کرد که با استقبال روبه‌رو شدند.

زندگی شخصی آیشواریا رای

در این بخش از بیوگرافی آیشواریا به زندگی شخصی او سری می‌زنیم.

آیشواریا و سلمان خان

از حواشی آیشواریا باید به رابطه او با یکی از قدرتمندترین بازیگران بالیوود یعنی سلمان خان اشاره کنیم. رابطه در بالیوود شکل خاصی دارد. یعنی وقتی دو نفر به صورت علنی باهم هستند، احتمال ازدواج آنها زیاد است. اما سلمان خان هیچوقت همسر آیشواریا نشد. آنها بین سال‌های 1999 تا 2002 باهم در رابطه بودند اما از هم جدا شدند و رای اعلام کرد سلمان خان چه او را از لحاظ زبانی و چه به صورت فیزیکی آزاد می‌داد.

روابط بعدی آیشواریا

رابطه علنی بعدی این بازیگر زیبا با ویوک اوبروی (Vivek Oberoi) بود که به حدی عاشقانه نشان داده می‌شد که برخی او را اشتباها همسر سابق آیشواریا رای می‌دانند. در این میان یک رابط غیرعلنی نیز شکل گرفت که زیاد از آن نامی برده نمی‌شود و به دلیل نفوذ خانواده باچان مسکوت ماند. گویا رای مدتی با هریتیک روشن ستاره فیلم انفجار 2 نیز در رابطه بوده که خشم آبیشک و پدرش را در پی داشت.

ازدواج ایشواریا رای

همسر آیشواریا

آبیشک باچان چندین بار با رای هم بازی شده بود و در فیلم انفجار 2 عملا عاشق او شد. در سال 2007 نیز این رابطه علنی شد و آمیتاب باچان نامزدی آبیشک و آیشواریا را علنی کرد. آیشواریا و همسرش هر دو هندو هستند و طبق رسومات آیین خود، در 20 آوریل سال 2007 (31 فروردین 1386) باهم ازدواج کردند. حاصل این ازدواج دختری به نام آرادیا باچان (Aaradhya Bachchan) بود که در 16 نوامبر 2011 (25 آبان 1390) به دنیا آمد. آیشواریا زنی به شدت مذهبی است و به حریم شخصی خود اهمیت می‌دهد او از طرفدارانش می‌خواهد که همیشه نام کامل او را تلفظ کنند و از دادن القابی همچون آیش یا آش به او بپرهیزند. شایعاتی درباره فرزند دوم آیشواریا رای درمیان بود که سندیت ندارد و او تنها یک فرزند دارد.

فیلم شناسی آیشواریا رای

عکس آیشواریا

در این بخش از بیوگرافی آیشواریا با فیلم‌های او آشنا می‌شویم. این بازیگر فقط در سینما حضور داشته است.

نام فیلمسال تولید
Iruvar1997
Aur Pyaar Ho Gaya1997
Jeans1998
Aa Ab Laut Chalen1999
Hum Dil De Chuke Sanam1999
Ravoyi Chandamama1999
Taal1999
Mela2000
Kandukondain Kandukondain2000
Josh2000
Hamara Dil Aapke Paas Hai2000
Dhai Akshar Prem Ke2000
Mohabbatein2000
Albela2001
Hum Tumhare Hain Sanam2002
Hum Kisise Kum Nahin2002
23 March 1931: Shaheed2002
Devdas2002
Shakti: The Power2002
Chokher Bali2003
Dil Ka Rishta2003
Kuch Naa Kaho2003
Khakee2004
Kyun…! Ho Gaya Na2004
Bride & Prejudice2004
Raincoat2004
Shabd2005
The Mistress of Spices2005
Bunty Aur Babli2005
Umrao Jaan2006
Dhoom 22006
Guru2007
Provoked2007
The Last Legion2007
Jodhaa Akbar2008
Sarkar Raj2008
The Pink Panther 22009
Raavan2010
Raavanan2010
Enthiran2010
Action Replayy2010
Guzaarish2010
Bollywood: The Greatest Love Story Ever Told2011
Jazbaa2015
Sarbjit2016
Ae Dil Hai Mushkil2016
Fanney Khan2018
Ponniyin Selvan: I2022
Ponniyin Selvan: II2023

کلام آخر

زندگی شخصی آیشواریا رای

با بیوگرافی آیشواریا رای همراه شما بودیم و زندگی او از کودکی تا رسیدن به موفقیت را تعریف کردیم. آیشواریا یکی از زنان تاثیرگذار و زیبای هند است که در جهان طرفداران زیادی دارد. او هم مانند اکثر زنان زیبا حواشی همچون آیشواریا رای قبل از عمل و با زیبایی به شهرت رسیدن دارد اما باید گفت در مسیر موفقیت هر فرد حرفای بی‌اساس زیادی زده می‌شود و در انتها تنها موفقیت است که پاینده می‌ماند. شما چه نظری درباره این بازیگر دارید؟ عکس آیشواریا را تماشا کردید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما صمیمانه متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو