معرفی فیلم Closer 2004 | داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم Closer 2004 | داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

3

1402/3/6

11:34


معرفی فیلم Closer 2004 | داستان، بازیگران و نمرات

فیلم Closer 2004 یک فیلم درام رمانتیک آمریکایی است. امروز به معرفی و بررسی فیلم سینمایی نزدیکتر ۲۰۰۴ می‌پردازیم.

فیلم Closer 2004 یک فیلم درام رمانتیک آمریکایی، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مایک نیکولز (Mike Nichols) و نویسندگی پاتریک ماربر (Patrick Marber) است که بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام که در سال 1997 برنده جایزه شد ساخته شده. از هنرپیشه های فیلم نزدیکتر ۲۰۰۴ می‌توان جولیا رابرتز (Julia Roberts)، جود لاو (Jude Law)، ناتالی پورتمن (Natalie Portman) و کلایو اوون (Clive Owen) را نام برد. فیلم کلوزر 2004 مانند نمایشنامه‌ای که بر اساس آن ساخته شده است، توسط برخی به‌عنوان نسخه‌ای مدرن و غم‌انگیز از اپرای 1790 ولفگانگ آمادئوس موتزارت و با ارجاعاتی به اپرا در طرح و موسیقی متن شناخته می‌شود. فیلم نزدیکتر ۲۰۰۴ نقدهای مثبتی دریافت کرد و در باکس آفیس 115 میلیون دلار فروخت. این فیلم با تعدادی جوایز و نامزدی، از جمله نامزدی اسکار و برنده گلدن گلوب برای پورتمن و اوون برای بازی در نقش‌های مکمل شناخته شد. با معرفی فیلم Closer 2004 همراه ما باشید. برای آشنایی با بهترین فیلم های جهان به این مطلب مراجعه کنید.

فهرست مطالب:

داستان فیلم کلوزر 2004

فیلم closer 2004

آلیس، رقصنده آمریکایی که به لندن نقل مکان کرده است، در خیابان با دن آشنا می‌شود. در حالی که به او نگاه می‌کند، یک تاکسی به او برخورد می‌کند. پس از بردن او به بیمارستان، دن شروع به ملاقات با آلیس می‌کند. یک سال بعد، دن که رمانی درباره آلیس نوشته است، خسته شده. او با عکاس آنا معاشقه می‌کند. او با تظاهر به دیدن متخصص پوست لری می‌رود، تا او را به ملاقات تصادفی با آنا هدایت کند. با گذشت سال‌ها، هر دو رابطه از هم می‌پاشند.

بازیگران فیلم Closer 2004

موضوع فیلم کلوزر 2004 از اپرای ولفگانگ آمادئوس موتزارت پیروی می‌کند، با ارجاعاتی به آن اپرا، در طرح و موسیقی متن فیلم هم تاثیراتی داشته‌است. فیلم Closer 2004 با حضور بازیگران مطرح سینما مانند ناتالی پورتمن و جود لاو در استودیو فیلم و تلویزیون الستری و در لوکیشن لندن فیلمبرداری شد. در ادامه به معرفی برخی از هنرپیشه های فیلم نزدیکتر ۲۰۰۴ می‌پردازیم.

ناتالی پورتمن در نقش آلیس آیرس/ جین جونز

معرفی فیلم closer 2004

ناتالی پورتمن بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده اسرائیلی آمریکایی متولد 9 جون 1981 است. او حرفه بازیگری را از سن 12 سالگی با بازی در فیلم اکشن Léon: The Professional محصول 1994 آغاز کرد. ناتالی پورتمن با ایفای نقش در سه سری فیلم علمی تخیلی جنگ ستارگان محصول سال‌های 1999 تا 2003 در سطح بین‌المللی به شهرت رسید. از آثار موفق او می‌توانیم به فیلم Closer محصول 2004 و فیلم Everywhere But There محصول 1999 اشاره کنیم که باعث شد برای اولین بار جایزه گلدن گلوب و نامزدی دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را بدست آورد.

از دیگر آثار ناتالی پورتمن باید به فیلم‌هایی چون فیلم اکشن و تریلر V For Vendetta محصول 2005، فیلم درام The Other Boleyn Girl محصول 2008، فیلم کمدی رمانتیک No Strings Attached محصول 2011، فیلم ابرقهرمانی Thor و Thor: The Dark World محصول سال‌های 2011 و 2013، فیلم درام تاریخی Jackie و فیلم علمی تخیلی Annihilation محصول 2018 اشاره کنیم.

جود لاو در نقش دنیل وولف

فیلم کلوزر 2004

جود لا بازیگر انگلیسی متولد 29 دسامبر 1972 است. این بازیگر تاکنون جوایز مختلفی مانند یک جایزه بفتا را دریافت کرده و برای جوایز زیادی نیز مانند 2 جایزه اسکار و یک جایزه تونی نامزد شده است. در سال 2007 او جایزه سزار افتخاری و نشان هنر و ادب را توسط دولت فرانسه دریافت کرد.

جود لا بعد از چندین نقش کوتاه در فیلم‌های سینمایی، با بازی در فیلم روانشناختی The Talented Mr. Ripley محصول سال 1999 دیده شد و به خاطر این فیلم جایزه بفتا برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت و برای جایزه اسکار نیز نامزد شد. بعد از آن جود لا با بازی در آثاری چون فیلم جنگی Enemy at the Gates محصول سال 2001، فیلم علمی تخیلی A.I. Artificial Intelligence به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و فیلم درام جنایی Road to Perdition به کارگردانی سم مندس بیشتر شناخته شد.

فیلم‌های دیگر و معروف او عبارتند از: (2003) Cold Mountain، فیلم عاشقانه (2004) Closer، فیلم رمزآلود (2009) Sherlock Holmes، فیلم فانتزی (2018) Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald و فیلم ابرقهرمانی Captain Marvel محصول سال 2019.

جولیا رابرتس در نقش آنا کامرون

فیلم کلوزر 2004

جولیا فیونا رابرتس متولد 28 اکتبر 1967 یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. او که به خاطر نقش‌های اصلی‌اش در فیلم‌هایی با ژانرهای مختلف شناخته می‌شود، جوایز متعددی از جمله یک جایزه اسکار، یک جایزه فیلم آکادمی بریتانیا و سه جایزه گلدن گلوب دریافت کرده است. فیلم‌هایی که او در آنها بازی کرده است در مجموع بیش از 3.9 میلیارد دلار در سطح جهانی به دست آورده‌اند و او را به یکی از ثروتمندترین ستاره‌های هالیوود تبدیل کرده است. از فیلم ‌های او: فیلم کمدی Pretty Woman، فیلم Sleeping with the Enemy، فیلم Hook، فیلم Ocean’s Eleven، فیلم August Osage County، فیلم تریلر روانشناسی Homecoming.

کلایو اوون در نقش لری گری

بازیگران فیلم closer 2004

کلایو اوون متولد 3 اکتبر 1964 یک هنرپیشه انگلیسی است. او برای اولین بار در بریتانیا برای بازی در نقش اصلی سریال Chancer از سال 1990 تا 1991 به رسمیت شناخته شد. او برای کارش در Close My Eyes (1991) مورد تحسین منتقدان قرار گرفت قبل از اینکه توجه بین المللی را برای بازی خود به عنوان یک نویسنده مبارز به دست آورد. برای Croupier (1998)، در سال 2005 برنده جایزه گلدن گلوب و بفتا شد و برای بازی در فیلم Closer 2004 نامزد جایزه اسکار شد.

اوون در فیلم‌هایی مانند Sin City (2005)، خارج از ریل (2005)، تریلر جنایی Derailed (2006)، درام جنایی Inside Man (2006)، و اکشن تریلر The International ( (2009) نقش‌های اصلی را ایفا کرده است. در سال 2012، او اولین نامزدی جایزه امی را برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم تلوریونی Hemingway & Gellhorn به دست آورد. او نقش دکتر جان دبلیو. تاکری را در سریال درام پزشکی The Knick بازی کرد که برای آن جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد، نامزدی سریال تلویزیونی درام را دریافت کرد. در سال 2021، او در مینی سریال ترسناک روانشناختی Lisey’s Story بازی کرد و همچنین در فصل سوم سریال American Crime Story، رئیس جمهور بیل کلینتون را به تصویر کشید.

امتیازات و بررسی فیلم سینمایی نزدیکتر ۲۰۰۴

در نقد فیلم نزدیکتر ۲۰۰۴ باید بگوییم که این فیلم در نظر تماشاگران فیلم موفق‌تری بوده تا منتقدان و توانست نمره 7.2 از 10 را در IMDb و در نظرسنجی گوگل 70 درصد علاقه تماشاگران را به خود جلب کند. همینطور در نقد و بررسی راتن تومیتوز، 68 درصد از نقدهای منتقدان مثبت هستند. همچنین در متاکریتیک تا کنون 42 نقد دریافت کرده که از آنها 28 نقد مثبت و 12 نقد متوسط و 2 نقد منفی بوده‌است و میانگین امتیازی که این فیلم دریافت کرده 65 از 100 است. در ادامه به بررسی چندی از نمرات فیلم Closer 2004 می‌پردازیم.

Chicago Sun-Times | روگر ابرت (100)

همه چیز بسیار واضح است، که در زمانی که گفتار باسواد و خاطره انگیز در فیلم‌ها بی‌ارزش شده است، طراوت بخش است.

Time | ریچارد کورلیس (90)

فیلم Closer 2004 فیلمی خنده دار، آسیب زا، اما باشکوه است.

Boston Globe | ویزلی موریس (88)

نیکولز از نوشته‌های بسیار صیقلی ماربر، هر قطره اسید می‌ریزد، با این حال این نشان از خوبی کارگردان است که فیلمی که اساساً با زشتی‌های بین فردی درگیر است، اجازه دارد با نت قانع‌کننده‌ای از زیبایی به پایان برسد.

ReelViews | جیمز براردینلی (88)

فیلم نزدیکتر ۲۰۰۴ قطعا یک فیلم تاریخی نیست. اما اگر از فیلم‌هایی قدردانی می‌کنید که بیشتر جنبه محتوایی دارند تا سبک، چالش‌هایی را تحمل می‌کنند و از فرمول‌ها پیروی نمی‌کنند و نمایش‌هایی با کالیبر اسکار دارند، فیلم کلوزر 2004 را نباید از دست داد.

Vulture | کن تاکر (80)

فیلم Closer 2004 با برخی از موسیقی‌ها از دیمین رایس و پایانی کوچک غافلگیرکننده که به نظر کنایه‌ای فریبنده است، مخدوش می‌شود. اما ایده اصلی فیلم قانع کننده است.

The A.V. Club | اسکات توبیاس (80)

فیلم نزدیکتر ۲۰۰۴ به طور چشمگیری در زمان جهش می‌کند و ماه‌ها یا گاهی سال‌ها را در بازه پوشش می‌هد. این اثر هیجان‌انگیز و نشاط‌آور است، اما این ایده رایج را که روابط در طول زمان عمیق‌تر می‌شوند را نیز از بین می‌برد.

نمرات فیلم closer 2004

Christian Science Monitor | دیوید استریت (75)

فیلم کلوزر 2004 از نظر عاطفی بیش از حد صادق و از نظر روانی متراکم به نفع خود است. این فیلمی است که برای جذب تمام ایده‌ها و احساساتش به بیش از یک بار تماشا نیاز دارد.

Philadelphia Inquirer | استیون ری (75)

فیلم Closer 2004، در پایان، فاقد وزن خاصی است. زبان و عملکرد شخصیت‌ها وحشیانه و ویرانگر است. اما خود فیلم، زیباست.

Village Voice | دنیس لیم (70)

فیلم نزدیکتر ۲۰۰۴ به طرز خودپسندانه‌ای به ظرفیت انسان برای خیانت نگاه می‌کند. اما از آنجایی که به دنبال رضایت تماشاگران خودش نیز هست، هرگز از محدوده رضایت واسطه‌ها فراتر نمی‌رود.

Portland Oregonian | شان لوی (67)

قدرت فیلم در به تصویر کشیدن نیرنگ و وسواس، خودخواهی و بی پروایی، تلخی، انتقام و خشم است، آنجا و در دستان مطمئن و قدرتمند کلایو اوون.

The New York Times | دانا استونز (60)

بر خلاف بیشتر داستان‌های عاشقانه فیلم Closer 2004 دارای فضیلت غیرقابل پیش بینی بودن است. مشکل این است که، در حالی که بیشتر بخش‌ها تحریک‌کننده و نیرومند هستند، فیلم به‌طور کلی فرو می‌ریزد.

Los Angeles Times | کنت توران (60)

علیرغم نقش آفرینی درگیر کننده و حرفه‌ای بودن بی‌عیب و نقص نیکولز به عنوان کارگردان، نتیجه نهایی فیلم کلوزر 2004 به قول یکی از شخصیت‌ها «تعدادی غریبه غمگین که به زیبایی عکس گرفته‌اند» است.

L.A. Weekly | الا تیلور (50)

خانه‌های غارنشین، گالری‌های هنری مینیمالیستی و اتاق‌های مشاوره گران‌قیمت را کنار بگذارید، شما در فیلم نزدیکتر ۲۰۰۴ چهار شخصیت خواهید داشت که نمی‌توانند جایگاه خود را نزد مخاطب به دست آورند.

Washington Post | دسون تامسون (30)

فیلم Closer 2004 همه چیز مانند اعترافات اشک آلود، بازجویی‌های عصبانی و جدایی دارد، اما بدون هدف خاصی است.

کلام آخر

دانلود فیلم closer 2004

در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم Closer 2004 پرداختیم. ژانر فیلم سینمایی نزدیکتر ۲۰۰۴ درام رمانتیک است. با بازی ستارگانی مانند ناتالی پورتمن، جود لاو، جولیا رابرتس، کلیو اوون که فیلم بسیار تاثیر‌گذاری بوده و از بهترین فیلم های IMDb و بهترین فیلم های عاشقانه خارجی است. نظر شما در مورد داستان و شخصیت‌ها چه بود؟ آیا برای دانلود فیلم Closer 2004 ترغیب شدید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین پلازا درباره فیلم Closer 2004 به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو