گوشی آنر X8 5G؛ بررسی مشخصات، طراحی و دوربین موبایل آنر ایکس 8 5 جی

گوشی آنر X8 5G؛ بررسی مشخصات، طراحی و دوربین موبایل آنر ایکس 8 5 جی


منبع: پلازا

7

1402/3/6

12:24


گوشی آنر X8 5G؛ بررسی مشخصات، طراحی و دوربین موبایل آنر ایکس 8 5 جی

گوشی آنر X8 5G یکی از محصولات اقتصادی این برند به‌حساب می‌آید. گوشی Honor با پشتیبانی از 5G روانه بازار شده و امیدوار است بتواند سهم قابل توجهی از بازار گوشی‌های اقتصادی را از آن خود کند. در ادامه با بررسی گوشی موبایل آنر ایکس 8 5 جی همراه پلازا باشید.

آنر به فاصله چند ماه از معرفی گوشی آنر X8 نسخه 5G آن را نیز روانه بازارهای جهانی کرد. این نسخه علاوه بر پشتیبانی از 5G از یک تراشه قدرتمندتر و باتری بزرگ‌تر نیز بهره می‌برد اما این کمپانی برای پایین نگه داشتن قیمت نهایی گوشی، بخش‌های مختلفی از آن را نسبت به نسخه 4G با تغییراتی همراه کرده است. با ما همراه باشید تا بیشتر به مزایا و معایب گوشی موبایل آنر ایکس 8 5 جی بپردازیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی آنر X8 5G

ویژگی‌هاگوشی Honor X8 5G
نمایشگرنمایشگر 6.5 اینچی TFT LCD با رزولوشن 720p
پردازندهاسنپدراگون 480 پلاس
سیستم عاملاندروید 11 با رابط کاربری Magic UI 4.2
حافظه/رم6 گیگابایت رم | حافظه 128 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین‌‌ها2 + 2 + 48
دوربین سلفی8
باتری5000 میلی‌آمپر با شارژ 22 وات
قیمتاز 249 دلار

معرفی گوشی آنر X8 5G

نسخه 4G آنر X8 از تابستان سال 1401 در بازار این حضور دارد و تا به اینجا نیز توانسته نظر مثبت کاربران زیادی را به خود جلب کند. اما نسخه 5G، که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت، همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد در برخی زمینه‌ها نسبت به نسخه 4G پیشرفت داشته اما در بیشتر بخش‌ها نیز پسرفت کرده است. باید دید آیا مزایای گوشی آنر X8 5G می‌توانند نجات‌دهنده این گوشی باشند یا خیر.

صفحه نمایش و طراحی گوشی Honor X8 5G

در بخش طراحی هم در پنل جلویی و هم پنل پشتی شاهد تفاوت‌هایی نسبت به مدل 4G هستیم. این نسخه همچنان از یک ماژول دوربین مربعی استفاده می‌کند با این تفاوت که در نسخه 5G دوربین فوق‌عریض حذف شده و به همین خاطر فلاش دوربین جایگزین آن شده است. این در حالی است که در نسخه 4G فلاش دوربین درست در مرکز ماژول دوربین قرار داشت.

در پنل جلویی با یک نمایشگر کوچک‌تر 6.5 اینچی طرف هستید که حاشیه‌های بیشتری به‌خصوص در بخش پایینی دارد. این پنل همچنین برخلاف نسخه 4G از یک ناچ قطره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی استفاده می‌کند. در حقیقت حفره سلفی یکی از ویژگی‌های شاخص نسخه 4G گوشی آنر X8 بود که در این گوشی دیگر خبری از آن نیست. افزون بر این رزولوشن نمایشگر نیز کاهش پیدا کرده و به 720p رسیده است. در کنار رزولوشن در گوشی آنر X8 5G دیگر خبری از رفرش‌ریت 90 هرتزی نیست و نرخ تازه‌سازی از 60 هرتز فراتر نمی‌رود.

گوشی با توجه به بهره‌مندی از باتری بزرگ‌تر، ضخامت بیشتری هم دارد و وزن آن نیز 30 گرم بیشتر از نسخه 4G شده است. به‌طور کلی می‌توان گفت این گوشی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به آنر X6 دارد. اندازه، وزن، مشخصات پنل و حتی باتری با گوشی آنر X6 کاملا یکسان است.

دوربین گوشی آنر X8 5G

بخش مهم بعدی در بررسی گوشی هانر X8 5G، دوربین است. همانطور که از تصاویر گوشی Honor X8 5G مشخص است، آنر در بخش دوربین گوشی را با چند تغییر مهم همراه کرده است. در این نسخه دیگر خبری از لنز عریض 64 مگاپیکسلی نیست و شما در عوض به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی دسترسی خواهید داشت. همچنین لنز فوق‌عریض نیز همانطور که گفتیم حذف شده است. شما علاوه بر لنز اصلی تنها به دو سنسور 2 مگاپیکسلی عمق‌سنج و ماکرو دسترسی دارید.

علاوه بر دوربین‌های اصلی، دوربین سلفی نیز عقب‌گرد داشته است. آنر در نسخه 4G از یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی بهره برده بود اما در این گوشی آن را با یک دوربین 8 مگاپیکسلی جایگزین کرده است.

گوشی آنر X8 5G

اما از لحاظ کیفیت تصاویر خیلی نباید روی این دوربین‌ها حساب باز کنید. گوشی یک گوشی کاملا اقتصادی است و تصاویر دوربین آن نمی‌توانند با تصاویر گوشی‌های رده‌بالاتر مقایسه شوند. اما برای استفاده عادی و معمولی و همچنین عکاسی تفریحی دوربین می‌تواند شما را راضی نگه دارد، به‌شرطی که خیلی روی مواردی مثل نویز یا دامنه داینامیک، به‌خصوص هنگام عکاسی در شب، حساس نباشید.

سخت افزار گوشی موبایل آنر ایکس 8 5 جی

پرازنده ی گوشی آنر X8 5G یکی از معدود بخش‌هایی است که نسبت به نسخه 4G بهبود پیدا کرده است. آنر در این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 480 پلاس بهره برده است. شاید فکر کنید که تراشه اسنپدراگون 680 از اسنپدراگون 480 پلاس قوی تر و سطح بالاتری دارد. اما باید بدانید که این باور و فکر کاملا اشتباه است. دلیل آن هم این است که عملکرد اسنپدراگون 480 پلاس حدود 26 درصد بهتر از اسنپدراگون 680 است.

البته از نظر مصرف باتری، اسنپدراگون 680 پردازنده بسیار بهینه‌تری است چرا که با فرایند 6 نانومتری ساخته شده و می‌تواند شارژدهی بیشتری در اختیار شما قرار دهد. همچنین پردازنده گرافیکی گوشی موبایل آنر ایکس ۸ ۵ جی نیز آدرینو 619 است که در مقایسه با آدرینو 610 استفاده شده در اسنپدراگون 680 توان پردازشی کمی بیشتری دارد.

مشخصات فنی گوشی honor x8 5g

این گوشی از ماه آگوست سال 2022 وارد برخی از بازارهای جهانی شده است. این نسخه از آبان سال 1401 در بازار ایران و با قیمت 1 میلیون تومان بیشتر از نسخه 4G عرضه شد. در حال حاضر اما قیمت گوشی موبایل هانر ایکس 8 5 جی، حدود 9 تا 10 میلیون تومان است.

سخن پایانی

این گوشی در زمان عرضه یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های بازار بود اما حالا و با توجه به رقبای فراوانی که دارد، کار چندان راحتی در جلب توجه کاربرانی که به دنبال یک گوشی اقتصادی 5G هستند، ندارد. نظر شما در مورد ویژگی های گوشی موبایل هانر ایکس 8 5 جی چیست؟ آیا خرید آن را توصیه می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو