268 موزه کشور تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی هستند

منبع: همگردی

5

1402/3/6

13:37


ایلنا/ براساس سخنان قائم مقام وزیر میراث فرهنگی کشور، 268 موزه کشور تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی هستند.

علی دارابی در حاشیه اهداء گلوله های سنگی توپهای تاریخی یافت شده در کاوش ها و مرمتهای قلعه منوجان به موزه ارتش در کرمان در جمع خبرنگاران به تشریح نقش موزه ها در روایتگری تاریخی پرداخت و افزود: موزه ها امروزه نقش مهمی در روایتگری تبیین تاریخ و جلوگیری از تحریف تاریخ دارند.

او تاکید کرد: موزه ها نقش مهمی در جلوگیری از تحریف تاریخ دارند. اصولاً موزه یک رسانه صادق است که با مخاطبان گوناگون خود در هر حالی صحبت می کند.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری موزه ها را به عنوان روایتگر دارائی های یک ملت تعبیر کرد و افزود: موزه ها امروزه نقش ویترین گنجینه ها را دارند و یک نشانگر و تابلو راهنمایی برای نسل جوان هستند که به حافظه تاریخی خود رجوع و به آن افتخار کنند و با افتخار به گذشته، فردای بهتری برای خودشان و فرزندانشان رقم بزنند.

دارابی تاکید کرد: در کشور 826 موزه وجود دارد که از این تعداد 268 موزه تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی است.

او تعداد موزه های استان کرمان را 23 مورد اعلام کرد و گفت: موزه ها یکی از نشانه های توسعه یافتگی جامعه محسوب می شوند و نشان می دهد آن شهر، استان و کشور به توسعه فرهنگی اجتماعی خود توجه می کند.

دارابی اظهار کرد: استان کرمان به لحاظ ثبت آثار تاریخی در یونسکو رتبه اول کشور را دارد و یک استانی با قدمت تاریخی فروان است و آثار فراوان میراث فرهنگی و گردشگری در آن نهفته است.

268 موزه کشور تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی هستند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو