خلاصی از گرد و غبار خانه

منبع: دلتا پیام

5

1402/3/6

14:04


ممکن است زمان زیادی را صرف نظافت منزل کنید و تنها با گذشت چند روز همه وسایل شما پوشیده از گرد و خاک باشد. بهترین روش‌های جلوگیری از ورود گرد و خاک و بهترین روش‌های گردگیری خانه کدامند؟

خلاصی از گرد و غبار خانه

مقابله با گرد و خاک در خانه از روش‌های مناسب در وقت و انرژی شما صرفه جویی کرده و گامی مفید در راستای سلامت اعضای خانواده‌ خواهد بود. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

بهترین روش‌های مقابله با گرد و خاک در خانه

ممکن است زمان زیادی را صرف نظافت منزل کنید و تنها با گذشت چند روز همه وسایل شما پوشیده از گرد و خاک باشد. بهترین روش‌های جلوگیری از ورود گرد و خاک و بهترین روش‌های گردگیری خانه کدامند؟

جلوگیری از ورود گرد و خاک به خانه

پیشگیری بهتر از درمان است. اگر موانعی در راه ورود گرد و غبار به خانه وجود داشته باشد کار شما بسیار آسانتر خواهد بود.

  1. اطمینان از بسته بودن پنجره‌ها: یکی از روش‌های مقابله با گرد و خاک در خانه جلوگیری از ورود آن به خانه است. با بسته نگه داشتن پنجره‌ها و استفاده از درزگیر برای پنجره‌ها می‌توانید از حجم غبار وارد شده به خانه خود بکاهید.
  2. استفاده از دستگاه تصفیه هوا: نصب سیستم تصفیه هوا با فیلترهای قوی در سیستم تهویه مطبوع یا به صورت جداگانه در خانه، می‌تواند به جذب ذرات ریز و غبار در هوا و جلوگیری از نشستن آن‌ها بر روی وسایل داخل خانه کمک کند.

مقابله با گرد و خاک در خانه

بهترین روش‌های گردگیری

بهترین روش‌های گردگیری برای پاکسازی موثر و مقابله با گرد و خاک در خانه عبارتند از:

۱. استفاده از بخارشوی: برای پاکسازی فرش‌ها، مبلمان و سطوحی که قابلیت استفاده از جاروبرقی را ندارند، از بخارشوی استفاده کنید. این دستگاه برای برداشتن گرد و خاک به خوبی عمل کرده و سطوح را پاکیزه نگاه می‌دارد و با افزایش رطوبت مطلوب وسایل خانه، خاک گرفتن دوباره آن‌ها را با تاخیر مواجه می‌کند.

۲. استفاده از پاک‌کننده‌های خاص: برای سطوحی مانند کاشی و سرامیک، می‌توانید از پاک‌کننده‌هایی خاص استفاده کنید که ضمن پاکسازی، به تمیزی و براقیت سطوح کمک کرده و از تجمع دوباره گرد و خاک نیز جلوگیری کنند.

۳. تی کشیدن فضاهای بدون فرش: این کار به شما کمک می‌کند که به بهترین روش مقابله با گرد و خاک در خانه دست پیدا کنید. تی کشیدن با مواد شوینده مناسب گرد و خاک موجود بر کف خانه را که مستعد نشستن روی وسایل نیز هستند از بین می‌برد.

پیشنهاد مطالعه: ۵ روش موثر برای پس‌انداز پول را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو