ماجرای اهدای ۶۰۰ سکه به تیم ملی فوتبال پیش از مسابقات جام جهانی قطر چیست؟

منبع: روزیاتو

3

1402/3/6

17:48


ماجرای اهدای ۶۰۰ سکه به تیم ملی فوتبال پیش از مسابقات جام جهانی قطر چیست؟

ماجرای اهدای ۶۰۰ سکه به تیم ملی فوتبال پیش از مسابقات جام جهانی قطر چیست؟

چند روزی است که بحث اهدای ۶۰۰ سکه به بازیکنان و کارد فنی تیم ملی فوتبال و حتی برخی از مدیران فدراسیون فوتبال پیش از مسابقات جام جهانی قطر و در جریان دیدار خبرساز با سید ابراهیم رییسی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها داغ شده است.

ماجرای اهدای 600 سکه به تیم ملی فوتبال پیش از جام جهانی قطر

محسن معتمدکیا مدیر رسانه‌ای تیم ملی در برنامه تلویزیونی «ورزشگاه» در این باره گفته است:

با توجه به اینکه افتخار داشتم دو مرتبه به عنوان مدیر رسانه‌ای تیم ملی در جام جهانی کنار تیم ملی باشم، نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا، رسم است که تیم‌های حاضر در جام جهانی خدمت روسای جمهور می‌رسند. ما هم این افتخار و فرصت را داشتیم که خدمت اقای رئیسی برسیم و پیش از اعزام تیم ملی خدمت ایشان باشیم، البته پیش از دیدار، مراسمی برگزار شد و اعضای تیم ملی خدمت مادر ۳ شهید رسیدند. پس از آن، خدمت آقای رئیس جمهور رسیدیم و پاداشی به مناسبت حضور تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی پرداخت شد. بعد از این مراسم تیم ملی عازم قطر شد. ۱۰ و ۵ سکه به اعضای تیم ملی داده شد و در واقع این سکه‌ها قبل سفر تیم ملی در همان اتوبوس بین اعضای تیم ملی توزیع شد.


در واقع این سکه‌ها بین اعضای تیم ملی تقسیم شد. عرض کردم بازیکنان تیم ملی ۱۰ سکه، بعضی اعضای کادر فنی ۱۰ و بقیه اعضای کادر تیم ملی ۵ سکه دریافت کردند. برخی اعضا ۱۰ سکه و بقیه ۵ سکه گرفتند. لیست این نفرات را ندارم و تقسیم‌بندی به این شکل بود که صورت گرفت. اطلاع دارم که رئیس فدراسیون فوتبال این سکه‌ها را دریافت نکردند اما از جزئیات آن به این صورت اطلاع ندارم.

اما خبر اهدای ۶۰۰ سکه توسط دولت سید ابراهیم رییسی به تیم ملی فوتبال پیش از اعزام به مسابقات جام جهانی قطر توسط مهدی محمد نبی نایب رییس فدراسیون فوتبال رد شده و امیر مهدی علوی به عنوان مدیر روابط عمومی فدراسیون نیز در واکنش به این خبر اظهار داشت:

روند مشابه‌ای در سنوات گذشته در این باره وجود داشته و روسای جمهور وقت، هدایایی را برای کادرفنی، مدیریتی و بازیکنان در نظر می‌گرفتند. بلافاصله پس از اینکه سکه‌ها به مسئولان تیم تحویل شد، با توجه به اینکه کاروان تیم ملی به قطر رفت و به همین دلیل فرصت اینکه اعضای تیم آن را به منازل خود ببرند وجود نداشت، بنابراین تقسیم آن پس از بازگشت تیم به ایران در دستور کار قرار گرفت‌.

متاسفانه برخی خود را به ندانستن می‌زنند‌ و اینگونه امکان آگاه کردن آن‌ها وجود ندارد. ضمن اینکه رئیس فدراسیون فوتبال بلافاصله بعد از دریافت سکه‌هایی که به وی تخصیص یافته بود، آن‌ها را به مسئولان مرتبط عودت داد. همچنان و به رغم توضیحات فدراسیون برخی اظهارنظرهای غیرواقع درباره موارد مرتبط با این موضوع مطرح می شود که حائز اهمیت نیست اما همانگونه که گفتم از ناآگاهی نیست بلکه مرتبط به علاقه نداشتن به آگاهی است. ضمن اینکه تعداد سکه‌هایی که مطرح شده نیز به هیچ وجه صحت ندارد‌.

کلیه پاداش‌ها و تخصیص‌های اهدایی به تمامی رده‌های ملی وفق آیین‌نامه موجود انجام می‌شود که به تصویب هیات رئیسه در سنوات گذشته رسیده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو