آموزش قلمه زدن گل داوودی با روشی ساده

منبع: آرگا

3

1402/3/6

19:58


داوودی یکی از گل های بسیار خاص می باشد و شما می توانید آن را در خانه تان نیز نگهدارید از این رو در ادامه می توانید با قلمه زدن گل داوودی آشنا شوید و نکاتی را در این زمینه یاد بگیرید.

قلمه زدن گل داوودی یکی از کر هایی می باشد که شما با استفاده از آن می توانید این گل زیبا و زینتی را تکثیر نمایید. در واقع این گل دارای رنگ های متعددی می باشد و می تواند برای شما و خانه تان زیبایی های خاصی را به همراه داشته باشد.

تکثیر گیاه داوودی

روش قلمه زدن گل داوودی

برای تکثیر کردن این گل زیبا آپارتمانی می توانید از رو قلمه زدن استفاده کنید و همه رنگ های آن را در خانه تان داشته باشید. اگر می خواهید از این گل ها در خانه خود نگهداری نمایید باید بدانید که این گیاهان سمی می باشند و ممکن این حساسیت های شدیدی در این زمینه برای شما و یا دیگران به همراه داشته باشد از این رو این گل ها را نباید به صورت مستقیم لمس کنید زیرا منجر به ایجاد التهابات شدید و خارش در بدنتان خواهند شد.

گل های داوودی را می توانید با قلمه زدن تکثیر کنید و بهترین زمان برای این کار بهار و زمستان می باشد و شما در اوایل اردیبهشت و اواسط بهمن ماه می توانید به راحتی این کار ها را انجام دهید. در این دو زمان می توانید شرایط آب و هوایی مورد نیاز برای تکثیر این گل ها را به راحتی انجام دهید.

گل های داوودی خورشید را بسیار دوست دارند و برای این که بتوانند رشد کنند به نور مستقیم خورشید نیاز دارند و شما می توانید بعد از این که این گیاهان را قلمه زدید آن ها را در باغچه خانه خود نیز نگهداری نمایید. برای قلمه زدن باید این کار را بلد باشید در غیر این صورت نمی توانید به درستی این کار را انجام داده و از پس این کار بر بیایید. این موضوع را باید بدانید که اگر قلمه زدن را به درستی انجام ندهید امکان از بین رفتن گیاه اصلی نیز وجود دارد.

تکثیر داوودی

بسیاری از افراد اعتقاد دراند که برای تکثیر این گیاهان باید ساقه ها را از بوته های اصلی جدا کرد و بدین شکل آن ها را قلمه زد و آن ها معتقد می باشند که اگر گل ها بالا تر از سطح زمین قطع شوند بخشی از آن ها درون زمین باقی می ماند و این بخش برای قلمه زنی مناسب خواهد بود و می تواند بعد از یک ماه ریشه دار شده و از خاک جدا گردد.

در واقع قلمه زدن در این روش بسیار ساده می باشد و شما می توانید با جدا کردن پاجوش هایی که سالم می باشند و قرار دادن ان ها را در خاک آن ها را ریشه دار کرده و به تکثیر داوودی کمک نمایید. قلمه های داوودی بعد از ۴ الی ۵ هفته ریشه دار خواهند شد.

با این حال باید بدانید که آسان ترین و مطمئن ترین راه برای کاشتن این مدل از گل ها کاشتن بذر ان ها می باشد و باید بدانید که این  بذر ها در جایی که دارای شرایط محیطی خوب باشد به خوبی رشد می کنند و به ثمر می نشینند.

باید بدانید که مراقبت کردن از این گل ها نیازمند تجربه و دانش بالایی می باشد زیرا گل های داوودی دارای حساسیت بسیار بالایی می باشند و اگر می خواهید از ان ها در خانه خود مراقبت کنید و برای خودتان این گل ها همیشه دارای ثمر باشند باید با شرایط آن آشنایی کامل داشته باشید.

گل داوودی

حال که با قلمه زدن گل داوودی آشنا شدید در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در زمینه قلمه زدن پاپیتال و قلمه زدن گل گندمی نیز بدست آورید و برای این کار مافی است از لینک های داده شده کمک بگیرید و به صفحات مربوطه بروید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو