با معایب پژو ۲۰۷ آشنا شوید

با معایب پژو ۲۰۷ آشنا شوید


منبع: آرگا

7

1402/3/6

20:43


از بین محصولات شرکت پژو فرانسه در ایران پژو ۲۰۷ به خاطر طراحی جذاب و امکانات بروز از همان بدو ورود به بازار موفق شد نظر خریداران زیادی را به خود جلب کند. البته این خودرو معایبی نیز دارد که در این مطلب به معایب پژو ۲۰۷ می پردازیم.

پژو ۲۰۷ که در دیگر کشورها با اسم پژو ۲۰۶ پلاس شناخته می شود در طول سال های ۲۰۰۹-۲۰۱۳ به بازار ارائه و با استقبال زیادی روبرو شد. با توجه به این که هر محصولی دارای معایب و مزایای خاص خودش است. در این مطلب شما را با معایب پژو ۲۰۷ آشنا می نماییم. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با معایب پژو ۲۰۷

سال های متوالی محصولات مختلفی از شرکت پژو فرانسه به بازار خودرو کشورمان ارائه شدند. در این میان خودرو پژو ۲۰۷ به واسطه طراحی جذاب و امکانات بروز از همان ابتدای ورود به بازار توانست نظر خریداران بسیاری را به خود جذب کند. با کاهش میزان فروش پژو ۲۰۶ خودرو پژو ۲۰۷ روانه بازار شد. البته از همان ابتدا قیمت بالاتری نسبت به ۲۰۶ داشت.

این خودرو در سایر کشورها با اسم پژو ۲۰۶ پلاس عرضه می شود. اولین نمونه آن تا سال ۱۳۹۱ در شرکت ایران خودرو به تولید می رسید. بعدها به علت اعمال تحریم، امکان تولید این خودرو از بین رفت ولی در سال ۱۳۹۵ مجددا با لغو تحریم ها پژو ۲۰۷ تولید شد. این خودرو جوان پسند با طراحی زیبا در طی سال های ۲۰۰۹-۲۰۱۳ در سبد محصولات شرکت پژو فرانسه قرار داشت.

قابل ذکر است این خودرو علیرغم مزایای متعددش همانند سایر محصولات اقتصادی شرکت پژو دارای معایبی هم می باشد. از این رو قصد داریم در ادامه مطلب شما را با معایب پژو ۲۰۷ آشنا نماییم.

۱. مشکل گیربکس

گیربکس از قطعات مهم خودرو است که باید به آن بسیار توجه شود. نخستین گزینه در لیست معایب پژو ۲۰۷، گیربکس آن می باشد. این خودرو از پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر با توان خروجی ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر بهره می برد که این نیرو توسط گیربکس ۴ دنده اتومات یا ۵ دنده دستی به چرخ های جلو هدایت می شود.

هر چند گیربکس دستی پژو ۲۰۷ عملکرد خوبی دارد ولی گیربکس اتومات آن به اسم ای ال ۴ نسبت به گیربکس خودروهای بروزتر، عملکرد کندتر و ضعیف تری دارد. گزارش ها حاکی از آن است قطعات استفاده شده در گیربکس خودرو کیفیت پایینی دارند و ضمنا ضعف هایی در سیستم خنک کننده این جعبه دنده مشاهده می شود.

در گیربکس اتومات پژو ۲۰۷ ضربه یا صداهای آزاردهنده هنگام معکوس روی می دهد که تجربه ناخوشایندی برای راننده و سرنشینان به دنبال دارد. البته برخی منابع اشاره می کنند که در جعبه دنده دستی نیز هنگام تعویض دنده صداهای عجیبی به نظر می رسد و مدل اتومات کند بوده و دچار تاخیر می شود.

از مشکلات دیگر گیربکس به عملکرد آن در تیپ ترونیک مربوط است که رانندگی پرشتاب در دنده های سنگین به دلیل کندی سبب آزار راننده می شود. در رانندگی با سرعت بالا حتما به سیستم تعلیق خودرو توجه شود و برای پیشگیری از احتمال واژگونی بایستی در فنرها تغییراتی ایجاد شود.

۲. شتاب

اگر مایلید تا با این خودرو اسپرت، سواری هیجان انگیزی را تجربه نمایید باید بدانید پژو ۲۰۷ شتاب و کشش بالایی ندارد از این رو عملکرد رضایت بخشی از خود نشان نمی دهد. شتاب این خودرو متوسط بوده و برای رانندگی شهری مناسب است.

۳. فضای کابین

از عیوب دیگر پژو ۲۰۷ محدودیت فضا برای سرنشینان می باشد و فضایی که در اختیار راننده و سرنشینان قرار می گیرد کم و نامناسب می باشد. به طوری که اگر راننده و سرنشین جلو حتی کمی صندلی اش را به عقب حرکت دهند، فضای پا برای سرنشینان عقب خیلی کم و آزاردهنده می باشد.

در حقیقت پژو ۲۰۷ برای قشر جوان مناسب است و در بهترین حالت فقط یک خانواده سه نفره در این خودرو با محدودیت فضا روبرو نمی شود. از دیگر معایب پژو ۲۰۷ صندلی های خشک آن به ویژه ردیف عقب می باشد. متریال به کار رفته در مونتاژ این صندلی ها چندان مرغوب نیست و فاقد ارگونومی و راحتی لازم برای سرنشینان است. همچنین در سفرهای طولانی احتمال آزار سرنشینان وجود دارد.

علاوه بر این ارتفاع سقف در بخش عقب خودرو به اندازه ای نیست که افراد با قد متوسط بتوانند در آن احساس راحتی داشته باشند. این مشکل هنگامی به اوج خود می رسد که بخواهید پژو ۲۰۷ را با رنو ساندرو استپ مقایسه نمایید. در حقیقت ساندرو که رقیب پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ محسوب می شود از شرایط بهتری در بخش صندلی های عقب برخوردار است.

گفتنی است طراحی داشبورد پژو ۲۰۷ چندان زیبا نیست ولی می توان آن را نسبت به خودروهای همرده قابل قبول و مناسب تلقی کرد. در ضمن متریال به کار رفته در داشبورد، ستون و رودری های پژو ۲۰۷ از کیفیت خیلی پایینی برخوردار بوده و همچنین کیفیت پایین مونتاژ خودرو موجب شده در زمان کوتاهی بعد از خرید پژو ۲۰۷ سر و صدای آزاردهنده کابین خودرو شنیده شود.

همانطور که پیشتر اشاره شد این خودرو سیستم تعلیق نامناسبی دارد و هنگام رانندگی ناهمواری های جاده سبب ناراحتی سرنشینان می شود. لاستیک های داخلی همچنین مشکل خشکی سیستم تعلیق را بیشتر می کند. و این سر و صدای ایجاد شده سبب آزار سرنشینان می شود. از این رو توصیه می شود مشکل مذکور را با لاستیک های وارداتی رفع کنید.

عایق بندی نامناسب کابین نیز از معایب دیگر پژو ۲۰۷ به شمار می رود. نفوذ صدای باد و صدای موتور به کابین از مشکلات مرتبط به ضعف عایق بندی در این خودرو می باشد.

۴. آپشن های نامناسب

این خودرو نسبت به دیگر خودروهای ایرانیزه محصولی نسبتا مناسب در بخش آپشن ها و امکانات رفاهی است. گفتنی است اگر همین آپشن ها و امکانات با نقصی مواجه شوند یا در عملکرد آن ها اختلال ایجاد شود، دردسرهایی برای مالک خود ایجاد می کنند زیرا پشتیبانی خدمات پس از فروش خوبی ندارد.

از مشکلات شایع در پژو ۲۰۷ در بخش آپشن ها، خرابی نمایشگر و عدم عملکرد درست سیستم کروز کنترل گزارش شده است.

۵. سواری نامناسب

تجربه سواری به ویژه برای سرنشینان پژو ۲۰۷ را نمی توان مناسب و خوب تلقی کرد. سرنشینان صندلی های عقب تجربه سواری ناراحت کننده ای را تجربه می کنند. البته با افزایش سن خودرو و استهلاک فنرهای عقب کمی از این مشکل رفع می شود. اما در نسخه صفر خودرو کوبش زیادی در بخش عقب پژو ۲۰۷ دیده می شود.

۶. مصرف سوخت

البته پژو ۲۰۷ یکی از محصولات پرشتاب در بازار ایران به شمار می رود ولی در بررسی رقبای خارجی این خودرو شتاب پایین و مصرف سوخت بالای آن نمایان می شود. شتاب صفر تا صد پژو ۲۰۷ حدود ۱۲ ثانیه و میزان مصرف سوخت در سیکل ترکیبی ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر از سوی شرکت سازنده اعلام شده است. ولی تجربه استفاده از این محصول میزان مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر را نشان می دهد.

۷. خدمات پس از فروش

همانطور که پیشتر گفتیم پژو ۲۰۷ یکی از پر امکانات ترین محصولات ایران خودرو به شمار می رود. ولی اگر به هر علتی یکی از این امکانات با مشکلی روبرو شود متاسفانه برای تعمیر یا جایگزینی آن خدمات پس از فروش مناسبی ارائه نمی شود. این شرکت تعهدی برای جایگزینی یا تعمیر ندارد. البته قطعات این خودرو به سادگی قابل تهیه می باشند ولی هزینه تقریبا زیادی دارند.

۸. هزینه نگهداری

پژو ۲۰۷ از خودروهای پر هزینه بازار محسوب می شود. زیرا هزینه قطعات آن تقریبا زیاد است و میزان دستمزدی که برای تعمیر آن باید بپردازید نیز تقریبا زیاد است. مشکلات مرتبط به عدم تناسب کیفیت و قیمت قطعات موجب کاهش طرفداران این خودرو شده است. در ضمن کیفیت ساخت نیز پایین بوده و میزان استهلاک آن زیاد است که موجب تعویض قطعات و یا مراجعه صاحب خودرو به تعمیرکار در فاصله کوتاهی می شود.

سخن پایانی

در سال های اولیه حضور پژو ۲۰۷ در بازار داخلی، علاقه بسیار خریداران ایرانی به محصولات شرکت پژو و تنوع کم خودروهای هاچ بک در کشور موجب شد این خودرو با فروش چشمگیری روبرو شود ولی با گذشت زمان و پدیدار شدن معایب آن در کنار حضور رقبای قدرتمندی مانند رنو ساندرو و برلیانس h320 سبب شد تا بازار پر تقاضای پژو ۲۰۷ کمی از رونق بیفتد.

در حال حاضر هم قیمت بالای این خودرو موجب شده خریداران تمایل کمتری برای خرید آن داشته باشند. خریداران می توانند با بررسی دیگر گزینه ها مانند دانگ فنگ h30 کراس با قیمت کمتر کیفیت بهتری را تجربه نمایند.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو