درگیری سنگین با طالبان و شهادت دو مرزبان ایرانی + ویدیو

منبع: روزیاتو

5

1402/3/6

21:13


درگیری سنگین با طالبان و شهادت دو مرزبان ایرانی + ویدیو

درگیری سنگین با طالبان و شهادت دو مرزبان ایرانی + ویدیو

در ساعات اخیر خبرها و ویدیوهای بسیاری از درگیری های مرزبانان ایران و طالبان در مرز ولایت نیمروز و استان سیستان و بلوچستان منتشر شده است. در این ویدیوها صدای شلیک گلوله و سلاح های سنگین شنیده شده و تصاویری از انتقال سلاح های سنگین توسط دو طرف نیز دیده می شود. به گزارش خبرگزاری مهر و کانال صابرین نیوز به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان، طی درگیری پیش از ظهر امروز نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در منطقه «ماککی» مرز مشترک ایران و افغانستان دو تن از مرزبانان ایران به شهادت رسیده اند. خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) نیز شهادت دو مرزبان ایرانی در حوادث امروز را تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، صبح امروز عناصر طالبان اقدام به تیراندازی به سمت پاسگاه مرزی ساسولی در محدوده زابل کرده که متاسفانه ۲ نیروی مرزبان شهید و ۲ شهروند دیگر زخمی شدند. هفته قبل نیز فرمانده پاسگاه مرزی ساسولی توسط عناصر طالبان به شهادت رسیده بود.

شهادت یک مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان

سخنگوی وزارت کشور طالبان نیز در پی درگیری نیروهای طالبان با مرزبانان ایران اعلام کرد که یک نفر از آنها و یک نفر از ما کشته شد.

عبدالنافع تکور در توئیتی نوشت: امروز در مربوطات ولایت نیمروز نیروهای سرحدی ایرانی به طرف افغانستان شلیک کردند که با واکنش متقابل مواجه شدند. در جریان نبرد از هردو طرف یک یک فرد کشته و تعداد زخمی شدند موضوع به بزرگان هردو طرف رسیده و اکنون وضعیت تحت کنترل می باشد. امارت اسلامی خواهان نبرد با همسایه نیست.

ایوب کرد، مدیرکل حمل و نقل و راهداری سیستان و بلوچستان از تعطیلی مرز میلک تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: به دلیل درگیری‌های امروز در مرز ایران و افغانستان، هرگونه مبادلات اقتصادی در مرز «میلک» با کشور افغانستان تا اطلاع ثانوی انجام نخواهد شد.

شایان ذکر است این درگیری ظهر امروز شنبه، در مرز مشترک سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستاهای «ساسولی، حاتم و ماککی» رخ داده است. در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است.

در پی درگیری بین نیروهای مرزبانی ایران و طالبان افغانستان، از ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه امروز پل ابریشم توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با توقف یک دستگاه کامیون بر روی این پل مسدود شده است.

به گزارش ایسنا، از حدود ساعت ۱۱ صبح امروز(شنبه) بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با نیروهای طالبان در محل پاسگاه سوسولی شهرستان هیرمند درگیری رخ داده و در حال حاضر نیز درگیری بین طرفین ادامه دارد. در پی این درگیری از ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه پل ابریشم توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با توقف یک دستگاه کامیون بر روی پل ابریشم مسدود گردیده است.جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: نیروهای طالبان از سمت افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.

حدود ساعت ۱۰ صبح امروز (۶ خرداد ماه) نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل نمودند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند. بعد از تیراندازی‌های طرف طالبان، براساس پروتکل‌های مرزی از سوی مرزبان درجه یک تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده است. اما متاسفانه مجددا از ساعاتی قبل تیراندازی شروع و درگیری ها ادامه دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو