دبیر شورای امنیت: در صورت نیاز امکان قطع اینترنت در زمان کنکور وجود دارد!

منبع: تکراتو

3

1402/3/6

22:30


دبیر شورای امنیت کشور با وجود اعلام وزیر ارتباطات مبنی‌بر عدم قطع اینترنت در زمان کنکور و امتحانات نهایی، از امکان قطع اینترنت در زمان کنکور خبر داده است.

دبیر شورای امنیت: در صورت نیاز امکان قطع اینترنت در زمان کنکور وجود دارد!

دبیر شورای امنیت کشور با وجود اعلام وزیر ارتباطات مبنی‌بر عدم قطع اینترنت در زمان کنکور و امتحانات نهایی، از امکان قطع اینترنت در زمان کنکور خبر داده است.

«سید مجید میراحمدی»، دبیر شورای امنیت کشور، به‌تازگی خبر از امکان قطع اینترنت در زمان کنکور در صورت نتیجه‌گیری این موضوع، داده است. این امر در حالی اعلام می‌شود که چند هفته پیش، وزیر ارتباطات صراحتاً از عدم قطع اینترنت در زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری صحبت کرده بود.

وی در این راستا بیان داشت: «اگر نظام جمهوری اسلامی این رویداد را با امنیت و سلامت برگزار کند، جلوه کارآمدی و توانمندی امنیتی و انتظامی کشور افزایش پیدا می‌کند. از سوی دیگر، اگر خدشه‌ای در برگزاری این رویداد به وجود آید، قدرت نظام اجتماعی کشور کاهش می‌یابد.»

وی همچنین افزود: «سلامت کنکور سراسری مهم است و کلیه دستگاه‌های دولتی باید در اجرای بی‌نقص این آزمون، تمام تلاش خود را به کار ببرند. این یک تکلیف اجباری و تعطیل‌ناپذیر است.» به ادعای میراحمدی از دستورالعمل ویژه وزیر علوم و سازمان سنجش جهت برگزاری کنکور سراسری استقبال شده و این دستورالعمل‌ها در کنکور سال قبل منجر به برگزاری این آزمون‌ها بدون تقلب و در سلامت کامل شد.

بیشتر بخوانید: احتمال محرومیت داوطلبان کنکور به علت عضویت در گروه‌ها و کانا‌ل‌های تقلب تلگرامی!

فراهم بودن امکان قطع اینترنت در زمان کنکور

دبیر شورای امنیت کشور طی نشست تعیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم کنکور 1402 اظهار داشت: «کنکور سراسری یک آزمون مهم و سرنوشت‌ساز برای داوطلبان و خانواده‌های آنان است.» وی در ادامه به دغدغه میلیون‌ها نفر در شهر و روستاهای ایران در رابطه با کنکور سراسری اشاره داشت و عنوان کرد: «کیفیت، سلامت، انضباط و امنیت رخداد آزمون از شاخصه‌های کارآمدی نظام است.»

امکان قطع اینترنت در زمان کنکور

وی همچنین گفت:« طرح‌هایی مبنی بر افزایش میزان سلامت کنکور سراسری توسط شورای امنیت کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند. یکی از این طرح‌ها، قطع یا عدم قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور است.»

وی در زمینه قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور افزود: «در صورتی که نگرانی برای امنیت کنکور به وجود آید، شورای امنیت وظیفه دارد تصمیماتی را برای محدودیت اینترنت در زمان کنکور اعمال کند.» میراحمدی در ادامه تصریح کرد: «در صورتی که مسئولان شورای امنیت به یک نتیجه واحد برسند، از طرح قطع اینترنت در زمان آزمون سراسری استقبال می‌شود.»

بااین‌وجود چنین موضوعی در حالی اعلام می‌شود که «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش‌تر در خبری اعلام کرد که اینترنت کشور دیگر در زمان امتحانات یا کنکور قطع نخواهد شد. بااین‌حال وی نیز به این نکته اشاره داشت که برخی از تصمیمات برای افزایش امنیت کنکور یا امتحانات نهایی از سوی نهادهای دیگر ارائه خواهد شد و همه چیز در اختیار این وزارتخانه قرار ندارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص امکان قطع اینترنت در زمان کنکور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو