طرز تهیه مربای گل محمدی به روش مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه مربای گل محمدی به روش مجلسی مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

3

1402/3/7

10:10


طرز تهیه مربای گل محمدی مربای گل محمدی یکی از انواع مرباهای خوشمزه و با عطر و طعم بی‌نظیر گل محمدی است که …

طرز تهیه مربای گل محمدی

طرز تهیه مربای گل محمدی خشک طرز تهیه مربای گل محمدی تازه تبریز طرز تهیه مربای گل محمدی خشک با فیلم طرز تهیه مربای گل محمدی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه مربای گل محمدی با گردو طرز تهیه مربای گل محمدی با نور خورشید طرز تهیه مربای گل محمدی با شیره انگور طرز تهیه مربای گل محمدی خشک اردبیل

مربای گل محمدی یکی از انواع مرباهای خوشمزه و با عطر و طعم بی‌نظیر گل محمدی است که بافتی نرم و لطیف دارد و خیلی راحت و سریع و با کمترین مواد در دسترس تهیه و آماده می‌شود، این مربای لذیذ و ساده در میان افراد، طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای گل محمدی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مربای گل محمدی
گل محمدی خشک ۵۰ گرم
شکر ۱ کیلو
آب ۲ لیوان
مغز گردو خرد شده به مقدار دلخواه
آب لیموی تازه نصف استکان

طرز تهیه مربای گل محمدی

مرحله اول

برای تهیه مربای گل محمدی ابتدا شکر را در یک ظرف بریزید و بعد مقداری آب روی آن بریزید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بعد ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید و مخلوط را هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود و مخلوط قوام بیاید و غلظت آن بیشتر شود.

مرحله دوم

در این فاصله برگ‌های گل را از ساقه آن جدا کنید و برگ‌های خراب را جدا کنید و بعد برگ‌های سالم و تمیز را با دست خرد کنید، البته به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید از برگ‌ها به شکل درسته استفاده کنید و بعد گلبرگ‌ها را تمیز بشورید و خشک کنید.

مرحله سوم

اگر گل محمدی تازه در دسترس باشد که طعم مربا خیلی بهتر و عطر آن بی‌نظیر می‌شود ولی در صورتی که گل تازه در دسترس نبود می‌توانید از گل محمدی خشک شده برای درست کردن مربا استفاده کنید و گلبرگ‌های آن را جدا و تمیز کنید.

مرحله چهارم

سپس مقداری مغز گردو را با دست خرد کنید، به طوری که زیر دندان بیاید و کنار بگذارید، بعد از این که شربت قوام آمد و به غلظت مناسب رسید، مقداری آب لیموی تازه را بگیرید و به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا چند دقیقه دیگر با هم بجوشند.

مرحله پنجم

بعد گردوهای خرد شده را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید و بعد ظرف را از روی حرارت بردارید و بلافاصله گلبرگ‌های تازه را در مخلوط شربت بریزید و هم بزنید و بعد با دم‌کنی درب قابلمه را ببندید و به مدت ۲۴ ساعت در دمای محیط قرار دهید.

نکته

گل محمدی در مربا نباید بجوشد چون تلخ می‌شود، پس دقت کنید بعد از این که ظرف مربا را از روی حرارت برداشتید گلها را داخل آن بریزید.

مرحله ششم

در طول این مدت هر ۴ تا ۵ ساعت یک بار درب قابلمه را بردارید و مربا را هم بزنید و دوباره درب آن را ببندید و اجازه دهید تا کم کم مربای گل محمدی خنک شود و بعد از این زمان مربا را در ظرف‌های شیشه‌ای تمیز بریزید و در آن را محکم ببندید.

مرحله هفتم

سپس شیشه مرباها را داخل یخچال قرار دهید و به مدت ۱ تا ۲ ماه از آن نگهداری کنید، بعد برای استفاده مربای گل محمدی را در ظرف مناسب بریزید و در وعده صبحانه به همراه نان تازه، کره، خامه، پنیر و مقداری مغز گردو و چای داغ سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو