ورزش برای باز شدن پریود

حرکات ورزشی برای پریود شدن

از مهمترین مواردی که به عنوان یک مشغله فکری در ذهن بسیاری از زنان ایجاد می شود؛ عقب افتادن پریود است. ولیکن راه های بسیاری برای تنظیم چرخه قاعدگی وجود دارد. یکی از دلایل بی نظمی در چرخه پریود استرس و آشوب ذهنی است که گویی لازم و ملزوم زندگی در دنیای امروزی هستند. بنابراین در صورت عقب افتادن پریود و مشاهده بی نظمی در چرخه قاعدگی با ایجاد آرامش و انجام حرکات ورزشی که موجب آرامش می شود می توانید به مدیریت بهتر این موضوع بپردازید. ورزش از راه های موثر و در عین حال بدون هزینه و نشاط آور برای حل این مسئله است. در این مطلب از آلامتو به معرفی بهترین ورزش برای باز شدن پریود خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: لکه بینی دارم اما پریود نمیشم چیکار کنم و چی بخورم؟

بهترین ورزش برای پریود شدن سریع

یوگا به عنوان یک ورزش برای باز شدن پریود بسیار موثر واقع شده است. این ورزش علاوه بر فعال سازی عضلات و تقویت و تحریک ماهیچه های رحمی موجب آرامش فکری نیز می شود. ورزش یوگا دارای حرکات موثری برای پریود شدن سریع است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

1. حرکت ماتسیاسانا یا ژست ماهی

ماتسیاسانا عضلات شکمی و رحم زن را فعال می کند. فعال سازی عضلات شکمی بالا و پایین و همچنین تحریک عضلات رحم در پریود شدن سریع نقشی اساسی ایفا می کند.

ورزش برای پریود شدن سریع

2. حرکت اوستراسانا یا ژشت شتر

اوستراسانا یکی از حرکات یوگا است که موجب افزایش انعطاف پذیری در ماهیچه های شکمی کی شود. این حرکت عضلات لگن را تقویت و تنگ می کند. به این ترتیب می توان گفت حرکت اوستراسانا درمانی موثر برای عقب افتادن پریود و پریود شدن سریع می باشد.

همچنین بخوانید: طریقه مصرف قرص دوفاستون برای تنظیم قاعدگی و پریود

باز شدن پریود با یوگا

3. دهانوراسانا یا ژست کمان

دهانوراسانا جریان خون را در ماهیچه های شکم افزایش می دهد. در این حرکت حالت کششی ماهیچه های شکمی نیز افزایش می یابد که در پریود شدن سریع بسیار موثر است.

باز شدن پریود با ورزش

4. آدهو موخا سواناسانا یا ژست سگ

آدهو موخا یک ژست سگ رو به جلو است که به آسانی انجام می گیرد. این حرکت عضلات لگن و شکم را تقویت می کند. همچنین موجب گردش خون بیشتر در این دو ناحیه می شود. فشاری که در این حرکت به عضلات شکم وارد می شود. به پریود شدن فوری کمک بسیاری می کند.

باز شدن پریود با حرکات ورزشی

5. مالاسانا یا ژست حلقه گل

مالاسانا موجب کش آمدن عضلات شکم و لگن می شود که به این ترتیب درمانی موثر برای عقب افتادن پریود می باشد.

حرکت ورزشی برای باز شدن پریود

ورزش کردن و سبک زندگی سالم در سلامت قاعدگی و تنظیم چرخه پریودی بسیار موثر است. همانطور که در بالا گفته شد یوگا یکی از بهترین ورزش ها برای این منظور است. ولیکن ورزش های قدرتی مانند بدنسازی با حجم کم، پیلاتس، پیاده روی متوسط، کاردیو سبک و شنا را نیز می توان به عنوان بهترین ورزش برای باز شدن پریود معرفی نمود.

پیلاتس برای پریود شدن سریع

ورزش پیلاتس نیز از جمله ورزش هایی است که موجب تقویت عضلات مرکزی بدن می شود و وضعیت تعادل را بهبود می بخشد. طبق مطالعات ارائه شده از جانب محققان پیلاتس به عنوان یک ورزش برای باز شدن پریود مطرح می گردد و همچنین در کاهش دردهای قاعدگی نیز بسیار موثر می باشد.

همچنین بخوانید: آمپول پروژسترون برای پریود شدن خوبه؟

ورزش های هوازی برای پریود شدن سریع

ورزش های هوازی از جمله دوچرخه سواری، دویدن و رقصیدن نیز موجب تنظیم هورمون ها می شود. بنابراین علاوه بر بهبود سلامت جسمی و روحی در باز شدن پریود نیز بسیار موثر واقع می شود.

شنا برای پریود شدن سریع

ورزش شنا از راه کاهش استرس و ایجاد آرامش در زنان به عنوان ورزش برای باز شدن پریود موزد توجه قرار می گیرد. این ورزش علاوه بر تقویت عضلات شکم و لگن که در پریود شدن سریع موثر است افزایش میزان آرامش و کاهش استرس می تواند برای این منظور مفید و موثر باشد.

حرکات ورزشی برای باز شدن پریود

حرکات ورزشی نیز برای باز شدن پریود معرفی شده اند که با وارد آوردن فشار بر ناحیه شکم و لگن و همچنین تقویت عضلات این نواحی در پریود شدن سریع نقش بسزایی ایفا می کنند. لذا با ورزش منظم و تغییر در سبک زندگی به تقویت عضلات خود بپردازید. اینگونه است که تعادل در چرخه قاعدگی میسر می گردد.

1. استقامتی توپ و زانو

حرکت توپ و زانو یک حرکت مفرح و سرگرم کننده است بر روی ناحیه بالایی شکم فشار می آورد. این حرکت می تواند به عنوان یک ورزش برای باز شدن پریود مطرح باشد که بسیار موثر واقع می گردد.

2. کرانچ معکوس

کرانچ معکوس نیز با اعمال فشار بر ناحیه لگن قسمت پایینی شکم می تواند در تسریع پریود موثر باشد.

3. دویدن

دویدن یکی دیگر از راه های اعمال قاشر بر روی ناحیه لگنی است که به تقویت این ناحیه می پردازد و به عنوان مادر ورزش ها به عنوان یک ورزش برای باز شدن پریود در مقام نخست می ایستد.

4. چرخش شکمی

چرخاندن شکم به عقب و جلو یکی از حرکاتی است که عضلات لگن را تحریک می نماید. این حرکت به عنوان یک حرکت موثر برای این منظور معرفی شده است.

5. کرانچ پیچ خورده

کرانچ پیچ خورده یا کرانچ دوچرخه عضلات شکم و رحم را درگیر می نماید و موجب انقباض رحم می شود. به این ترتیب در جلو افتادن پریود نقش بسیار موثری دارد.

همچنین بخوانید: قرص اورژانسی برای پریود شدن سریع

حرکات ورزشی برای پریود شدن

6. ایستادن پیچ دار

ایستادن پیچ دار عضلات بالا تنه و پایین تنه را تحت فشار قرار می دهد و باعث تقویت عضلات شکمی پایینی و بالایی خواهد شد. این حرکت نیز از حرکات موثر برای باز شدن پریود می باشد.

7. ضربه قیچی

ضربه قیچی با فشار بر روی عضلات لگن و شکم موجب تقویت این نواحی خواهد شد. انجام حرکت قیچی مقداری دشوار است ولی چنانچه این حرکت به طور صحیح انجام شود و بدن به آن عادت کند به عنوان یک ورزش برای باز شدن پریود مطرح می باشد.