سریال‌هایی که طرفداران سریال Citadel می‌توانند ببینند

سریال‌هایی که طرفداران سریال Citadel می‌توانند ببینند


منبع: گیمفا

3

1402/3/7

13:48


علاقه‌مندان به سریال Citadel می‌توانند به تماشای سریال‌های مشابه این اثر تازه سرویس آنلاین آمازون پرایم بنشینند.

سریال‌هایی که طرفداران سریال Citadel می‌توانند ببینند

علاقه‌مندان به سریال Citadel می‌توانند به تماشای سریال‌های مشابه این اثر تازه سرویس آنلاین آمازون پرایم بنشینند.

سریال سیتادل (Citadel) جدیدترین سریال از سرویس آنلاین آمازون پرایم ویدئو به شمار می‌رود که در آن، ریچارد مدون و پریانکا چوپرا جوناس در نقش جاسوس‌هایی بازی می‌کنند. این جاسوس‌ها عضو سیتادل هستند و سعی دارند جلوی تهدیدی بسیار بزرگ از سوی سازمانی جنایتکار و سرکش به نام منتیکور را بگیرند. این سریال توسط برادران روسو تولید شده و طراحی صحنه بسیار بزرگ، مکان‌های خارق‌العاده در سراسر جهان و جلوه‌های ویژه زیاد را درون خودش دارد. همین نیز باعث شده تا این سریال به دومین سریال گران و پرهزینه سال ۲۰۲۳ تبدیل شود.

در این سریال تازه، استنلی توچی و لزلی منویل نیز نقش‌آفرینی می‌کنند و این اثر در فصل اول خودش تنها ۶ قسمت دارد. بیننده‌هایی که عاشق ژانر جاسوسی با توطئه‌های پیچیده، اکشن‌های مهیج و صحنه‌های عاشقانه هستند و از تماشای سریال «سیتادل» لذت بردند، در حالی که منتظر فصل دوم این سریال هستند، می‌توانند به تماشای سریال‌های دیگر بنشینند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی سریال‌های جاسوسی و جذابی بپردازیم که طرفداران سریال «سیتادل» می‌توانند آن‌ها را تماشا کنند و لذت ببرند.

۱۰. سریال مأموریت: غیرممکن (Mission: Impossible)

سریال Mission: Impossible

سریال Mission: Impossible

سریال کلاسیک «مأموریت غیرممکن» ماجراجویی‌های نیروهای مأموریت غیرممکن را به نمایش در می‌آورد. آن‌ها با برنامه‌ریزی پیچیده، مخفی‌کاری‌های ماهرانه و تعلیق کوبنده، کارهایی به‌ظاهر غیرممکن را انجام می‌دهند و بیننده‌ها را با مأموریت‌های جاسوسی و مهیجی که فراتر از زمانه این سریال بوده، مجذوب خود می‎کنند.

سریال «مأموریت: غیرممکن» آن‌قدر نمادین و سرشناس بود که به الگویی برای سریال‌های جاسوسی بعدی تبدیل شد. این فرنچایز با نقش‌آفرینی تام کروز در نقش اصلی به یک مجموعه فیلم سینمایی بسیار جذاب تبدیل شد و همچنان نیز در حال گسترده‌تر و بزرگتر شدن است. سریال «سیتادل» را می‌توان برداشتی مدرن از این سریال دانست که در زمینه مأموریت‌های جسورانه با یکدیگر تشابه دارند. این سریال از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۳ میلادی پخش می‌شد.

۹. سریال کوانتیکو (Quantico)

سریال Quantico

سریال Quantico

سریال «کوانتیکو» پیرامون گروه متنوعی از تازه استخدام‌شده‌های سازمان اف‌بی‌آی است که به هنگام گذراندن آموزش‌های سخت در پایگاه کوانتیکو، متوجه می‌شوند درگیر یک توطئه پیچیده شده‌اند. نقش اصلی این سریال را پریانکا چوپرا جوناس بازی می‌کند و در آن، این افراد تازه استخدام شده در حالی که سعی دارند حقیقت را درباره یک حمله تروریستی مرگبار کشف کنند، درام‌های شخصی و چالش‌های شدیدی را پشت سر می‌گذرانند.

پریانکا چوپرا جوناس پس از موفقیت‌های بسیار زیادش در سرزمین مادری‌اش یعنی هندوستان، با سریال «کوانتیکو» توانست در هالیوود به شهرت قابل‌توجهی دست پیدا کند. در حالی که شخصیت وی در سریال «سیتادل» یک مأمور باتجربه است اما در سریال «کوانتیکو» او نقش یک شخصیت تازه‌کار را به تصویر می‌کشد. این سریال از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ میلادی پخش شده و شامل ۵۷ قسمت است.

۸. سریال محافظ شخصی (Bodyguard)

سریال Bodyguard

سریال Bodyguard

سریال «محافظ شخصی» داستان دیوید باد با بازی ریچارد مدن را دنبال می‌کند که یک کهنه سرباز جنگی است و وظیفه محافظت از یک سیاستمدار جنجالی به وی سپرده شده است. او در نهایت رابطه‌ای پیچیده را با وی شروع می‌کند و در عین حال، در شبکه‌ای بسیار خطرناک از توطئه‌ها، دسیسه‌ها و تروریسم گرفتار می‌شود و همین نیز وفاداری و مهارت‌های وی را به آزمایش می‌گذارد.

این مینی سریال به هنگام پخش خودش در سال ۲۰۱۸ میلادی بسیار موفق بود و تحسین منتقدان و بیننده‌ها را برانگیخت. ریچارد مدن نیز که با ایفای نقش راب استارک در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) به شهرت رسیده بود، توانست با سریال «محافظ شخصی» کارنامه هنری خودش را با قدرت ادامه بدهد و یک نقش‌آفرینی پر تنش و فراموش‌نشدنی را به نمایش بگذارد. نقش‌آفرینی ریچارد مدن در سریال «محافظ شخصی» راه را برای نقش‌های چالش‌برانگیز دیگری برای این بازیگر همچون نقش میسون کین در سریال «سیتادل» فراهم کرد.

۷. سریال ارتباط (Liaison)

سریال Liaison

سریال Liaison

در سریال «ارتباط» ایوا گرین و وینسنت کسل نقش مأمورانی را بازی می‌کنند که قبلاً عاشق یکدیگر بوده‌اند. آن‌ها مجبور هستند تا با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانند با حملات سایبری‌ای مبارزه کنند که بریتانیا را تهدید می‌کنند و در عین حال،‌ اسرار رابطه میان خودشان را نیز حفظ کنند. این سریال محصولی از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس به شمار می‌رود که در اولین فصل از خودش ۶ قسمت دارد و در سال ۲۰۲۳ میلادی پخش شده است.

یکی از نقاط قوت سریال «سیتادل»،‌ رابطه‌های پیچیده میان شخصیت‌های اصلی آن است. بیننده‌هایی که از جذبه میان شخصیت‌های اصلی سریال «سیتادل» لذت بردند، مطمئناً از تماشای رابطه بسیار جذاب میان شخصیت‎‌های اصلی سریال «ارتباط» نیز لذت خواهند برد، آن هم در حالی که رویدادها و اتفاقات مرتبط با تروریسم سایبری به نمایش گذاشته می‌شود. این در حالی است که نقش‌آفرینی ایوا گرین و وینسنت کسل در این سریال واقعاً عالی و درجه یک است.

۶. سریال استخدام (The Recruit)

سریال The Recruit

سریال The Recruit

سریال «استخدام» داستان مأمور سازمان سی‌آی‌ای اوون هندریکس با بازی نوآ سنتینئو را دنبال می‌کند. هنگامی که یک مهره تهدید می‌کند که ارتباطش را با سازمان سیا افشا می‌کند،‌ اوون هندریکس درگیر یک مناقشه بین‌المللی می‌شود. او بدون هیچ آموزشی برای انجام وظیفه میدانی، ‌باید از میان سیاست‌های پیچیده عبور کند و با دشمنان خطرناکی روبه‌رو شود.

سکان کارگردانی سریال «استخدام» را داگ لیمن در دست داشته است و این کارگردان نیز توانسته داستانی سرگرم‌کننده و پر از اکشن را در این سریال ارائه بدهد. این سریال با لحن ملایمی شبیه به سریال «سیتادل»، اثری ارزشمند به شمار می‌رود که طرفداران ژانر جاسوسی باید به تماشای آن بنشینند. این در حالی است که سرویس آنلاین نتفلیکس پس از پخش فصل اول این سریال در سال ۲۰۲۲ میلادی، آن را برای فصل دوم تمدید کرده و بیننده‌ها در آینده شاهد ادامه داستان این سریال خواهند بود.

۵. سریال میهن (Homeland)

سریال Homeland

سریال Homeland

سریال «میهن» یا «هوملند» چندین مرتبه برنده جایزه امی شده و داستان مأمور سازمان سیا کری متیسون با بازی کلیر دینز را دنبال می‌کند که در حال تحقیق درباره تهدیدات احتمالی‌ای است که ممکن است امنیت ملی آمریکا را به خطر بیندازند و این در حالی است که او باید با مشکلات شخصی خودش نیز دست و پنجه نرم کند. این سریال به‌خاطر داستان‌سرایی گیرا و همچنین نقش‌آفرینی درخشان بازیگرانش مورد تحسین قرار گرفت.

در مقایسه با سریال «سیتادل»، سریال «میهن» داستانی به‌مراتب معقول‌تر و کمتر تخیلی دارد و این در حالی است که همچنان نگاهی بسیار مهیج و دقیق از دنیای واقعی جاسوسی ارائه می‌کند. این سریال شامل هشت فصل است که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ پخش شدند و هر کدام از این فصل‌ها نیز داستانی بسیار عالی و کاراکترهای به‌یادماندنی داشتند.

۴. سریال مأمور شب (The Night Agent)

سریال The Night Agent

سریال The Night Agent

سریال «مأمور شب» بر اساس رمانی نوشته متیو کوییرک است و داستان یک مأمور جوان اف‌بی‌آی به نام پیتر ساترلند را دنبال می‌کند که به هنگام یک رویداد فاجعه‌بار در واشنگتن در زیرزمین کاخ سفید مشغول به کار است. همان‌طور که شهر وارد هرج‌ومرج و آشوب می‌شود، پیتر توطئه‌ای را کشف می‌کند که تا بالاترین رده‌های قدرت پیش می‌رود.

این سریال که در سال ۲۰۲۳ میلادی از سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده و برای فصل دوم نیز تمدید شده است، ترکیبی از فتنه‌های سیاسی، تعلیق و عناصر جاسوسی است و روایتی با سرعت مناسب را به نمایش در می‌آورد. این سریال بسیار موفق سرویس آنلاین نتفلیکس با پیچش‌ها و چرخش‌های داستانی غیرمنتظره خودش، تجربه مشابهی همچون سریال «سیتادل» ارائه می‌کند.

۳. سریال جک رایان (Jack Ryan)

سریال Jack Ryan

سریال Jack Ryan

سریال «جک رایان» داستان شخصیتی به همین نام را دنبال می‌کند که جان کرازینسکی آن را ایفا می‌کند. او تهدیدهایی در سطح جهانی را کشف می‌کند و مأموریت‌های بسیار خطرناکی را در خاورمیانه، آمریکای جنوبی و اروپا پشت سر می‌گذراند. این سریال محصولی از سرویس آنلاین آمازون پرایم ویدیو به شمار می‌رود که قرار است در تابستان سال جاری میلادی آخرین فصل از آن پخش شود.

پخش سریال «جک رایان» از سال ۲۰۱۸ میلادی شروع شده بود و قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی به پایان برسد. بیننده‌هایی که از اکشن‌های در سطح جهانی سریال «سیتادل» لذت بردند، مطمئناً از تماشای همین موارد در سریال «جک رایان» نیز راضی خواهند بود. این در حالی است که سریال «جک رایان» مناقشه‌ای به‌مراتب واقع‌گرایانه‌تر را ارائه می‌کند اما در عین حال، سکانس‌های اکشن خارق‌العاده‌ای را به نمایش در می‌آورد که بیننده‌ها را به هیجان وا می‌دارد.

۲. سریال دخترک درامر (The Little Drummer Girl)

سریال The Little Drummer Girl

سریال The Little Drummer Girl

سریال «دخترک درامر» بر اساس رمانی به همین نام نوشته جان لو کاره است که داستان یک بازیگر مشتاق با بازی فلورنس پیو را دنبال می‌کند که درگیر یک مأموریت بسیار خطرناک علیه یک سازمان تروریستی می‌شود. این مینی سریال که در سال ۲۰۱۸ میلادی ساخته و پخش شده بود، به کارگردانی پارک چان ووک است، کسی که فیلم اولدبوی (Oldboy) را ساخته است. الکساندر اسکاشگورد و مایکل شنون از جمله دیگر بازیگران برجسته این سریال محسوب می‌شوند.

رمان‌های نوشته جان لو کاره به‌خاطر جزئیات بسیار دقیق و شخصیت‌های ظریف خودشان شهرت دارند. مخاطبانی که عاشق سریال‌های جاسوسی همچون سریال «سیتادل» هستند، باید به تماشای اقتباس‌های ساخته شده بر اساس رمان‌های این نویسنده همچون سریال «دخترک درامر» بنشینند. این سریال شخصیت‌های جذاب و داستانی غیر قابل پیش‌بینی دارد که باعث می‌شود مخاطب همیشه در حال حدس زدن درباره اتفاقات بعدی باشد.

۱. سریال آمریکایی‌ها (The Americans)

سریال The Americans

سریال The Americans

سریال «آمریکایی‌ها» را می‌توان مادر سریال‌های جاسوسی مدرن دانست. اتفاقات این سریال درام در زمان جنگ سرد جریان دارد و داستان دو جاسوس اتحاد جماهیر شوروی با بازی کری راسل و متیو ریس را بازگو می‌کند که به‌عنوان یک زوج آمریکایی در حومه شهری در آمریکا ساکن شده‌اند. این سریال به درون احساسات پیچیده، دوراهی‌های اخلاقی و عملیات‌های پرمخاطره‌ای عمیق می‌شود که این زوج با آن‌ها روبه‌رو هستند.

اینکه بر اساس همین ۶ قسمت پخش شده از سریال «سیتادل» درباره جذبه بین بازیگران اصلی آن نظر دارد، خیلی زود است. با این حال،‌ مخاطبان مطمئناً از جذبه بین دو شخصیت اصلی سریال «آمریکایی‌ها» با نقش‌آفرینی درخشان کری راسل و متیو ریس لذت خواهند بود و این دو بازیگر توانستند به‌خوبی از پس نقش‌های خودشان بربیایند.


در این مطلب به معرفی سریال‌هایی در ژانر جاسوسی پرداختیم که علاقه‌مندان و طرفداران سریال «سیتادل» می‌توانند به تماشای آن‌ها بنشینند.

منبع: کولایدر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو