آموزش ثبت نام در متاورس | ورود به دنیای متاورس + آموزش تصویری

آموزش ثبت نام در متاورس | ورود به دنیای متاورس + آموزش تصویری


منبع: پلازا

5

1402/3/7

17:31


آموزش ثبت نام در متاورس | ورود به دنیای متاورس + آموزش تصویری

احتمالا تاکنون با دنیای متاورس آشنا شده‌اید. این دنیای جذاب، می‌تواند یک بستر ایده‌آل برای فعالیت و درآمدزایی باشد. ثبت نام در متاورس یا ورود به متاورس می‌تواند از جهات زیادی برای افراد مفید و سودمند باشد. امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده است در بسیاری از فعالیت‌ها بتوانیم بازدهی حداکثری را کسب کنیم. متاورس، یک شبکه ویژه بلاکچین می‌باشد که در حال حاضر بسیار معروف شده و افراد زیادی در آن فعالیت می‌کنند.

از این رو قصد داریم در این مقاله از پلازا، به ارائه توضیحاتی پیرامون چگونگی ثبت نام در متاورس بپردازیم. اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات در این رابطه هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به اطلاعات مهمی در این رابطه، دست پیدا کنید.

آموزش ثبت نام در متاورس | ورود به دنیای متاورس

متاورس چیست؟

قبل از اینکه به سراغ موضوع ثبت نام در متاورس برویم، نیاز است ابتدا بدانیم دنیای متاورس چیست و چه کاربردی دارد. متاورس ( Metaverse ) یک اصطلاح در دنیای مجازی می‌باشد که در گذشته، ابتدا در صنعت بازی‌های ویدیویی رایج بوده است. در این جهان مجازی که به صورت واقعیت مجازی و سه بعدی می‌باشد، یک بستر نامحدود در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با استفاده از ابزارهایی نظیر عینک‌های واقعیت مجازی و هدست، وارد آن شوند.

البته برای استفاده از این دنیای مجازی، می‌توان از گوشی‌های هوشمند نیز استفاده کرد. اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم، باید عنوان کنیم در صورتی که محیط اینترنت به صورت سه بعدی و واقعی در اختیار ما قرار بگیرد و ما بتوانیم در این محیط تعامل کنیم، در واقع وارد متاورس شده‌ایم.

به عنوان مثال می‌توانید در دنیای متاورس با سایر افراد گفتگو کنید، به یک سفر آنلاین بروید یا وارد یک کنسرت مجازی شوید.قطعا ورود به متاورس می‌تواند بسیار جذاب و هیجان‌انگیز باشد. علاوه بر موارد فوق، شما می‌توانید در این دنیای مجازی، به خرید و فروش ملک بپردازید و از طریق بازی‌های آنلاینی که در بستر بلاکچین قرار دارد، اقدام به درآمدزایی و کسب ارز دیجیتال نمایید.

کاربران متاورس می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند و از طریق دریافت NFT و تبدیل آن به ارزهای دیجیتالی، درآمدزایی کنند. حال که با متاورس آشنا شده‌ایم، می‌خواهیم پلتفرم‌هایی که این شبکه جذاب را ارائه می‌کنند، معرفی کنیم و چگونگی ورود به آن‌ها را بررسی کنیم.

بهترین پلتفرم‌ها برای ورود به متاورس

پلتفرم‌ها و مجموعه‌های زیادی وجود دارند که برای ورود به متاورس می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. هر کدام از این پلتفرم‌ها دارای ویژگی‌ها و مزایای خاص خود می‌باشند. در ادامه با برخی از بهترین و پرطرفدارترین پلتفرم‌ها آشنا می‌شویم.

آموزش ثبت نام در متاورس | ورود به دنیای متاورس

1) نخستین پلتفرم و مجموعه‌ای که می‌خواهیم آن را به شما معرفی کنیم، دسنترالند ( Decentraland ) می‌باشد. این پلتفرم به کاربر این اجازه را می‌دهد که برنامه‌ها و محتواهای خود را روی بستر این مجموعه ایجاد کنند  و از طریق آن، اقدام به درآمدزایی کنند. در این مجموعه، قطعات زیادی زمین وجود دارد که کاربران می‌توانند با خرید آن و ساخت و ساز، اقدام به کسب درآمد کنند. در این شبکه کاربران می‌توانند از توکن اختصاصی Mana Decentraland استفاده کنند و آن را در اثر خرید و فروش به وجه نقد تبدیل کنند. البته که قطعات زمین در این پلتفرم در شبکه Opensea قابل معامله است.

برای ورود به متاورس از طریق دسنترالند کافیست وارد سایت این مجموعه به آدرس Decentraland شوید و روی دکمه Start Exploring کلیک نمایید. حال دو منو برای شما باز می‌شود. در منوی نخست، Play As Guest وجود دارد که به عنوان مهمان وارد بازی می‌شوید. در منوی دوم، Create an Account or Sign in می‌باشد که استفاده از افتتاح حساب، وارد این پلتفرم می‌شوید. البته باید در این مرحله، کیف پول خود را به این شبکه متصل نمایید تا بتوانید وارد بازی شوید.

ادامه بررسی بهترین پلتفرم‌ها برای ورود به متاورس

آموزش ثبت نام در متاورس | ورود به دنیای متاورس

دیگر پلتفرم مناسبی که برای ثبت نام در متاورس وجود دارد، سندباکس ( Sandbox ) است. این مجموعه در سال 2021 به متاورس منتقل شد. این مجموعه دارای ارز دیجیتال مخصوص خود به نام Sand می‌باشد که از طریق معاملاتی که درون این بازی رخ می‌دهد مانند خرید و فروش زمین، بازی، امور مالی و … رد و بدل می‌شود. برای اینکه بتوانید از این پلتفرم استفاده نمایید و از تمام امکانات آن بهره‌مند شوید، نیاز است وارد سایت این مجموعه به آدرس Sandbox Metaverse شوید.

پس از اینکه وارد این مجموعه شدید، کافیست برای ورود به این شبکه، دکمه Sign in را در سمت راست و بالای صفحه کلیک نمایید. حال صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در آن مواردی را برای افتتاح حساب از شما درخواست می‌کند. یکی از نکات مهمی که در این زمینه باید اعلام نمایید، کیف پول خود می‌باشد که توصیه این سایت، Metamask است.

البته علاوه بر موارد فوق برای ثبت نام در متاورس و در سایت سندباکس، نیاز است روی Create کلیک نمایید. سپس Game Maker را دانلود نمایید و آن را روی سیستم خود نصب نمایید. پس از آنکه این بازی روی سیستم شما نصب شد، حال نوبت آن رسیده است که از طریق ورود به بازی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور، وارد دنیای متاورس شوید.

بررسی مجموعه Axie Infinity

یکی دیگر از مجموعه‌هایی که در زمینه ورود به متاورس فعال است، Axie Infinity است. این مجموعه نیز افراد را به دنیای متاورس منتقل می‌کند و تمام فعالیت‌هایی که یک شخص می‌تواند در این فضای مجازی انجام دهد را به کاربران خود ارائه می‌کند. در واقع این پلتفرم در کنار دسنترالند و سندباکس از جمله مجموعه‌های پیشرفته و مناسب برای ورود به متاورس می‌باشند. البته که رقابت بین این شبکه‌ها نیز می‌تواند بسیار هیجان انگیز و در عین حال برای کاربران جذاب باشد.

پلتفرم Axie Infinity

برای ورود به متاورس، کافیست وارد سایت آن به آدرس Axie Infinity شوید. پس از اینکه وارد این سایت شدید، باید روی گزینه Play Now در سمت راست و بالای سایت کلیک نمایید. سپس از این که روی این گزینه کلیک کردید، به صفحه‌ای جدید هدایت می‌شوید که در آن باید کیف پول Ronin خود را جهت ذخیره ارزهای دیجیتالی موجود در بازی بسازید. پس از اینکه این کیف پول را ساختید، نوبت آن می‌رسد که Axies 3 را برای انجام بازی خریداری نمایید.

برای خرید Axies 3، نیاز دارید به کیف پول Ronin خود ارز AXS که مخصوص این بازی می‌باشد را خریداری و منتقل نمایید. پس از انجام این کار، باید اکانت یا حساب خود را در این بازی با استفاده از ایمیل و رمز عبور بسازید. پس از انجام این کار، باید Axie Infinity را برای سیستم عامل خود دانلود و نصب نمایید. حال می‌توانید از انجام این بازی لذت ببرید.

آیا برای ورود به متاورس نیاز به ساخت آواتار است؟

به احتمال زیاد اگر تاکنون نام دنیای متاورس را شنیده باشید، نام آواتار را نیز شنیده‌اید. اینکه برای ورود به متاورس یا ثبت نام در متاورس نیاز به آواتار است یا خیر یک موضوع بسیار مهم است. در واقع ساخت آواتار از جمله جذاب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین مراحلی می‌باشد که برای ثبت نام در متاورس باید آن را بگذرانید. آواتارها نشان دهنده شخصیتی می‌باشد که با آن در بازی‌ها حضور دارید. این کاراکتر می‌تواند یک شخص فانتزی یا کمدی باشد.

انتخاب نوع آواتار و شخصیت موجود در آن با خود شما می‌باشد. البته باید در این زمینه عنوان کنیم که برخی از محدودیت‌ها توسط متاورس برای ایجاد آواتارها ارائه شده است که باید آن‌ها را رعایت کنید. به عنوان مثال ساخت یک مدل موی خاص در متاورس انجام شدنی نمی‌باشد و افراد باید مطابق با شرایطی که متاورس به آن‌ها اجازه داده است، انتخاب کنند.

جالب است بدانید صنعت مد نیز درون دنیای متاورس بسیار گسترش یافته است و افراد زیادی از پتانسیل‌های موجود در این مجموعه استفاده می‌کنند تا درآمدزایی مناسبی را کسب کنند. در واقع این موضوع با ساخت آواتار نیز مرتبط است. این موضوع باعث می‌شود افراد بتوانند از آواتارهای بهتر و شکیل‌تری برای خود استفاده کنند. برای خرید این دسته از افزونه‌ها، باید از طریق NFT توکن‌های مربوطه را خریداری نمایید.

آیا برای حضور در متاورس، نیاز به تجهیزات خاصی می‌باشد؟

یکی دیگر از سوالات مهمی که شاید در این زمینه مطرح شود، این است که آیا برای ورود به متاورس، نیاز به تجهیزات خاصی می‌باشد یا اینکه می‌توان تحت هر شرایطی وارد این دنیای خارق العاده شد؟ برای اینکه بتوانید تجربه‌ای کامل و جذاب از این پلتفرم فوق‌العاده هیجان انگیز کسب کنید، نیاز است یک هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 تهیه نمایید. در رابطه با این هدست، باید بدانید که این محصول دارای تراشه گرافیکی بوده و اجزای ذخیره سازی آن نیز به صورت مستقیم درون هدست گنجانده شده است.

از دیگر ویژگی‌های جذابی که این هدست دارد، این است که دارای 6 دوربین ردیاب خارجی و داخلی بوده و می‌تواند به صورت دقیق، موقعیت سر و دست افراد را در یک فضای بدون سنسور ردیابی، تشخیص دهد. علاوه بر این، این هدست دارای یک کنترلر لمسی به نام Oculus بوده که دارای یک جوی استیک و دکمه‌هایی می‌باشد که با استفاده از آن‌ها بتوانید اشیای موجود در این فضا را لمس کرده و با آن‌ها تعامل داشته باشید.

البته این موضوع برای تمام پلتفرم‌های موجود در متاورس صدق نمی‌کند و شامل برخی از آن‌ها می‌شود. به عنوان مثال برای ورود به دسنترالند، کافیست تنها یک لپ تاپ یا کامپیوتر داشته باشید و از طریق مرورگر اینترنت نصب شده بر روی سیستم خود، از این بازی استفاده کرده و لذت ببرید. با این حال، توصیه می‌شود برای کسب بیشترین لذت و هیجان، از پلتفرمی استفاده نمایید که بتوانید از این هدست‌ها استفاده نمایید.

جمع بندی نهایی ورود به دنیا

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به بررسی ثبت نام در متاورس و شرایط حضور در این دنیای مجازی پرداختیم. دنیای متاورس دائما در حال ارتقا است و افراد زیادی برای کسب تجربه، لذت و درآمدزایی وارد آن می‌شوند. در واقع این پلتفرم هیجان‌انگیز، می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور، به یک مجموعه بسیار گسترده‌تر و فراگیر تبدیل شود. همانطور که الان نیز پتانسیل‌های زیادی برای رشد دارد.

در پایان این مقاله، امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده باشید و اطلاعات مفید و سودمندی را از این مقاله دریافت کرده باشید. شما می‌توانید سایر مقالات ما را مطالعه کرده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو