چه نوع خیانتی باعث طلاق می شود؟

منبع: دلتا پیام

4

1402/3/7

17:36


طلاق گرفتن به دلیل خیانت یکی از بیشتر پرونده‌ها را در دادگاه به خود اختصاص داده است. در شرع مقدس اسلام خیانت به‌عنوان عملی حرام تلقی شد و ارتکاب آن از سوی هر فردی دارای مجازات است؛ اما باید این را هم در نظر داشته باشید که چون پای آبرو و حیثیت افراد وسط است …

چه نوع خیانتی باعث طلاق می شود؟

طلاق گرفتن به دلیل خیانت یکی از بیشتر پرونده‌ها را در دادگاه به خود اختصاص داده است. در شرع مقدس اسلام خیانت به‌عنوان عملی حرام تلقی شد و ارتکاب آن از سوی هر فردی دارای مجازات است؛ اما باید این را هم در نظر داشته باشید که چون پای آبرو و حیثیت افراد وسط است درصورتی‌که توانید با دلایل کافی آن را اثبات کنید خود فرد شاکی از طرف قاضی مجازات خواهد شد. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

طلاق گرفتن به دلیل خیانت

طلاق گرفتن به دلیل خیانت یکی از زوجین دو حالت دارد. در ادامه به این دو مورد می‌پردازیم.

طلاق گرفتن به دلیل خیانت مرد

طبق قانون مردها می‌توانند با اجازه همسر اول خود اقدام به ازدواج دائم یا موقت کنند؛ اما اگر ازدواج مجدد آن‌ها بدون اجازه همسر اول یا دادگاه باشد یا این مرد رابطه نامشروع با زن دیگری داشته باشد، می‌توان گفت این فرد خیانت کرده است.

روابط نامشروع مرد با زن نامحرم تحت هر شرایطی جرم بوده و مجازات دارد. اما باید بدانید که به‌صورت کلی رابطه مرد با غیرهمسر خود نمی‌تواند دلیلی برای طلاق باشد مگر اینکه زن دلایل کافی برای اثبات‌کردن خیانت مرد داشته باشد تا بتواند طلاق بگیرد.

طلاق گرفتن به دلیل خیانت مرد 

راه‌های اثبات خیانت مرد به زن

اگر ازدواج مجدد مرد دائم بوده و در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده همچنین در شناسنامه نیز نوشته شده باشد، به‌راحتی قابل‌اثبات کردن است؛ اما اگر ازدواج موقت باشد؛ چون در شناسنامه مرد چیزی ثبت نمی‌شود، تنها راه اثبات خیانت مرد پیداکردن صیغه نامه موقت ازدواج است.

طلاق‌گرفتن به دلیل خیانت زن

اگر مردی متوجه ارتباط و دوستی همسرش با مرد نامحرم از طریق پیامک و یا شبکه‌های اجتماعی شود می‌تواند به آن زن اتهام خیانت بزند. به‌طورکلی بر اساس ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی همچنین زنی مشمول اعمال مجازات برای رابطه نامشروع می‌شود و ازآنجایی‌که حق طلاق با مرد است او می‌تواند درخواست طلاق به دلیل خیانت زن را بدهد. اما مرد برای اثبات خیانت زن باید دلایل کافی را داشته باشد تا بتواند آن را ثابت کند.

طلاق‌گرفتن به دلیل خیانت زن

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دیگر نکات حقوقی مطلب نفقه زنان در سال جدید چقدر است؟ را مطالعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو