جوانسازی پوست چیست؟ موثرترین روش های جوانسازی پوست را بشناسید!

منبع: وقت مد

5

1402/3/7

17:51


جوانسازی پوست چیست و چه روش های دارد؟ موثرترین روش های جوانسازی پوست چیست؟ آموزش آن را در مجله وقت مد ببینید✔

جوانسازی پوست چیست؟ موثرترین روش های جوانسازی پوست را بشناسید!

با افزایش سن، بافت پوست تغییر می‌کند، برای همین بهتر است با موثرترین روش های جوانسازی پوست آشنا باشید. تمامی لبخندها، اخم ها، نور خورشید، سبک زندگی، نوسان های وزنی و تجربیات زندگی؛ تاثیر ماندگاری روی پوست دارند. این عوامل با گذشت زمان، باعث ایجاد چین و چروک، لک و آکنه روی پوست می‌شوند که با جوان سازی پوست قابل درمان هستند. هدف از انجام جوانسازی پوست، جوان تر و صاف تر کردن پوست است.
در این بخش از سری مطالب علمی و آموزشی پوست از مجله وقت مد (vaghtemod.ir)، با انواع تکنیک جوانسازی و موثرترین روش های جوانسازی پوست آشنا می‌شوید.

جوانسازی پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن کلاژن و توانایی ترمیم خود می‌کند. بدن تا سن 50 سالگی، تولید کلاژن را به طور کامل متوقف کرده و این باعث افتادگی پوست و عمیق تر شدن خطوط صورت می‌شود. آفتاب، اختلالات پوستی، وراثت و افزایش سن همگی در ایجاد ناهنجاری های پوستی در صورت و سایر نقاط بدن موثر هستند.

این موارد باعث ایجاد کک و مک، لکه های پوستی، رگ های خونی، شل شدن پوست، چین و چروک و افتادگی پوست می‌شوند.

در تکنیک های جوانسازی پوست؛ از جدیدترین روش های علمی برای کاهش علائم پیری استفاده می‌کنند. شرایط جوانسازی و بازسازی پوست هر بیمار منحصر به فرد است و روشهای درمانی مختلفی وجود دارد. در ادامه از این بخش از مطالب آموزش سلامت از رسانه وقت مد، شما را با انواع روش های جوانسازی پوست آشنا می‌کنیم.

آموزش انواع روش جوانسازی پوست

آموزش انواع روش جوانسازی پوست

فواید و کاربرد انواع تکنیک جوانسازی پوست چیست؟

با انجام جوانسازی پوست، موارد و مشکلاتی که در بخش پایین آورده ایم بر طرف می‌شود:

  • روش های جوانسازی پوست، چین و چروک ساکن را کاهش می‌دهد: این چین و چروک ها همیشه قابل مشاهده هستند و با حرکات صورت تغییر نمی‌کنند. یکی از روش های درمان آن ها، تکنیک های جوان سازی پوست است.
  • درمان چین و چروک پویا یکی از فواید جوانسازی پوست: این چین و چروک ها با حرکات صورت عمیق شده و ظاهر می‌شوند که با روش جوانسازی پوست، درمان می‌شود.
  • رفع رنگدانه: کک و مک، لکه های خورشیدی و سایر لکه های تیره پوست که با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شوند با روش های جوانسازی قابل درمان هستند.
  • بهبود جای زخم یکی دیگر از فواید جوانسازی پوست: آکنه، جای زخم و حفره پوستی با روش‌های جوانسازی پوست رفع می‌شود.
  • رگ های خونی را به حداقل می‌رساند: رگ های خونی قابل مشاهده در سطح پوست، از طریق جوانسازی پوست از بین می‌رود.
  • درمان پوست کدر: پوست که درخشش خود را به دلیل مسدود شدن منافذ باز پوست و تجمع سلول مرده از دست داده با روش های جوانسازی شفاف می‌شود.
  • روش جوانسازی، روزاسه و قرمزی پوست را بر طرف می‌کند: روزاسه باعث ایجاد رگ های خونی در صورت می‌شود. با انواع روش جوانسازی پوست، رگ های خونی را از طریق انقباض کوچک کرده و کاهش می‌دهند و تولید کلاژن باعث بهبود بافت پوست می‌شود.

بیشتر بدانید: 5 ماسک خانگی برای داشتن پوستی شفاف و براق.

آموزش انواع روش جوانسازی پوست

بنا به گزارش sknclinics، سه روش برای درمان جوانسازی پوست وجود دارد که شامل؛ روش غیر تهاجمی، کم تهاجمی و تهاجمی است.

آموزش انواع روش جوانسازی پوست

آموزش انواع روش جوانسازی پوست را در رسانه وقت مد آموزش ببینید.

روش جوانسازی پوست غیر تهاجمی

در روش جوانسازی پوست غیر تهاجمی؛ سلول مرده یا خسته را از لایه بالایی پوست حذف کرده و برای ایجاد پوست سالم تر، محکم تر و سفت تر، پوست را تشویق به بازسازی سلولی می‌کنند. این روش شامل لایه برداری پوست، هیدرا فشیال (HydraFacial) و میکرونیدلینگ است.

تکنیک جوانسازی پوست به روش کم تهاجمی

در روش جوانسازی کم تهاجمی، درمانهای تزریقی باعث می‌شود پوست حجیم تر و پرتر به نظر برسد و شلی، چین و چروک صورت را کاهش می‌دهد. فقط پزشک متخصص قادر به این نوع درمان است.

روش جوانسازی پوست تهاجمی

در روش جوانسازی تهاجمی، همانند انجام لایه برداری با لیزر، کاری زمان بر است اما نتایج شگفت انگیزی به ارمغان می‌آورد. در این روش درمان، رنگدانه ها و خطوط صورت به صور چشمگیری کاهش می‌یابند و با شلی پوست مبارزه می‌شود تا پوستی سفت تر و جوان تر داشته باشید.

انجام هیدرا فشیال (HydraFacial) برای جوانسازی پوست

HydraFacial، یک درمان چند مرحله ای است که پوست را به صورت کامل پاکسازی و سم زدایی می‌کند. در این روش چین و چروک صورت و رنگدانه ها کاهش یافته و سلول های مرده از بین می‌روند. هیدرفشیال؛ باعث می‌شود پوست با آنتی اکسیدان ها، پپتید هیدراته شود و آن را صاف تر، روشن تر و جوان تر کند. برای گرفتن نتیجه سریع با ماندگاری طولانی مدت، از روش جوانسازی HydraFacial بهره بگیرید.

بیشتز بدانید: آموزش فیشیال و پاکسازی صورت برای پوست خشک.

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک وسیله محرک کلاژن است و در کاهش منافذ و خطوط ریز بسیار پوست، موثر است. در میکرونیدلینگ از سوزن های کوچک برای ایجاد سوراخ های ریز در پوست استفاده می‌کنند تا بدن را تشویق به بهبود زخم کنند. این اتفاق همانند زمانی است که پوست برای ترمیم خود کلاژن و الاستین تولید کرده و یک لایه ضخیم ایجاد کرده و با گذشت زمان بهتر می‌شود.
در اصل کلاژن و الاستین پوست را سفت و محکم کرده و به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

میکرونیدلینگ برای درمان چین و چروک، آسیب های ناشی از خورشید، درمان آکنه، شلی پوست و کسانی که پوست تیره‌تری دارند، گزینه مناسبی است. این روش خطر ایجاد رنگدانه را ندارد. عوارض جانبی میکرونیدلینگ شامل لایه برداری، کبودی، خونریزی و عفوت باکتریایی است.

نتیجه جوانسازی پوست در این روش امکان دارد چندین جلسه طول بکشد اما در نهایت ظاهری جوان و درخشان به افراد می‌دهد.

جوانسازی با لایه برداری شیمیایی پوست

لایه برداری شیمیایی همانند پیلینگ پوست، شامل استفاده از یک محلول شیمیایی بر روی پوست است که لایه بالایی سلول های مرده را از بین برده و سلول های جدید را تشویق به رشد می‌کند و پوست را صاف تر، نرم تر و با چروک کمتر نشان می‌دهد.

نتایج بسته به قدرت محلول و عمق لایه برداری متفاوت است اما یک لایه برداری شیمیایی عمیق تا 10 سال باقی می‌ماند. عوارض لایه برداری شیمیایی شامل سوزش، تورم و قرمزی است که از چند روز تا چند هفته می‌تواند طول بکشد.

بیشتر بدانید: عمل جراحی بوکال فت چیست؟ تخلیه چربی دهانی (Buccal fat) عوارض، فواید، حقایق.

لایه برداری لیزی برای جوانسازی پوست

لایه برداری لیزری؛ یکی از موثرترین روش های درمان برای مشکلاتی مانند رنگدانه، پیری پوست، جای زخم و آسیب آفتاب است. لایه برداری لیزری از انرژی نور و گرما برای از بین بردن بخش های نازک پوست استفاده می‌کند. لیزر لایه بالایی پوست را جدا کرده و لایه های زیرین را گرم می‌کند.

این عمل، رشد فیبرهای کلاژن را تحریک کرده و باعث ایجاد پوست جدید و صاف تر می‌شود. یکی از مزایایی لایه برداری لیزری، این است که آسیب کمی به پوست می‌زند و برای نواحی حساس ایده آل است. بسته به نوع و مدل لیزر و مهارت پزشک بهبود آن، از چند روز تا چند هفته طول می‌کشد.
این روش درمان کاملا تهاجمی است اما نتایج شگفت انگیزی را در پی دارد.

اگر بعد از انجام لایه برداری با لیزر از آسیب های خورشید محافظت کنید و از روتین مراقبت پوست پیروی کنید، نتیجه جوانسازی پوست تا سالها باقی می‌ماند. عوارض جانبی لایه برداری پوست با لیزر شامل سوزش، خارش، تورم، قرمزی و تاول است.

بیشتر بدانید: با اصلی ترین محصولات روتین مراقبت از پوست آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو