انتقاد از روند عملیات اجرایی موزه منطقه ای جیرفت به دلیل عدم تخصیص اعتبار

منبع: همگردی

3

1402/3/7

19:39


ایسنا/ براساس خبرهای بدست آمده، انتقاد از روند عملیات اجرایی موزه منطقه ای جیرفت به دلیل عدم تخصیص اعتبار صورت گرفت.

دکتر ذبیح الله اعظمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس از روند عملیات اجرایی موزه منطقه ای جیرفت انتقاد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع انتظار بود قائم مقام وزیر میراث فرهنگی در سفر اخیر خود به استان کرمان از نزدیک روند کار را بررسی و در جریان وضعیت محوطه های باستانی و پروژه احداث موزه جیرفت قرار بگیرد.

وی از سفر قائم مقام وزیر میراث فرهنگی به استان کرمان ابراز بی اطلاعی کرد و همچنین از مسئولان میراث فرهنگی استان خواست در این مورد نیز پاسخگو باشند و افزود: جای تعجب دارد چرا جنوب کرمان در برنامه ها گنجانده نشده که اعتراض دوستداران میراث فرهنگی و مردم حوزه انتخابیه ام را در پی داشت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس افزود: محل نگهداری آثار باستانی جیرفت غیراستاندارد است و بخشی از آثار در موزه کرمان و انبار میراث فرهنگی نگهداری می شوند در حالی که توسعه گردشگری منوط به تامین زیرساخت است اما اشیای کشف شده همچنان در دسترس عموم مردم نیستند.

وی اعتبارات موزه جیرفت را قطره چکانی عنوان کرد که پاسخگوی طرح نیستند و اظهار کرد: موزه منطقه ای جیرفت یکی از بزرگترین سایت موزه های کشور محسوب می شود که در سال 1386 عملیات اجرایی آن آغاز شده اما همچنان در بحث اعتبارات مورد بی مهری قرار گرفته است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس هدف از احداث موزه جیرفت را معرفی هر چه بیشتر تمدن حوزه فرهنگی هلیل رود دانست که متاسفانه روند آن کند است و اظهار کرد: در سفر اخیر مقامات میراث فرهنگی کشور به استان کرمان، حوزه فرهنگی هلیل رود به عنوان بهشت باستان شناسان مورد بی توجهی قرار گرفته که پاسخگویی مسئولان امر را می طلبد.

انتقاد از روند عملیات اجرایی موزه منطقه ای جیرفت به دلیل عدم تخصیص اعتبار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو