احداث بنای یادبود مقبره عمادالکتاب به پایان رسید

منبع: همگردی

5

1402/3/7

19:39


ایرنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، احداث بنای یادبود مقبره عمادالکتاب به پایان رسید.

آیین رونمایی از بنای یادبود و مقبره میرزا محمدحسین سیفی قزوینی ملقب به عمادالکتاب، یکی از سه استاد کل خوشنویسی ایران قرار است از ساعت 17 روز سه شنبه 9 خرداد با حضور اساتید پیشکسوت و علاقمندان هنر خوشنویسی برگزار شود.

میرزا محمدحسین سیفی عمادالکتاب یکی از سه استاد کل و هنرمندان برجسته خوشنویسی نستعلیق طی سالیان متمادی بوده است.

پیشتر مزار عمادالکتاب در گوشه ای از استان امامزاده عبدالله شهرری قرار داشت اما سال گذشته جمعی از خوشنویسان و خیرین فرهنگی و هنردوست تدابیری را برای بهسازی و ساماندهی مقبره و یادمانی برای او اندیشیدند که احداث این مقبره به پایان رسیده است.

«علی علی» استاد خوشنویس در این باره به خبرنگاران گفت: کار احداث بنای یادبود بر مزار عمادالکتاب از سال گذشته و با سرمایه مادی شماری از خیران علاقمند به خوشنویسی آغاز شد و با همراهی و همدلی حجت الاسلام علیرضایی، تولیت آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله شهرری و حسن ظن و مساعدت حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف کشورروند احداث بنا آغاز شد.

وی یادمان عمادالکتاب را محصول همدلی عاشقان هنر خوشنویسی و ارادتمندان این هنر دانست و افزود: بنایی که در گوشه امامزاده عبدالله در شهرری و بر مزار عمادالکتاب برپا شده است، یادگار خوشنویسان شهرری برای آیندگان است و امیدوارم کار احداث بنا بر مزار اساتید تاریخی نستعلیق یعنی میرعماد و میرزاغلامرضا اصفهانی نیز از سوی جامعه هنری و علاقمندان پیگیری و انجام شود.

احداث بنای یادبود مقبره عمادالکتاب به پایان رسید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو