گل هایی که خاطره ساز می‌شوند : راهنمای خرید گل طبیعی

گل هایی که خاطره ساز می‌شوند : راهنمای خرید گل طبیعی


منبع: بیتوته

4

1402/3/8

09:23


قرن‌ها است که افراد مختلف برای تشکر و یا نشان دادن احساس خوب خود به دیگران به آنها گل هدیه می دهند. جالب است که بدانید یونانیان باستان معتقد بودند که گل های زیبا، زبان خدایان هستند به همین دلیل دسته گلی که با دقت درست شده بهترین راه برای تقدیم عشق است. علی رغم اینکه خرید دسته ی گل کار ساده ای به نظر می رسد اما اصول خاصی دارد به همین دلیل قصد داریم در این مطلب از بیتوته به موضوع "راهنمای خرید گل طبیعی" بپردازیم.

گل هایی که خاطره ساز می‌شوند : راهنمای خرید گل طبیعی



راهنمای خرید گل طبیعی, طریقه نگهداری گل طبیعی, خرید گل طبیعی

خرید گل طبیعی

 

هدیه ای زیبا و دوست داشتنی: راهنمای خرید گل طبیعی به عنوان هدیه

قرن‌ها است که افراد مختلف برای تشکر و یا نشان دادن احساس خوب خود به دیگران به آنها گل هدیه می دهند. جالب است که بدانید یونانیان باستان معتقد بودند که گل های زیبا، زبان خدایان هستند به همین دلیل دسته گلی که با دقت درست شده بهترین راه برای تقدیم عشق است. علی رغم اینکه خرید دسته ی گل کار ساده ای به نظر می رسد اما اصول خاصی دارد به همین دلیل قصد داریم در این مطلب از بیتوته به موضوع "راهنمای خرید گل طبیعی" بپردازیم.

نکته 1: از سلیقه ی طرف مقابلتان چه می دانید

اولین سوالاتی که لازم است از خود بپرسید این سوال است که شخصی که قصد دارید برای او دسته ی گل طبیعی زیبایی را تهیه کنید چه رنگی را دوست دارد؟ اگر هیچ ایده ای از سلیقه ی او ندارید، به این فکر کنید که اغلب چه رنگ هایی را برای لباس های خود انتخاب می کند و یا لوازمی مانند: کیف، کفش، کاور گوشی و لپ تاپش چه رنگی است؟

 

به احتمال زیاد از این طریق پاسخ خود را به راحتی پیدا می کنید. برای انتخاب نوع گل به این فکر کنید که فرد مورد نظرتان چه سلیقه ای دارد؟ ساده پسند؟ تجملاتی؟ ظریف یا جسور؟ خجالتی یا برونگرا؟ عجیب و غریب؟

 

در نظر گرفتن پاسخ این سوالات به شما در انتخاب نوع گل کمک خواهد کرد. سوال مهم دیگر این است که فرد مورد نظرتان آیا به گلها حساسیت دارد؟ کشف پاسخ این سوال ارزش وقت گذاشتن را دارد؛ زیرا ممکن است با هدیه ی گل به جای خوشحال کردن او باعث ایجاد آلرژی شدید شوید. اگر نمی توانید این سوال را واضح بپرسید می توانید زمانی که با هم بیرون هستید، چند شاخه گل تهیه کنید و یا در پارک ها پیدا کنید و به او بدهید تا بو کند. اگر از این کار امتناع کرد، یعنی خوشبختانه این راز مهم را زودتر کشف کردید.

 

راهنمای خرید گل طبیعی, طریقه نگهداری گل طبیعی,انتخاب گل طبیعی با توجه به سلیقه طرف مقابل

هنگام انتخاب گل طبیعی به سلیقه طرف مقابل توجه کنید

 

نکته 2: قصد شما از خرید گل چیست؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که گل ها و رنگ ها آنها نماد خاصی دارند. بنابراین برای انتخاب دسته گل مناسب بهتر است که گل فروش را در جریان دلیل خرید دسته ی گل قرار دهید تا بهترین ترکیب را برای شما آماده کند. برای مثال اگر قصد دارید برای شخصی که قصد دارید در اینده با او ازدواج کنید گل بخرید، بهتر است در دسته گل خود از ترکیب گل رز بنفش و یاس بنفش که نماد عشق در نگاه اول است، استفاده کنید.

 

بنابراین اگر هنوز نمی خواهید پیشنهاد جدی را مطرح کنید اما دوست دارید که به طرف مقابل خود نشان دهید که به او علاقه دارید، بهترین گزینه این است که دسته گل رز بنفش زیبایی را هدیه دهید گل رز نارنجی همچنین نشان دهنده تمایل است و ترکیب رزهای نارنجی، هلویی و سفید دسته گل منحصر به فردی می شود. اگر قصد دارید که دسته گل فوق العاده خاصی را برای شخصی تهیه کنید می توانید ترکیب ارکیده ی صورتی و شکوفه های سفید را هدیه دهید.

 

راهنمای خرید گل طبیعی, طریقه نگهداری گل طبیعی, قصدتان از خرید گل طبیعی را مشخص کنید

هنگام خرید گل طبیعی قصد خود از خرید را مشخص کنید

 

نکته 3: گاهی از غنچه ها استفاده کنید

یکی از معایبی که دسته گل های طبیعی دارند این است که ماندگاری آن ها محدود است و تنها چند روز می توانید از زیبایی آنها استفاده کنید. یکی از راه هایی که می توانید چند روز بیشتر از زیبایی دسته گل ها استفاده کنید این است که در ترکیب گل های خود چند غنچه قرار دهید.

 

وجود غنچه ها در ترکیب گل ها و قرار دادن دسته گل در آب باعث می شود که پس از باز شدن غنچه ها، در مدت زمان طولانی تر گل های زیبایی داشته باشید. علاوه بر این یکی از راه هایی که می توانید مدت زمان ماندگاری گل های طبیعی را بالاتر ببرید این است که گل ها را در آب قند قرار دهید. البته دقت کنید که فقط یک یا دو قند کوچک را در آب بیاندازید. پیشنهاد دیگر این است که آب گل ها را هر چند روز یکبار عوض کنید و انتهای نرم شده ی ساقه ی آنها را با قیچی تیز برش دهید.

 

راهنمای خرید گل طبیعی, طریقه نگهداری گل طبیعی, استفاده از غنچه ها در دسته گل

استفاده از غنچه ها در دسته گل ماندگاری آن را بیشتر می کند

 

نکته 4: گل های فصل را در نظر بگیرید

علی رغم اینکه می توانید تقریبا در تمام فصل ها انواع گل ها را در گل فروشی ها پیدا کنید، پیشنهاد می شود که به جای خرید گل هایی که در مدت زمان طولانی در سردخانه نگه داری شده اند و عطر و طراوت شان را از دست داده اند، گل ها را در فصل خودشان تهیه کنید.

 

البته شما می توانید علاوه بر گل های زیبایی که به تازگی چیده شده اند از گل های سردخانه ای نیز برای زیباتر شدن ترکیب خود استفاده کنید (فراموش نکنید که برای خوش عطر شدن این گل ها از گل فروش بخواهید که از اسپری های عطر گل که برای هر گل بوی متفاوتی وجود دارد، استفاده کنند).

 

راهنمای خرید گل طبیعی, طریقه نگهداری گل طبیعی, استفاده از گل های فصل

خرید گل طبیعی از گل های فصل انتخاب کنید

 

نکته 5: گل های سفت تر و تازه را انتخاب کنید

برای انتخاب گل این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه بافت گلبرگ های گل سفت باشد، گل تازه تر بوده و مدت زمان بیشتری ماندگاری دارد. گل هایی که عطر بیشتر دارد و گلبرگ های آنها نسبتا نرم تر شده مدت زیادی است که از زمان باز شدن آنها گذشته است. با وجود اینکه به دلیل عطر بیشتر و بافت مخملی تر وسوسه می شوید که این گل ها را برای دسته گل خود انتخاب کنید؛ اما اگر به ماندگاری بالا دسته گل اهمیت می دهید از انتخاب انها صرف نظر کنید.

 

راهنمای خرید گل طبیعی, طریقه نگهداری گل طبیعی, توجه به تازه بودن گل ها

هنگام خرید گل طبیعی به تازه بودن گل ها توجه کنید

 

نکته 6: به لکه های قهوه ای روی برگ ها دقت کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام انتخاب گل برای دسته گل های خود در نظر بگیرید این است که گل هایی را انتخاب کنید که لکه های قهوه ای و اثار بیماری های ربوط به گیاه روی آن وجود نداشته باشد. متاسفانه بسیار از این لکه های قهوه ای به مرور زمان بزرگ تر شده و باعث فاسد شدن سایر گل های می شود. بنابراین در هنگام خرید گل دقت کنید، گل هایی را انتخاب کنید که سفت و سالم باشند.

 

راهنمای خرید گل طبیعی, طریقه نگهداری گل طبیعی, لکه های قهوه ای روی برگ ها

هنگام خرید گل طبیعی به لکه های قهوه ای روی برگ ها دقت کنید

 

نکته 7: از برگ ها و یا شاخه های سبز برای زیبایی بیشتر استفاده کنید

با وجود اینکه گل های به تنهایی بسیار زیبا هستند، اما اگر این گل ها در ترکیب با سرخس ها و برگ های شویدی قرار بگیرند زیبایی چند برابری خواهند داشت. به همین دلیل در هنگام خرید دسته گل حتما به گلفروش یادآوری کنید که از برگ های تازه و سالم برای تزئین اطراف دسته گل تان استفاده کنند.

 

راهنمای خرید گل طبیعی, طریقه نگهداری گل طبیعی, تزئین دسته گل

برای تزئین دسته گل از برگ و شاخه ها استفاده کنید

 

نکته 8: با بینی خود خرید کنید ظاهر همه چیز نیست!

برای تهیه ی دسته گلی که ظاهر و بوی فوق العاده ای دارد، گلهایی را تهیه کنید که هنگام قرار دادن در منزلتان از بوی عالی آن مدت ها مدهوش باشید. بنابراین علاوه بر اهمیت دادن به مدل پیچیدن دسته گل، به بوی گل هایی که برای دسته گل خود انتخاب می کنید نیز اهمیت دهید.

 

راهنمای خرید گل طبیعی, طریقه نگهداری گل طبیعی, انتخاب گل های خوش بو

هنگام خرید گل طبیعی گل های خوش بو را انتخاب کنید

 

نکته 9: به مدل پیچیدن دسته ی گل اهمیت دهید

مدل پیچیدن دسته گل یکی از چیزهایی است که تعیین می کند دسته ی گل شما پس از هدیه دادن در محل هایی مانند روی میز ناهار خوری و روی اپن قرار می گیرد و یا روی همان میزی که بار اول دسته ی گل را روی آن قرار دادند، باقی می ماند. برای اینکه گل های شما مدت زمان بیشتری مقابل شخصی که برای او گل ها را تهیه کرده اید باشد، توصیه می کنیم که از گلفروش بخواهید گل ها را به شیوه ی خلاقانه تزئین کنند.

 

برای ایده گرفتن از مدل های پیچیدن دسته گل می توانید گلفروشی های معروف و با سلیقه را در اینستاگرام دنبال کنید.

در نهایت توصیه می کنیم که قبل از تهیه ی دسته گل با در نظر گرفتن شخصیت طرف مقابل تان مدل و نوع گل ها را انتخاب کرده باشید تا در هنگام مراجعه به گلفروشی بهتر بتوانید برای انتخاب دست گل منحصر به فردتان از گلفروش مشورت بگیرید.

 

گردآوری : بخش خانه داری بیتوته 

 

نظرات


تصویری


ویدئو