آشنایی با موزه رضا عباسی و ویژگی های باستانی آن

آشنایی با موزه رضا عباسی و ویژگی های باستانی آن


منبع: آرگا

3

1402/3/8

10:43


موزه رضا عباسی یکی از موزه های تاریخی است که مجموعه ای از تالارها با اشیای قیمتی دارد. آثار دوران ساسانی تا قاجار را می توان در این موزه یافت.

با توجه به اینکه ایران کشوری با تمدن و تاریخ بسیار غنی است شما می توانید در این بخش با یکی از مهم ترین دیدنی های تاریخی آن آشنا شوید. موزه رضا عباسی از ویژگی های باستانی زیادی برخوردار است.

آشنایی با موزه عباسی

معرفی موزه رضا عباسی:

این موزه تاریخی که در تهران واقع شده است، ویژگی های گردشگری زیادی دارد.شما می توانید در این مجموعه معروف ترین نقاشی های زمان صفوی آشنا شوید. ابن موزه متعلق به زمان قاجار نیز می باشد که از مجموعه های تاریخی آن بازدید می کنید.

مجموعه فرهنگی رضا عباسی

این موزه در مهر ماه سال ۵۶ افتتاح شده استو این مجموعه همچنین در سال ۱۳۵۸  نیز تغییراتی داشته که موجب گسترش فضای این مجموعه شده است. این موزه در طی تاریخ دچار تغییراتی و طی یک سال نیز بسته بود. شما امروزه می توانید با میراث فرهنگی و تاریخی این ناحیه بیشتر آشنا شوید.

بازدید از موزه عباسی

آثار موزه:

با ورود به این موز می توانید، مجموعه ای از آثار را مشاهده کنید که جذابیت زیادی دارد. این موزه شامل  طبقه بوده و اشیای نفیسی در آن یافت می شوند. بخشی از این تالارها متعلق به دوران پیش از اسلام است. شما می توانید با دوره های تاریخی مختلفی همچون اشکانی، هخامنشی و ساسانی آشنا شوید.

موزه رضا عباسی

مجموعه ای از سفالینه ها در این مجموعه نیز زیبایی دارند و هر ساله بازدیدکنندگان زیادی خواهند داشت. فلزهایی با انواع شکل های مختلف که قدمت تاریخی دارند، بخش قابل توجهی از این موزه ره شکل می دهند. بررسی مجموعه ای از آثار آذریابجان، لرستان و شوشو نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

موزه تاریخی عباسی

بخش های مختلف موزه:

موزه رضا عباسی از جذابیت های زیادی برخوردار است. انواع ابزارها را می توانید با توجه به قدمت تاریخی آن در بخش های مختلفی از این تالار مشاهده کنید. مواد و مصالحی که در این ابزارها به کار رفته اند، بسیار زیبا می باشند.

  • تالار اسلامی یک: این تالار آثا سلجوقی را داشته و جعبه روغنی و قلمدان ها است.
  • تالار نگارگری: این تالار نیز شامل نگاره هایی از قرن  بوده و دارای شیوه و سبک ویژه ای می باشند.
  • تالار خوشنویسی: این بخش نیز شامل خوشنویسی های تاریخی بوده و نسخه های ثلث، نستعلیق و نسخ را در آن مشاهده می کنید.

موزه عباسی

شما عزیزان امکان بازدید از این موزه را خواهید داشت. این موزه امروزه از دیدنی های تهران می باشد. شما می توانید در لینک نیز مکان های دیدنی حومه تهران آشنا می شوید.

شما برای بازدید از این موزه نیز باید بلیط تهیه کنید که بلیط را می توانید به طور حضوری یا از طریق سایت رزرو نمایید. این موزه جذابیت های دیدنی فوق العاده ای داشته و شما علاقه مندان نیز از آن دیدن می کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو