معرفی بازی Starfield ؛ تمام اطلاعات منتشر شده از بازی استارفیلد

معرفی بازی Starfield ؛ تمام اطلاعات منتشر شده از بازی استارفیلد


منبع: پلازا

3

1402/3/8

10:48


معرفی بازی Starfield ؛ تمام اطلاعات منتشر شده از بازی استارفیلد

تاد هاوارد و بتسدا در حال کار بر روی یک بازی جدید هستند و این‌بار، این بازی نه یک نسخه جدید از Elder Scrolls است و نه یک Fallout دیگر! بازی Starfield که جدیدترین پروژه بتسدا به‌شمار می‌رود آیا در اثبات این فرضیه که بتسدا به‌جز الدر اسکرولز و فالوت می‌تواند بازی‌های خوب دیگری هم بسازد، موفق خواهد بود؟ در ادامه بیشتر درباره بازی استارفیلد صحبت می‌کنیم.

آخرین محصول بتسدا، بازی Fallout 76، یک رسوایی بزرگ برای بتسدا بود. کیفیت وحشتناک بازی حتی باعث ایجاد شورش در برخی از خرده‌فروشی‌های کشورهای اروپایی شد. اکنون زمزمه‌هایی از توسعه بازی The Elder Scrolls 6 شنیده می‌شود ولی زودتر از آن، بتسدا شاید بتواند با استارفیلد اعتبار خود را برگرداند؛ عنوانی که خود تاد هاوارد آن‌را «اسکایریم در فضا» خطاب می‌کند. در ادامه قصد داریم تا اطلاعات بیشتری را درباره گیم پلی، داستان و تاریخ عرضه بازی Starfield با شما به‌اشتراک بگذاریم. ابتدا از تریلر جدید بازی Starfield شروع می‌کنیم و سپس در مورد بخش‌های دیگر این بازی صحبت می‌کنیم.

فهرست مطالب

معرفی بازی Starfield

بتسدا از آن دسته از شرکت‌های بازی‌سازی است که احترام خاصی بین بازی‌بازها دارد. در دسامبر سال گذشته بود که خبر خرید شرکت زنیمکس توسط مایکروسافت یک شوک بزرگ را به‌دنیای گیم وارد کرد. زنیمکس که کمپانی مادر بتسدا به‌شمار می‌رود و خرید چنین شرکتی می‌تواند احتمالاتی مثل انحصاری شدن نسخه‌های جدید فالوت و الدر اسکرولز را ایجاد کند. بررسی چنین احتمالاتی را بگذاریم برای بعدا؛ چیزی که در حال حاضر قطعی است، انحصاری بودن پروژه بعدی بتسداست. بازی Starfield که روند توسعه آن حداقل 4 سال پیش آغاز شده، در اواخر سال 2022 برای کنسول‌های Xbox Series X/S و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. این موضوع در رویداد E3 2021 رسما تایید شد.

بازی Starfield

بازی استارفیلد از چند جهت بازی مهمی است. اولا استارفیلد را می‌توان یکی از اولین انحصاری‌های مایکروسافت در نسل نهم دانست. سونی به‌بهترین شکل ممکن این نسل را آغاز کرده و مایکروسافت هنوز چیز خاصی را ارائه نداده است. نکته دوم این است که استارفیلد اولین IP جدید بتسدا طی 25 سال گذشته محسوب می‌شود. بتسدا و تاد هاوارد موفقیت‌های خود را صرفا مدیون فالوت و الدر اسکرولز هستند؛ مشاهده عملکرد این تیم روی یک بازی دیگر هم می‌تواند جالب باشد. اطلاعات منتشر شده از استارفیلد خبر از یک بازی وسیع، جاه‌طلبانه و کاملا جدید و متفاوت می‌دهند. ولی باید دید که در عمل این عنوان چه عملکردی را خواهد داشت.

تریلر بازی Starfield

در سال 2018 و در رویداد E3 بود که از تیزر جدید بازی استارفیلد رونمایی شده و این بازی رسما معرفی شد. از آن زمان تقریبا 4 سال می‌گذرد و در حالی که به انتشار بازی نزدیک‌تر شده‌ایم، کاربران منتظر یک تریلر کامل از گیم پلی این عنوان هستند. در ادامه یک ویدیوی 2 دقیقه‌ای از این بازی را برای شما قرار داده‌ایم تا با فضای بازی آشنایی بیشتری پیدا کنید.

دنیای بازی استارفیلد

پس از 25 سال بتسدا یک بازی با یک دنیای متفاوت را به‌بازار عرضه خواهد کرد. از‌این‌رو، مطمئنا گیم پلی چنین بازی زیر ذره‌بین خواهد بود. پیش‌تر بتسدا با توسعه‌ نسخه‌های مختلف سری‌های Fallout و Elder Scrolls توانایی‌های خود را در این زمینه نشان داده، ولی ساخت یک بازی کاملا جدید در یک دنیای کاملا متفاوت، قطعا کار ساده‌ای نخواهد بود ولو که مثل بازی‌های قبلی بتسدا یک نقش آفرینی باشد. مشابه با آثار قبلی بتسدا، این‌جا هم یکی از مهم‌ترین ارکان گیم پلی بازی Starfield گشت‌و‌گذار در محیط است. می‌دانیم که با یک دنیای وسیع طرف سر‌وکار خواهیم داشت.

چندی پیش کاربری در ردیت مدعی شده بود که هر سیاره در دنیای استارفیلد از کل دنیای بازی اسکایریم بزرگ‌تر است. اگرچه این شایعه شاید غیرمنطقی و اغراق‌آمیز به‌نظر برسد، ولی می‌دانیم که دنیای بازی‌های بتسدا همیشه وسیع هستند. در حال حاضر با توجه به ویدیوهای منتشر شده توسط تیم سازنده، ما سه شهر را در بازی Starfield می‌شناسیم. نیوآتلانتس یکی از مهم‌ترین شهرهای دنیای بازی و پایتخت United Colonies خواهد بود. می‌توان انتظار داشت که ماموریت‌های زیادی را در این شهر پیدا کنید.

بررسی بازی Starfield

آقای Emil Pagliarulo کارگردان طراحی بازی می‌گوید که نیوآتلانتیس انعکاس دنیای آینده ما خواهد بود. همچنین وی می‌گوید که ساکنان این شهر از نژادهای مختلف خواهند بود. شهرهای نئون و آکیلا دو شهر دیگری هستند که در موردشان صحبت شده و اهمیت کمتری نسبت به نیوآتلانتیس خواهند داشت. متاسفانه اطلاعات بیشتری درباره دنیای بازی استارفیلد در دست نیست و فعلا باید منتظر بمانیم.

گیم پلی بازی Starfield

نوشتن درباره گیم پلی بازی Starfield هم کار آسانی نیست چراکه هیچ تریلر خاصی بر اساس گیم پلی بازی منتشر نشده است. این‌طور که پیداست، زاویه دوربین بازی Starfield هم می‌تواند اول شخص باشد و هم سوم شخص. این موضوع را قبلا در آثار دیگر بتسدا هم دیده‌ایم. فراموش نکنیم که Starfield یک بازی نقش‌ آفرینی است و شخصا نمی‌توانم برای یک نقش آفرینی علمی تخیلی (با‌توجه به این‌که بتسدا مسئول توسعه آن است) صبر کنم! سلاح‌های دنیای آینده و شخصی‌سازی آن‌ها، نوع پوشش شخصیت‌ها و روند ارتقای لباس‌ها، تغییراتی که می‌توان روی سفینه اعمال کرد و حتی استایل مبارزاتی و توانایی‌های شخصیت اصلی بازی با‌توجه‌به حضور نژادهای مختلف در بازی، همه می‌توانند جالب به‌نظر برسند.

گیم پلی بازی starfield

موضوعی که تایید شده، تک‌نفره بودن بازی استارفیلد است. با یک‌بازی تک‌نفره و صد‌در‌صد داستانی روبه‌رو خواهیم بود؛ چیزی که کمی مغایر با صنعت گیم در این‌روزهاست. البته با‌توجه به فاجعه Fallout 76، شاید بتسدا تصمیم درستی گرفته باشد. بتسدا در توسعه بازی‌های چندنفره اسم و رسم خاصی ندارد. این‌در‌حالی است که همین تیم شاید بهترین تیم توسعه‌دهنده بازی‌های نقش‌آفرینی تک‌نفره در تاریخ صنعت گیم باشد.

بازی Starfield تقریبا 300 سال آینده را توصیف می‌کند. شما می‌توانید با سفینه خود در کهشکان سفر کرده و آزادانه کارهای دلخواه خود را انجام دهید. نکته شگفت‌انگیز درباره بازی Starfield تعداد دیالوگ‌های تعریف شده در آن است. در طول رویداد توکیو گیم شو آقای تاد هاوارد اعلام کرد که این بازی بیش از 150 هزار خط دیالوگ خواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع، در نظر داشته باشید که The Elder Scrolls V: Skyrim چیزی در حدود 60 هزار خط دیالوگ را در خود گنجانده بود. این رقم برای چهارمین نسخه از سری فالوت هم 111 هزار خط بود.

تاریخ عرضه بازی Starfield

یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال 2022 همین استارفیلد خواهد بود. طبق آخرین اعلام رسمی، 11 نوامبر سال 2022 (مصادف با 20 آبان سال 1401) می‌توانیم این عنوان را تجربه کنیم. گفتنی است اگر اشتراک ایکس باکس گیم پس دارید، به‌راحتی و بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی می‌توانید در همان روز عرضه به‌ دانلود بازی Starfield بپردازید.

تریلر بازی Starfield

لازم به‌ذکر است که بازی Starfield از انحصاری‌های مایکروسافت بوده و صرفا برای پلتفرم‌های همین شرکت (ایکس باکس سری ایکس/اس و ویندوز 10 یا 11) عرضه خواهد شد. کاربران کنسول‌ PS5 نمی‌توانند این بازی را تجربه کنند.

اخبار جدید بازی استارفیلد

شرکت توسعه دهنده بازی به تازگی اخبار جدیدی را از بازی محبوب خود منتشر نموده که حاکی از آن است این بازی میزبان بخش های جدیدی بوده که تا به امروز اطلاعاتی از آن در دیگر بازی های مشابه بکارگیری نشده است. بطور مثال قرار است یک هدست اختصاصی برای بازی توسعه و عرضه شود که با استفاده از آن به شکل ویژه ای میتوانید بازی را اجرا کنید و بخش هایی که نیاز به واقعیت مجازی دارد را از طریق این هدست مشاهده کنید.

شرکت بتسدا گیم استودیوز برای بازی خود قرار است یک دسته نیز عرضه کند که این مورد سبب خواهد شد تا شاهد هدست و دسته های مخصوص بازی باشید. البته برای اجرای بازی نیاز ضروری به هدست واقعیت مجازی نخواهید داشت زیرا شرکت توسعه دهنده بازی برای افزایش جذابیت های بازی دست به انجام اینکار زده است. همانطور که پیش بینی می شد تاریخ انتشار بازی بازهم با تاخیر موجه شد که این موضوع به دلیل بخش های بسیاری بوده که در طول گیم پلی با آنها مواجه خواهید شد. طراحی دیدنی و گیم پلی جذاب نیازمند بررسی های بسیاری بوده که شرکت سازنده بازی با این عبارت بازی های خود را به تعویق می اندازد. به هر حال نظر شما راجب این بازی ویدیویی و جذاب چیست ؟ باما جهت مشاهده نظرات کاربران در ادامه همراه باشید.

سخن نهایی

اگرچه هنوز چیز زیادی از بازی Starfield ندیده‌ایم ولی بتسدا قبلا خودش را اثبات کرده است. استارفیلد یک پروژه عظیم، جاه‌طلبانه، کاملا جدید و قطعا چالش‌برانگیز خواهد بود؛ ولی اگر خوشبینانه به‌این بازی نگاه کنیم، استارفیلد این پتانسیل را دارد که در جمع نامزدهای بهترین بازی سال 2022 هم اسم خودش را ثبت کند. پس از عرضه رسمی می‌توانیم خیلی بهتر و عمیق‌تر به بررسی بازی Starfield بپردازیم.

نظر شما درباره بازی Starfield چیست؟ آیا این عنوان می‌تواند انتظارات را برآورده کند؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو