معجزه لیمو ترش برای نظافت خانه | ترفند های کاربردی و 3 سوته با لیمو ترش که تا حالا نمیدونستی

3

1402/3/8

11:11


معجزه لیمو ترش برای نظافت خانه | ترفند های کاربردی و 3 سوته با لیمو ترش که تا حالا نمیدونستی

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

شستشوی ظروف: برای پاک کردن ظروف، نیمی از لیموترش را به آب گرم اضافه کنید. این کار باعث کاهش چربی و روغن موجود در ظروف می‌شود.

تمیز کردن سطوح: قطعه‌ای از لیموترش را روی سطوحی که نیاز به تمیز کردن دارند بمالید. اسید سیتریک موجود در لیموترش باعث تمیز شدن سطوح می‌شود.

بوی بد مواد غذایی: اگر بوی بدی از مواد غذایی باقی مانده در یخچال یا فریزر هست، یک قطعه لیموترش را درونش بگذارید. این کار باعث جذب بوی بد می‌شود.

خاک گرفتگی: با استفاده از لیموترش، می‌توانید خاک گرفتگی را از سطوحی مانند بالشت و کف پارکت حذف کنید.

ضد عفونی کننده طبیعی: اسید سیتریک موجود در لیموترش باعث کاهش تعداد باکتری‌ها می‌شود. برای ضدعفونی کردن سطوحی مانند میز و صندلی‌ها، از آب لیموترش استفاده کنید.

شستشوی لباس: یک فنجان آب لیموترش به آب شستشو اضافه کنید. این کار باعث پاک شدن بهتر لباس‌ها و جلوگیری از رسوب چربی می‌شود.

تمیز کردن چوب: قطعه لیموترش را روی سطوح چوبی قرار دهید و با یک پارچه تمیز کنید. این کار باعث تمیز شدن و براقیت چوب می‌شود.

جلوگیری از زنگ زدن: با استفاده از لیموترش، می‌توانید از زنگ زدن و سیاه شدن ظروف و سطوح آهنی جلوگیری کنید. برای این کار، قطعه لیموترش را روی سطح آهنی بمالید و به مدت چند دقیقه صبر کنید. سپس با یک پارچه تمیز، سطح را پاک کنید.

نرم کننده مو: آب لیموترش به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای موها مفید است

. برای استفاده از آن، یک قاشق غذاخوری آب لیموترش را به یک لیوان آب اضافه کرده و سپس پس از شامپو و شستشوی مو، روی موهای خود بریزید و دقایقی صبر کنید. سپس با آب داغ شستشو دهید. این کار باعث نرم شدن موها و جلوگیری از تشکیل الکتریسیته ساکن در موها می‌شود.

جلوگیری از تغییر رنگ: اگر می‌خواهید میوه‌های خود را برای مدت زمان طولانی‌تر نگه دارید و جلوگیری از تغییر رنگ آن‌ها، یک قطعه لیموترش را درون کیف میوه قرار دهید. اسید سیتریک موجود در لیموترش باعث جلوگیری از اکسیداسیون میوه‌ها می‌شود.

ضد عرق: اگر به دنبال یک راه حل طبیعی برای کاهش شدید عرق‌ریزی هستید، یک قطعه لیموترش را روی نواحیی که بیشترین عرق را تولید می‌کنند (مانند زیر بغل) بمالید. اسید سیتریک به خوبی باکتری‌های عرق زا را کاهش می‌دهد و بوی نامطبوعی را از بین می‌برد.

رفع بوی بد دهان: برای رفع بوی نامطبوع دهان، یک قطعه لیموترش را در دهان خود جابجا کنید و بعد از آن آب دهان خود را شستشو دهید. این کار باعث ترکیب بوی بد با بوی لیموترش می‌شود که بوی نامطبوع دهان را تصحیح می‌کند.

همچنین می‌توانید با استفاده از نوشیدن آب لیموترش، به تحریک پوست و بدن خود کمک کنید و از فواید سلامت روحی و جسمی آن برخوردار شوید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو