منفورترین شخصیت های فیلم سینمای جهان در تمام دوران که باید بشناسید!

منفورترین شخصیت های فیلم سینمای جهان در تمام دوران که باید بشناسید!


منبع: فیگار

3

1402/3/8

11:30


برای شناخت منفورترین شخصیت های فیلم در تاریخ سینمای جهان، در نوشتار جدید همراه ما باشید. فهرستی از کاراکترهای منفی نفرت انگیز در ادامه تهیه شده است.

منفورترین شخصیت های فیلم سینمای جهان در تمام دوران که باید بشناسید!

برای شناخت منفورترین شخصیت های فیلم در تاریخ سینمای جهان، در نوشتار جدید همراه ما باشید. فهرستی از کاراکترهای منفی نفرت انگیز در ادامه تهیه شده است.

برخی از شخصیت‌های فیلم طوری طراحی شده‌اند که مثبت نباشند و تا می‌توانند کارهای منفی انجام دهند، اما برخی از آن‌ها بیشتر از آنچه شایسته‌شان است نفرت دریافت می‌کنند. منفی ترین شخصیت های سینما ممکن است طرفداران بسیاری داشته باشند، مثلا جوکر یک کاراکتر منفی اما محبوب است. در این نوشتار منفورترین شخصیت های سینمایی معرفی خواهند شد.

بدون وجود شخصیت‌های شرور، دنیای سینما جذابیت چندانی ندارد. این شخصیت‌های منفی هستند که در بهترین فیلم‌ها  دیگران را به چالش کشیده‌ و اتفاقاتی را رقم زده‌اند. با نبود معروف ترین شخصیت های منفی جهان ، ابرقهرمان‌ها و شخصیت‌های مثبت نیز هرگز به وجود نمی‌آمدند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های 2023

بهترین فیلم‌های 2023

منفورترین شخصیت های فیلم

منفورترین شخصیت های فیلم

منفورترین شخصیت های فیلم

مخاطب سینما مشتاقانه منتظر می‌شود که ابرقهرمان محبوبش در مقابل بدترین و منفی ترین شخصیت های سینما قرار بگیرد و در جدال با او پیروز شود. اما در صنعت سینما شاهد حضور کاراکترهای مثبت نفرت انگیز نیز هستیم. برخی از مخاطبان کاراکترهایی را که ممکن است شخصیت شرور نباشند، اما تضاد رفتاری دارند و یا در راه موفقیت قهرمان داستان خلل ایجاد می‌کنند، در دسته منفورترین شخصیت های فیلم قرار می‌دهند.

برخی از کاراکترهای مثبت نفرت انگیز نیز کاراکترهایی هستند که هیچ سود و ضرری برای فیلم ندارند و اعمال شان باعث می‌شود که مخاطب بیشتر از کاراکتر منفی داستان، از آن‌ها متنفر شود. این شخصیت‌ها اغلب به دلیل اعمالشان مورد نفرت قرار می‌گیرند و اهداف قهرمان را دور از دسترس‌ می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین شخصیت‌های فیلم سینمایی که با تکنولوژی جوان شدند

ترسناک ترین شرورانی که با تکنولوژی به سراغ شخصیت اول می‌روند

Marla Grayson – I Care A Lot (2020)

منفورترین شخصیت های فیلم

منفورترین شخصیت های فیلم

من خیلی مراقبم (انگلیسی: I Care a Lot) یک فیلم آمریکایی دلهره‌آور و کمدی سیاه محصول سال ۲۰۲۰ به نویسندگی و کارگردانی جی بلیکسن با بازی رزمند پایک، پیتر دینکلیج، ایزا گونزالس، کریس مسینا و دایان ویست است.

داستان این فیلم درباره زن زیرک کلاهبردار و همجنسگرا است که به عنوان یک سرپرست قانونی برای مراقبت سالمندان ظاهر می‌شود تا از فروش دارایی‌های آنان سود به‌دست‌آورد.

I Care A Lot یک فیلم به شدت قطبی محصول نتفلیکس بود؛ بسیاری از شخصیت اصلی نفرت داشتند، در حالی که دیگران فیلم را بسیار سرگرم کننده می‌دانستند. با این حال، یک چیز که مردم روی آن توافق داشتند این بود که شخصیت مارلا گریسون چقدر نفرت انگیز است.

روزاموند پایک در نقش مارلا، زنی است که از طریق نقش قیم قانونی که توسط دادگاه تعیین شده، از افراد مسن دزدی می‌کند. او به عنوان یکی از منفورترین شخصیت های فیلم در نتفلیکس باقی ماند، اما خوشبختانه بر اساس یک شخصیت واقعی ساخته نشده است.

Archibald Cunningham – Rob Roy (1995)

منفورترین شخصیت های فیلم

منفورترین شخصیت های فیلم

راب روی فیلمی محصول سال ۱۹۹۵ و به کارگردانی مایکل کاتن-جونز است. در این فیلم بازیگرانی همچون لیام نیسون، جسیکا لنگ، جان هرت، تیم راث، اریک استولتس، برایان کاکس، برایان مک‌کاردی، جیسون فلمینگ، یوان استوارت، دیوید هایمن و شرلی هندرسون ایفای نقش کرده‌اند.

در سال ۱۷۱۳ «جان گراهام» (هرت) فرماندار کل اسکاتلند است و فرمانده‌ای به نام «آرچیبالد کانینگام» دارد که مردی حیله‌گر، زن باره و شمشیر زنی ماهر است. با قتل و غارت و ظلم و ستمی که «کانینگام» به راه اندخته، سرانجام «راب روی» (نیسن)، رهبر کوهپایه نشینان، جلوی او می‌ایستد.

شخصیت کانینگهام به لطف اقدامات شنیع خود در طول فیلم، از جمله تجاوز جنسی و قتل، بیش از حد مستحق موقعیت منفورترین شخصیت های فیلم است و از اینکه به کسانی صدمه زده است احساس پشیمانی نمی‌کند.

Briony Tallis – Atonement

منفورترین شخصیت های فیلم

منفورترین شخصیت های سینمایی

فیلم رمانتیک درام Atonement ساخته جو رایت و محصول سال ۲۰۰۷ بریتانیا و فرانسه است. فیلم‌نامه این فیلم توسط کریستوفر همپتون بر اساس رمانی به همین نام به رشته تحریر درآمده است. تاوان رمانی از ایان مک‌یوئین است که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. این رمان در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم سپری می‌شود و در این میان به خاطرات سال‌های جنگ می‌پردازد.

در فیلم Atonement، تصور اینکه چرا شخصیت بریونی تالیس یکی از منفورترین شخصیت های فیلم است، با توجه به تأثیر مضر او بر شخصیت‌های اصلی فیلم، دشوار نیست. بریونی اصلی‌ترین نیروی مخرب در تباهی زندگی بسیاری از افراد فیلم است.

نفرت از این شخصیت تخیلی آنقدر قوی است که حتی پست های وبلاگی نیز وجود دارد که به دلیل نفرت آنها از بریونی اختصاص داده شده است. علیرغم سن کمش در فیلم، این نوجوان 13 ساله به لطف خواسته‌های خودخواهانه‌اش همه اطرافیانش را نابود کرد. شاید بتوان او را به عنوان کاراکترهای مثبت نفرت انگیز معرفی کرد، چرا که در دسته شرورها قرار نمی‌گیرد.

Commodus – Gladiator

منفورترین شخصیت های فیلم

معروف ترین شخصیت های منفی جهان

گلادیاتور (انگلیسی: Gladiator) فیلمی در سبک درام تاریخی حماسی محصول سال ۲۰۰۰ به کارگردانی ریدلی اسکات و نویسندگی دیوید فرانزونی، جان لوگان و ویلیام نیکلسون است. بازیگران شامل راسل کرو، واکین فینیکس، کانی نیلسن، الیور رید، درک جاکوبی، جایمن هانسو و ریچارد هریس می‌شوند.

ارتش روم به رهبری ژنرال ماکسیموس بر آخرین گروه بربرها غلبه می‌کند و روم را نجات می‌دهد. امپراتور مارکوس آئورلیوس در بستر مرگ، بدون توجه به پسر مکارش، کومودوس، از ماکسیموس می‌خواهد تا زمام امور را به‌دست گیرد و با تشکیل پارلمان، یک جمهوری مستقل پدید آورَد. کومودوس پدر را به قتل می‌رساند و دستور اعدام ماکسیموس و خانواده‌ی او را در اسپانیا صادر می‌کند.

کومودوس، شرور ترسو و بی‌رحم فیلم گلادیاتور ساخته ریدلی اسکات، به عنوان یکی از منفورترین شخصیت های فیلم آزمون زمان را پس داده است و او شایسته نفرت است. کومودوس که با بازی واکین فنیکس، بازیگری که به ایفای نقش شخصیت‌های شرور غریبه نیست، تا حد کمال بازی می‌کند.

مغرور، خراب و خودخواه است و فکر می‌کند حق اعمال ظالمانه‌ای را دارد که مرتکب می‌شود. این واقعیت که او به وفادارترین مرد به پدرش خیانت کرد و سپس دستور مرگ او را در یک حلقه گلادیاتوری صادر کرد، باعث خوشحالی او می‌شود.

Percy Wetmore – The Green Mile

منفورترین شخصیت های فیلم

منفورترین شخصیت های فیلم

مسیر سبز (به انگلیسی: The Green Mile) فیلمی است به کارگردانی فرانک دارابونت و محصول سال ۱۹۹۹ شرکت آمریکایی برادران وارنر است که بر اساس رمانی از استیون کینگ ساخته شده‌است و در آن تام هنکس در نقش پل اجکام و مایکل کلارک دانکن در نقش جان کافی بازی می‌کنند.

داستان فیلم در یک زندان در آمریکا می‌گذرد و دربارهٔ پل اجکام (تام هنکس) است که به علت کهولت سن در خانه سالمندان است، او پس از دیدن صحنهٔ رقص فیلمی به گریه می‌افتد و پس از این اتفاق او به بیان بخشی از خاطرات خود برای دوستش الین در زمان خدمت در گروه اعدام زندان می‌پردازد.

پرسی وتمور از نظر هر انسانی منفور باقی ماند و به عنوان یکی از منفورترین شخصیت های فیلم در تاریخ شناخته شد. در گرین مایل، او درگیر شکنجه حیوانات و انسان‌ها می‌شود، باج‌گیر و خرابکار است، از قدرت خود به عنوان نگهبان زندان سوء استفاده می‌کند و اغلب نسبت به هر کسی که هدف مورد نظر ظلم خود می‌بیند، از آزار روانی استفاده می‌کند.

Dolores Umbridge – Harry Potter And The Order Of The Phoenix

منفورترین شخصیت های فیلم

منفورترین شخصیت های فیلم

هری پاتر شرورهای نفرت انگیز زیادی داشت، اما یکی از منفورترین شخصیت های فیلم قطعا دولورس آمبریج خواهد بود. او نماینده مناسبی از بدترین قدرت سیاسی است و رگه های سادیستی در او وجود داشت که در ارتباط با فقدان مرکز اخلاقی بود.

آمبریج قصد داشت به طور هدفمند به کودکان آسیب برساند. او از قدرت خود با لبخندی از خود راضی و شیفتگی به رنگ صورتی استفاده کرد تا حتی جان کودکان را به خطر بیندازد. زمانی که ولدمورت قدرت را به دست گرفت، او بدتر شد و از کنترل خود برای وضع قوانینی برای آسیب رساندن به کل جامعه جادوگران استفاده کرد.

Warden Norton – Shawshank Redemption

منفورترین شخصیت های فیلم

کاراکترهای منفی نفرت انگیز

رستگاری در شاوشنک فیلمی آمریکایی در ژانر درام به نویسندگی و کارگردانی فرانک دارابونت و بر پایه رمان کوتاه ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک (۱۹۸۲) نوشته استیون کینگ است که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد.

این فیلم داستان بانکداری به نام اندی دوفرین (تیم رابینز) را روایت می‌کند که به‌دلیل قتل همسرش با معشوقه‌اش، علی‌رغم ادعای بی‌گناهی به حبس ابد در بازداشتگاه شاوشنک محکوم می‌شود. فیلمی قدرتمند در مورد رستگاری و دوستی است.

اندی دوفرین دو دهه بعد با یک قاچاقچی زندانی دیگر به نام الیس «رد» ردینگ (مورگان فریمن) دوست می‌شود و نقش مهمی در عملیات پولشویی سرپرست زندان، ساموئل نورتون (باب گانتون) دارد. ویلیام سدلر، کلنسی براون، گیل بیلاز و جیمز ویتمور در نقش‌های مکمل ظاهر می‌شوند.

این فیلم علاوه بر داشتن بازیگران فوق‌العاده و فیلم‌نامه‌ای عالی، یکی از منفورترین شخصیت‌های سینمایی تاریخ، واردن نورتون را نیز دارد. Warden Norton را می‌توان به روش‌های مختلفی توصیف کرد، که هیچ‌کدام نشان از خوب بودن او نیستند و او قطعا از جمله معروف ترین شخصیت های منفی جهان است.

نورتون بی رحم است و زمانی که متوجه موقعیت و تحصیلات اندی می‌شود از او برای پول‌شویی رشوه‌هایش استفاده می‌کند. پسر جوانی به عنوان زندانی به شاوشنک منتقل می‌شود و داستان کشته شدن زن اندی را می‌داند. رئیس زندان که از شهادت دادن این جوان به نفع اندی و روشن شدن حقیقت قتل و آزادی اندی بخاطر لو رفتن خلاف‌ها و پول‌شویی‌هایش می‌ترسد، پس از کشاندن این جوان به محوطه زندان، دستور شلیک به وی را صادر و او را می‌کشد.

Nurse Ratched – One Flew Over The Cuckoo’s Nest

منفورترین شخصیت های فیلم

منفورترین شخصیت های فیلم

پرواز برفراز آشیانه فاخته که در ایران به نام دیوانه از قفس پرید معروف است، فیلمی آمریکایی در ژانر درام و روان شناسانه به کارگردانی میلوش فورمن و بازی جک نیکلسون است که در سال ۱۹۷۵ میلادی بر اساس رمانی به همین نام نوشته کن کیسی ساخته شده‌است.

در سال ۱۹۶۳، رندل پاتریک مک مورفی (جک نیکلسون) را به جرم داشتن رابطه جنسی با دختری پانزده ساله (که در ایالات متحده جرم سنگینی محسوب می‌شود) دستگیر می‌کنند. از آنجایی که احتمال می‌رود وی برای اجتناب از اعمال شاقه (کار سخت در دوران محکومیت) است که تمارض به داشتن بیماری روانی می‌کند، وی به حکم دادگاه برای بررسی وضعیت روانی‌اش به تیمارستان ایالتی فرستاده می‌شود.

اما مک مورفی در تیمارستان، با مقررات سخت تیمارستان که توسط زن سرپرستاری (پرستار راچد با بازی لوئیز فلچر) اعمال می‌شود مخالفت می‌کند و حتی یکبار به همراه سایر بیماران اقدام به فرار می‌کنند اما دوباره به بیمارستان روانی برگردانده می‌شوند. این مخالفت‌ها باعث دشمنی سرپرستار با وی می‌گردد و پس از جدالی بین مک مورفی و برخی از دوستانش با سرپرستار، جدال کنندگان را به بخشی می‌فرستند که به آن‌ها شوک الکتریکی وارد می‌شود.

Nurse Ratched در چندین لیست به عنوان برترین شرور و یکی از منفورترین شخصیت های فیلم رتبه بندی می‌شود. در کلاسیک جک نیکلسون، پرواز بر فراز آشیانه فاخته، پرستار راچد آنتاگونیست اصلی است.

Nurse Ratched یک شخصیت سرد و بی تفاوت است که توسط قدرتی که توسط موسسه روانپزشکی بر او آغشته شده، فاسد شده است. او مانند یک ستمگر منفعل-پرخاشگر عمل می‌کند و هر کسی را که از او ناراضی است مجازات می‌کند.

Burke – Aliens

منفورترین شخصیت های فیلم

منفورترین شخصیت های سینمایی

بیگانه‌ها عنوان فیلمی علمی–تخیلی اکشن ترسناک به نویسندگی و کارگردانی جیمز کامرون و محصول سال ۱۹۸۶ است. این فیلم دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های بیگانه به‌شمار می‌رود و همچنین اولین دنباله فیلم موفق بیگانه (به کارگردانیِ ریدلی اسکات) محسوب می‌شود.

از بازیگران این فیلم می‌توان به سیگورنی ویور در نقش الن ریپلی، بیل پاکستون، مایکل بین، لانس هنریکسن، پل رایزر و ویلیام هوپ اشاره کرد. بیگانه‌ها، همچون بیگانه، در ژانر خود از برترین فیلم‌ها به‌حساب می‌آید.

Carter J. Burke نماینده شرکت Weyland-Yutani با بازی پل رایزر، شخصیتی بود که در نهایت به یک خائن حریص تبدیل شد. بورک کارفرمای شرکتی است که از پرسنلش حمایت می‌کند، بدون اینکه به خطری که دیگران را در معرض آن قرار می‌دهد توجهی کند.

چیزی که او را تبدیل به فردی کرد که مردم آنقدر از او متنفر بودند این بود: او کار خود را به عنوان فردی شروع کرد که به نظر یک دستفروش بی ضرر است. با این حال، هنگامی که خیانت او به پایان رسید، او یکی از افرادی بود که مستحق مرگ به دست زنومورف ها بود.

Biff Tannen – Back To The Future Trilogy

منفورترین شخصیت های فیلم

منفی ترین شخصیت های سینما

بازگشت به آینده فیلم علمی تخیلی آمریکایی ۱۹۸۵ به کارگردانی رابرت زمکیس و نویسندگی زمکیس و باب گیل است. مایکل جی. فاکس، کریستوفر لوید، لی تامپسون، کریسپین گلاور، و توماس ویلسون از بازیگران فیلم هستند. داستان فیلم که در ۱۹۸۵ جریان دارد، در مورد نوجوانی به‌نام مارتی مک‌فلای (فاکس) است که به طور تصادفی در خودروی سفر در زمان دلورینی که توسط دوست دانشمند عجیبش امت «داک» براون (لوید) ساخته شده، به سال ۱۹۵۵ می‌رود.

بیف هاوارد تانن یک شخصیت خیالی و یک آنتاگونیست اصلی در سه گانه بازگشت به آینده است. توماس اف ویلسون در هر سه فیلم نقش بیف را بازی می‌کند و صداپیشگی این شخصیت را در مجموعه انیمیشن بر عهده دارد. یکی از کاراکترهای منفی نفرت انگیز در تمام دوران، این شخصیت است.

Biff Tannen به عنوان یک قلدر شروع کرد که پدر مارتی را تحت فشار قرار داد تا اینکه گذشته تغییر کرد. حتی در گذشته، بیف ثابت کرد که کسی است که سزاوار پایان خوشی نیست، وقتی سعی کرد خودش را به زور به مادر مارتی تحمیل کند. در فیلم‌های بعدی، بیف زمانی که قتل را به جنایات خود اضافه کرد و سپس آینده را به دنیایی تبدیل کرد که فقط برای او سودمند بود، نشان داد که خطرناک‌تر است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار منفورترین شخصیت های فیلم سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو