۳ ترفند ساده و کم‌هزینه برای ایجاد عایق صدا در خانه

۳ ترفند ساده و کم‌هزینه برای ایجاد عایق صدا در خانه


منبع: دلتا پیام

3

1402/3/8

12:03


برای زندگی‌های پرسروصدا و پرمشغله امروزی، داشتن عایق صدا در خانه که به استراحت و آرامش بیشتر در محیط زندگی کمک کند، یک امری ضروری به نظر می‌رسد.

۳ ترفند ساده و کم‌هزینه برای ایجاد عایق صدا در خانه

برای زندگی‌های پرسروصدا و پرمشغله امروزی، داشتن عایق صدا در خانه که به استراحت و آرامش بیشتر در محیط زندگی کمک کند، یک امری ضروری به نظر می‌رسد. مجله اینترنتی دلتا در این مقاله چند راهکار ساده برای داشتن عایق صدا کم‌هزینه در خانه به شما پیشنهاد خواهد داد.

به راحتی در خانه عایق صدا ایجاد کنید

عایق صدا شاید در مرحله اول چندان مطلوب و دلخواه به نظر نرسد و شاید حتی افراد علاقه‌ای به هزینه‌کردن برای چنین چیزهایی نداشته باشند. اما اگر در محله‌های شلوغ و پر رفت‌وآمد زندگی می‌کنید یا در شهرهای بزرگ و در کنار خیابان، تمایل به داشتن محیطی آرام و ساکت در خانه قطعا یکی از علاقمندی‌های شما خواهد بود. در اینجا چند راهکار ساده برای ایجاد عایق صدا کم‌هزینه در خانه به شما معرفی خواهیم کرد.

قفسه به عنوان عایق

بازی با دکور خانه

باهدف ایجاد عایق صوتی می‌توانید لوازم و وسایل دکوری خانه را به‌گونه‌ای جابه‌جا کنید که یک عایق صدا به شکل طبیعی به وجود بیاید. مثلا با تکیه‌دادن کمدها و قفسه‌ها به دیوارهای مشترک یا دیوارهایی که سمت کوچه و خیابان هستند، صداهای کمتری در داخل خانه پخش می‌شوند.

پرده‌های ضخیم

پنجره‌ها همیشه یکی از شکاف‌هایی هستند که صدا را به‌راحتی از خود عبور داده و خانه را تبدیل به مکانی شلوغ و پر سروصدا می‌کنند. پرده‌های چندلایه یا پرده‌های ضخیم می‌توانند مانع از ورود صداهای زیاد از پنجره‌ها به داخل خانه شوند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در این زمینه حتی پرده‌هایی وجود دارد که جنس آن‌ها به‌خودی‌خود می‌تواند به‌عنوان عایق صدا عمل کند. به این‌گونه پرده‌ها پرده عایق صوتی یا آکوستیک گفته می‌شود.

پرده عایق صدا

استفاده از پتو

همان گونه که در بالا اشاره شد پرده‌های عایق صوتی متنوعی در بازار وجود دارد. اما بهتر است بدانید که پتوهای عایق صوتی هم در بازار موجود است. این پتوها شاید شما را گرم نکنند؛ اما با آویزان کردن آن‌ها به درودیوار به‌خوبی می‌توانند جلوی ورود صداها را بگیرند. این پتوها مخصوصا برای موزیسین‌ها طراحی شده است و ظاهر چندان جالبی ندارند؛ اما عملکرد خوبی و بالایی دارند.

عایق صوتی

پیشنهاد مطالعه: مطلب رنگ مناسب اتاق پذیرایی شما چیست؟ را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو