آشنایی با بهترین رستوران‌ های رشت ☀️

آشنایی با بهترین رستوران‌ های رشت ☀️


5

1402/3/8

13:00


بهترین رستوران‌ های رشت در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ بهترین رستوران‌ های رشت ، را به شما معرفی…

آشنایی با بهترین رستوران‌ های رشت ☀️

بهترین رستوران‌ های رشت

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ بهترین رستوران‌ های رشت ، را به شما معرفی خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر راجع به این رستوران ها در ادامه همراه ما باشید.

رشت یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران و یکی از مقاصد پرگردشگر محیوب می وشد. همه ساله گردشگران زیادی برای سفر رشت را انتخاب می کنند. زیبایی های این شهر، دیدنی ها و طبیعت بکر و سبز آن تمام سلیقه ها را راضی می کند.

علاوه بر دیدنی های بی شمار این شهر زیبا، رشت به غذاهای متنوع و رنگارنگ خود با طعم های بی نظیر معروف است و همواره به عنوان شهر خلاق غذا در جهان شناخته می شود. پس امتحان کردن غذاهای رشت یکی از بایدهای سفر شماست. در ادامه بهترین رستوران های رشت را به شما معرفی می کنیم تا طعم هایی متفاوت را در آنها تجریه کنید.

بهترین رستوران‌ های رشت

بهترین رستوران‌ های رشت

رستوران های رشت

رستوران شکم‌‌ الملوک

رستورانی سرشار از خلاقیت و نبوغ با کیفیتی عالی و زبان‌زد که در زمان سفر به شهر بارانی رشت می‌توانید جهت بازدید از آن اقدام نمایید. رستوران شکم الملوک که یکی از بهترین رستوران‌های رشت به شمار می‌رود، در مجاورت هتل پنج ستاره کادوس واقع شده که علاوه‌بر سالن با دکوراسیون زیبا، کلبه‌هایی را در خود جای داده که به‌طور رایگان قابل استفاده هستند. این رستوران منویی متنوع از غذای فرنگی نظیر استیک، پیتزا و… تا غذاهای محلی رشتی نظیر واویشکا، گمج کباب، فسنجان، شامی رودباری، سیرابیج و… را شامل می‌شود. رستوران شکم الملوک به‌دلیل علاقه‌مندی زیاد گردشگران از سفارش آنلاین برخوردار بوده و بهتر است که قبل از حضور در رستوران حتما برای رزرو میز یا کلبه اقدام فرمایید.

  • آدرس: شهر رشت، بلوار منظریه، جنب هتل بزرگ کادوس
  • شماره تماس: ۳۴۲۵۰ ۰۱۳
  • حدود قیمت: گران

بهترین رستوران‌ های رشت

بهترین رستوران‌ های رشت

رستوران دوران

رستورانی باطعم قدیمی آبگوشت و دیزی سنگی که دلگرمی و صفا را به شما القا خواهد کرد. در رستوران دوران که یکی از رستوران‌های سنتی رشت بوده، انواع مختلفی از غذاها نظیر دیزی با گوشت گوسفند یا گوساله، دیزی زعفرانی یا کنجدی، کشک بادمجان و مرزا قاسمی طبخ می‌گردند. محیط اطراف رستوران کاملا مجهز بوده و می‌توانید خودروی خود را در آن‌جا قرار دهید. علاوه‌بر سرو غذا در رستوران، امکان بیرون‌بر برای سفارشات نیز وجود دارد.

  • آدرس: شهر رشت، میدان جهاد، ابتدای رشتیان، کوچه احمد مسیبی، جنب پیتزا حاتم
  • شماره تماس: ۳۲۰۳۵ ۰۱۳
  • حدود قیمت: ارزان

رستوران محرم

یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های رشت که از سال ۱۳۲۳ آغاز به فعالیت کرده و به سلطان کباب مشهور است و سابقه‌ای ۸۰ ساله در زمینه کباب داشته، رستوران محرم نام دارد. این رستوران که از بهترین رستوران‌های رشت به حساب می‌آید، علاوه‌بر انواع کباب، خوراک گردن، باقالا قاتق، ماهی و… را در کنار باقالی و سیر به مشتریان خود عرضه می‌نماید. رستوران محرم با دیزاین زرد و نارنجی محیطی گرم و صمیمی را برای گردشگران فراهم نموده است.

  • آدرس: رشت، بلوار امام خمینی (ره)، رو‌به‌روی دانشکده دندانپزشکی
  • شماره تماس: ۳۳۶۶۶۰۹۰ ۰۱۳
  • حدود قیمت: متوسط

بهترین رستوران‌ های رشت

بهترین رستوران‌ های رشت

رستوران رزاقی

رستوران زنجیره‌ای رزاقی که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده، در لاهیجان و گیلان نیز شعب دارد. این رستوران لوکس که دارای امکانات مناسبی نظیر پارکینک، اجرای زنده پیانو و… است، بهترین مکان برای صرف وعده‌های غذایی خواهد بود. منوی رستوران رزاقی متنوع بوده و در وعده صبحانه انواع مربا، کیک خانگی، کله پاچه و عدسی، سوسیس بندی و انواع آب میوه و در وعده ناهار انواع غذاهای فرنگی و ایرانی نظیر کباب‌های مختلف، انواع غذاهای محلی، جوجه کباب و فسنجان، شیشلیک و انواع ماهی‌ها به چشم می‌خورند. توجه نمایید که در روزهای تعطیل بهتر است که از قبل میز خود را رزرو نمایید تا بتوانید از غذاهای این رستوران فوق‌العاده رشتی نهایت استفاده را ببرید.

  • آدرس رستوران رزاقی: چهارراه گلسار، بلوار سمیه، نبش کوچه ۱۲۳
  • شماره تماس: ۳۳۷۲۳۳۲۲ ۰۱۳
  • حدود قیمت: گران

رستوران چلو شیش

رستوران چلو شیش سرشار از خلاقیت و ایده ناب است. از رومیزی‌های این رستوران گرفته تا دکوراسیون، همگی با تفکر و ذکاوت در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. رستوران چلو شیش که از سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت نموده نامی چند  منظور دارد که هم به منو رستوران اشاره دارد و هم به پلاک خودروهای رشت که ایران ۴۶ است. میزهای این رستوران زیبا با نام‌های محلی و خیابان‌ها معرفی می‌گردند که صرف غذای متنوع در این رستوران را بسیار دلپذیر می‌کنند. در رستوران چلو شیش شاهد یک دکان قدیمی خواهیم بود که در آن سوغاتی‌ها و محصولات گیلان و رشت به فروش می‌رسند و در دکوراسیون این رستوران نیمه‌ یک پیکان قدیمی قرمز رنگ را به نمایش گذاشته‌اند که حال و هوایی قدیم را به مشتریان القا می‌نماید.

  • آدرس: رشت، میدان توشیبا، خیابان کنار هتل پامچال رشت به طرف بیمارستان حشمت، روبه‌روی بنفشه سه
  • شماره تماس: ۳۳۶۱۰۱۲۰ ۰۱۳
  • حدود قیمت: متوسط

بهترین رستوران‌ های رشت

بهترین رستوران‌ های رشت

کباب سرای حاج حسین

شهری که با کباب‌های لذیذ خود معروف است و قدمت زیادی در زمینه کباب، آن هم کباب دوش که یکی از معروف‌ترین کباب‌های رشت محسوب می شود، دارد. این کباب از قسمت مخصوصی از گردن گاو که باید نر باشد جدا شده که بسیار لذیذ است. این قسمت از گردن گاو که به آن ورزا نیز می‌گویند را با پیاز خلال شده طعم‌دار می‌کنند که در کباب سرای حاج حسین به یک کباب فوق‌العاده تبدیل می‌شود.

این کباب سرا دارای آوازه‌ای بلند بوده و طرفداران زیادی دارد که علاوه‌بر کباب دوش، شاهد غذاهایی نظیری مانند انواع جوجه و کوبیده، چنجه و کوبیده خواهیم بود. باتوجه به نوع خاص گوشت مصرف شده در این کباب سرا، توصیه می‌کنیم که حتما این کباب خوش بافت را امتحان نمایید و برای سفارش آنلاین می‌توانید به سایت این کباب سرا مراجعه فرمایید.

  • آدرس: رشت، خیابان شریعتی، میدان صیقلان، میدان زرجوب، جنب پل آهنی
  • شماره تماس: ۳۳۳۴۰۸۱۹ ۰۱۳
  • حدود قیمت: ارزان

رستوران اردشیر

رستورانی که میزبان افراد معروف و مشهور زیادی بوده و از سال ۱۳۵۱ در حال فعالیت است و در دل شهر زیبا رشت به یکی از بهترین رستوران‌های رشت تبدیل شد. در رستوران اردشیر شاهد طبخ غذاهای لذیذ رشتی به روشی سنتی خواهیم بود که این غذاها شامل پلو کباب کوبیده، ماهی سفید، میرزا قاسمی، پلو کباب ترش، جوجه کباب محلی و زعفران که شیشلیک، مرغ شکم‌پر و ماهی سفید می‌شوند که بسیار طرفدار داشته و زبان‌زد گردشگران هستند. توجه نمایید که در صورت نیاز برای تهیه آنلاین غذا می‌توانید از سایت این رستوران استفاده نموده و غذای مورد نظر خود را سفارش دهید.

  • آدرس: رشت، سه راه پاستوریزه، ابتدای خیابان فلسطین، خیابان شهید ایزددوست
  • تلفن: ۰۱۳۳۳۸۳۳۹۹۵ و ۰۱۳۳۳۸۲۰۲۰۱
  • حدود قیمت: متوسط

بهترین رستوران‌ های رشت

بهترین رستوران‌ های رشت

رستوران حسن رشتی

رستوران حسن رشتی که جزء یکی از بهترین رستوران‌های رشت به حساب می‌آید، طرفداران زیادی از اقصی نقاط ایران داشته و طرفداران و دوست‌داران سلامت، حتما از این رستوران استقبال خواهند کرد. قیمت مناسب غذاهای این رستوران و فضای زیبا و سنتی آن زبان‌زد بوده که انواع غذاها نظیر غوره مسما، انواع کباب مانند کباب ترش، انواع ماهی کباب، انواع چلو مانند چلو ماهیچه و چلو میرزا قاسمی را در منوی خود جای داده‌ و با بالاترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می‌نماید.

  • آدرس: رشت، بلوار امام خمینی، میدان توشیبا، نبش کوچه فرشته
  • شماره تماس: ۱۶۶۶۴۵۰ ۰۱۳
  • حدود قیمت: ارزان

رستوران شورکولی

شورکولی به معنای ماهی کولی شور بوده که به زبان مردم محلی رشت است. رستوران شورکولی با قرارگیری در فضای بازسازی شده یک خانه قدیمی، بهترین مکان برای عکاسی به حساب می‌آید و در کنار گلدان‌ها، حوض آب و ظروف قدیمی سفالی، محیطی باصفا و زیبا را برای گردشگران مهیا نموده است. این رستوران غذاهای اصیل گیلانی نظیر ترش تره، اناربیج، قیمه ماسوله، سیرواویج، ماهی دودوی، خوراک بلدرچین و… را طبخ کرده که علاوه‌بر این غذاها می‌توان انواع غذاهای هندی، ایتالیایی، چینی و مکزیکی را نیز در این رستوران یافت.

  • آدرس: رشت، بلوار گلسار، ابتدای بلوار توحید
  • شماره تماس: ۳۲۱۲۱۷۴۹ ۰۱۳
  • حدود قیمت: گران

بهترین رستوران‌ های رشت

بهترین رستوران‌ های رشت

رستوران گلسار

یکی دیگر از حرفه‌ای‌ترین رستوران‌ها که در آماده‌سازی و پخت غذاهای محلی گیلانی تبحر زیادی داشته و همین موضوع باعث شده تا جزء یکی از بهترین رستوران‌های رشت به حساب آید، رستوران گلسار نام دارد. این رستوران با دکوراسیون بسیار ساده و میز و صندلی‌های چوبی، آرامش و حس خوب را به مشتریان و گردشگران القا می‌نماید. در رستوران گلسار شاهد منویی با غذاهای لذیذ نظیر خوراک جوجه کباب زعفرانی، کباب لقمه استانبولی گلسار، ماهی قزل آلا، ماهی سالمون، خوراک کوبیده تک سیخ، خوراک جوجه کباب ترش، خوراک کتف و بال زعفرانی و… خواهید بود.

  • آدرس: رشت، بلوار گلسار، بلوار سمیه، خیابان ۱۲۶
  • شماره تماس: ۳۳۷۲۱۹۰۰ ۰۱۳
  • حدود قیمت: گران

رستوران گیلانه

رستورانی مدرن و تازه تاسیس که با کیفیت بالایی که در طبخ غذاهای این رستوران شاهدی هستیم، یک تنه نام گیلان و اصالت این استان را یدک می‌کشد. رستوران گیلانه از فضای داخلی زیبایی برخوردار است که شرایط برگزاری مهمانی به بهترین سبک را دارد. در رستوران گیلانه می‌توان از انواع غذاهای اصیل گیلانی نظیر انواع ماهی اعم از کفال، سفید، قزل آلا و…، قرمه سبزی، استیک دوش و دنده گوساله، انواع چلو که شامل چلو کباب برگ، کباب سلطانی، کباب گیلانی، کباب مخصوص و انواع جوجه می‌شوند را سفارش داد.

  • آدرس: رشت، گلسار، گلایل، خیابان استاد معین، رو‌به‌روی دیوار فرودگاه
  • شماره تماس: ۳۳۷۷۲۰۲۵ ۰۱۳
  • حدود قیمت: گران

بهترین رستوران‌ های رشت

بهترین رستوران‌ های رشت

رستوران جهانگیر

رستورانی قدیمی با دکوراسیون معمولی؛ اما غذاهایی لذیذ و دلچسب که مشتریان و گردشگران را جذب خود می‌نماید و اولین پلو کبابی رشت که اهالی رشت را نیز مجذوب خود نموده رستوران جهانگیر است. رستوران جهانگیر در سال ۱۳۴۲ شروع به فعالیت کرده و به‌دلیل کیفیت و قدیمی بودن خود توانسته جزء یکی از بهترین رستوران‌های رشت به شمار رود. در این رستوران شاهد برپایی مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی هستیم و در منوی این رستوران کباب کوبیده و ماهی سفید که بسیار معروف بوده‌اند و انواع ماهی سرخ شده و خورشت گیلانی و… قابل سفارش هستند.

  • آدرس: رشت، میدان زرجوب
  • شماره تماس: ۳۳۸۲۹۵۸۱ ۰۱۳
  • حدود قیمت: متوسط

خانه کنتاکی رشت

خانه کنتاکی رشت عرضه‌کننده انواع فست فود و غذاهای سوخاری بوده که در ابتدا، اولین شعبه خود را در اصفهان دایر نمود و رشت نیز یکی دیگر از شعبات خانه کنتاکی را در خود جای داد. نام دیگر خانه کنتاکی رشت، خانه کنتاکی پلاس است که  در آن‌جا می‌توان پیتزا پپرونی و رست بیف، سوخاری مرغ و میگو، انواع ساندویچ و برگر، سالاد سزار، سالاد شف، سالاد استیک و… را سفارش داد.

  • آدرس: رشت، چهارراه گلسار، جنب فرمانداری
  • شماره تماس: ۳۲۱۲۸۲۶۸ ۰۱۳
  • حدود قیمت: گران

بهترین رستوران‌ های رشت

بهترین رستوران‌ های رشت

فست فود پیزریا رشت

اگر به‌دنبال یک پیتزا فروشی قدیمی محبوب که بتوانید اوقات خوشی را در کنار خانواده خود سپری نمایید، قطعا فست فود پیزریا رشت پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. این رستوران دارای یک شعبه در لاهیجان و نیز دو شعبه در گلسار بوده و غذاهایی اعم از خوراک‌ مانند فیله استیک با سس قارچ، انواع پیتزا مانند پیتزا مخصوص پیزریا، پیتزا مغز و میگو، قارچ برگر ذغالی و دوبل برگر و چیکن برگر را در منوی خود جای داده است.

  • آدرس شعبه یک: رشت، گلسار، نرسیده به سه راه گلایل
  • تلفن شعبه یک: ۳۳۷۶۰۰۰۰ ۰۱۳
  • آدرس شعبه دو: رشت، گلسار، سه راه گلایل، ابتدای بلوار سمیه، نبش خیابان ۱۲۰
  • تلفن شعبه دو: ۳۳۷۲۲۲۲۲ ۰۱۳
  • محدوده قیمت: متوسط

رستوران دلیجان

یکی دیگر از قدیمی‌های رشت که جای هیچ شک و ابهامی برای کیفیت غذاهای خود باقی نمی‌گذارد، رستوران دلیجان نام دارد که جزء یکی از بهترین رستوران‌های رشت به شمار می‌رود و فضایی آرام و شادی‌آور در کنار چشم‌اندازی عالی را فراهم نموده است. در این رستوران منویی با غذاهای لذیذ نظیر ترش شامی و کته کباب، انواع ماهی‌های سرخ شده با برنج درجه یک را مشاهده خواهیم کرد.

  • آدرس رستوران دلیجان: بلوار امام رضا، بعد از پمپ بنزین آج بیشه
  • شماره تماس: ۰۱۳۳۳۸۹۲۵۸۲
  • حدود قیمت: متوسط

رستوران پارادیزو

رستورانی که در سال ۱۳۸۶ افتتاح گردید و برای اولین بار برخی از غذاهای فرنگی را با سبک اروپایی طبخ و به مشتریان عرضه نمود که باعث محبوبیت این رستوران شد رستوران پارادیزو نام دارد. علاوه‌بر این، این رستوران دارای محیطی با تزئین وسایل چوبی توانسته به محبوبیت خود بیفزاید. با خوردن انواع پاستا و پیتزا در این رستوران می‌توان طعم اصلی غذا را احساس کرده که علاوه‌بر موارد ذکر شده پارما چیکن، خوراک گردن، پاستا پارادیزو، جوجه کباب محلی، جوجه کباب فیله، ورنادو، چیکن استیک، شاتوبریان و… نیز در پارادیزو طبخ می‌گردند.

  • آدرس رستوران پارادیزو: گلسار، نبش خیابان ۱۱۱
  • شماره تلفن رستوران پارادیزو: ۰۱۳۳۳۷۲۷۷۲۱
  • حدود قیمت: متوسط

سخن پایانی

رشت که یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است، علاوه‌بر داشتن طبیعت بکر و سرشار از زیبایی و آرامش، رستوران‌های بی‌نظیری را نیز در خود جای داده که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها به شگفتی‌های سفر خود بیفزایید و طعم یک روز خوب را بچشید.

بهترین رستوران‌های رشت که انواع کباب مانند کباب ترش و کباب دوش که با گوشت برآمده گردن گاو نر را طبخ می‌نمایند، باعث شهرت این شهر شده‌اند. رستوران‌هایی بی‌نظیری مانند کباب سرای حاج حسین، رستوران اردشیر، رستوران حسن رشتی و… از قدیمی‌ترین‌ و باکیفیت‌ترین رستوران‌های این شهر رشت هستند.

مقالات بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو