کاشت مو به روش نیوگرافت (Neo Graft) مزایا و معایب این روش

منبع: تاپ ناز

8

1402/3/8

13:52


اگر قصد کاشت مو به روش نیو گرافت (Neo Graft) را دارید می بایست که از مراحل کاشت مو با این روش، مزایا و معیبی که دارد آشنا شوید که در ادامه بیشتر توضیح داده ایم.

کاشت مو به روش نیوگرافت (Neo Graft)

همه افراد دوست دارند موهای پرپشت و خوش حالت داشته باشند و اکثر افراد با افزایش سن دچار ریزش مو می شوند. بسیاری از آقایان به دنبال استفاده از یکی از روش های کاشت مو متناسب با وضعیت سر و با موهای خود می باشند. یکی از بهترین روش ها برای کاشت مو، روش نیو گرافت است چون تمامی مراحل آن به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود.

برای کاشت مو نمی توان یک روش را بهترین روش دانست چون بهترین روش برای هر فرد بستگی به بانک مو، میزان کم پشتی، کچلی، ریزش مو و شرایط گرافت های موهای او دارد. اما کاشت مو به روش نیوگرافت می تواند روش مناسبی باشد زیرا توسط جدید ترین و پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی انجام می شود و در این روش از برنامه های کامپیوتری و ربات های هوشمند استفاده می شود.

دو دستگاه اصلی به کار رفته در این روش، صندلی ارگونومیک و ربات هستند که امکان انجام برداشت مو، نگهداری مو و کاشت مو را به روش اتوماتیک و غیر دستی فراهم کرده اند. متخصص به وسیله کامپیوتر با این ربات ارتباط برقرار می کند. در این روش وظیفه متخصص، تنظیم پارامترهای مشخص و نظارت بر کار ربات است.

مراحل انجام کاشت مو به روش نیوگرافت

1. آماده سازی

شما در روز عمل کاشت مو در کلینیک حاضر می شوید. تیم پزشکی، خط رویش مو را طراحی می کند و موی شما را می تراشد. قبل از شروع عمل، پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند تا برداشت یا پیوند مو را حس نکنید.

2. برداشت فولیکول های مو

در این مرحله شما روی صندلی مخصوص می نشینید و ربات، محل بانک مو را آنالیز می کند. این آنالیز با استفاده از دوربین های بسیار قدرتمندی که در بازو های ربات هستند انجام می شود. سپس ربات با استفاده از سوزن مخصوصی که دارد، به عمق اپیدرم مو نفوذ می کند و فولیکول را برداشت می کند.

برداشت فولیکول های مو به شکل تصادفی و بر اساس الگوریتم ربات به صورت تک به تک انجام می شود. معمولا هر واحد فولیکولی حاوی 1 تا 4 تار مو می باشد.

مطلب پیشنهادی: انواع روش‌های کاشت مو (روش های انجام و هزینه های آنها)

3. کاشت فولیکول ها

فولیکول های برداشت شده بر اساس الگوی از پیش تعیین شده در محل مورد نظر کاشته می شوند. معمولا میزان تراکم مو در قسمت جلوی سر بیشتر از قسمت های دیگر می باشد.

3. بعد از عمل

بعد از عمل ممکن است کمی بی حسی در پوست سر خود احساس کنید یا کمی درد داشته باشید. به احتمال زیاد پزشک، استامینوفن قوی برای شما تجویز می کند تا برای تسکین درد خود از آن استفاده کنید. از مصرف ایبوپروفن یا آسپرین تا 48 ساعت پس از کاشت خودداری کنید، مگر این که پزشک برای شما تجویز کند.

4. روند بهبود

در مدت چند ساعت پس از کاشت مو به روش نیوگرافت، بر روی پوست سر دلمه به وجود می آید. دلمه های بسیار کوچک نشان دهنده بهبودی پوست سر می باشند. از کندن این دلمه ها خودداری کنید، چون می تواند احتمال عفونت را افزایش دهد. دلمه ها در مدت 2 هفته بهبود پیدا می کنند.

از شستن پوست سر به مدت حداقل 24 ساعت پس از کاشت مو خودداری کنید. در ارتباط با پاکسازی دقیق و ایمن پوست سر در روزهای اول از دستورات پزشک به دقت پیروی کنید. برای چند روز از کلاه استفاده نکنید و از انجام فعالیت های سنگین برای 2 هفته پس از کاشت مو خودداری کنید.

مطلب پیشنهادی: اطلاعاتی در مورد روش کاشت موی FIT برای روییدن مجدد مو

کاشت مو به روش نیوگرافت (Neo Graft)

مزایای کاشت مو به روش نیوگرافت

1. غیر تهاجمی بودن

در این روش، کاشت مو با کمترین میزان تهاجم انجام می شود. بعضی از روش های قدیمی تر به دلیل تهاجم بیشتر باعث مشکلاتی در پوست سر می شود اما در روش نیوگرافت با استخراج فولیکول ها توسط دستگاه، دیگر نیازی به بریدگی در ناحیه بانک مو نیست و با کمترین تهاجم و بدون جای زخم انجام می شود و دوره نقاهت بسیار کوتاه تری نسبت به روش های دیگر دارد به همین دلیل یکی از بهترین روش ها برای کاشت مو می باشد.

2. سرعت بالا

معمولا در روش های دیگر، پزشک متخصص به صورت دستی کاشت مو را انجام می دهد اما در روش نیوگرافت کاشت مو توسط بازوی روباتیک انجام می شود و ربات می تواند با سرعت بیشتری نسبت به دست انسان این کار را انجام دهد.

3. طبیعی بودن موها

موهای کاشته شده به روش نیوگرافت بسیار طبیعی تر از روش های دیگر هستند و پس از کاشت هیچ گونه ناهماهنگی بین موها مشاهده نمی شود چون کیفیت این روش از روش های دیگر بالاتر است.

مطلب مشابه: مراحل کاشت مو bht و روش انجام این روش خاص کاشت مو

4. تراکم بالا

معمولا دقت و ظرافت بسیار بالایی در این روش به کار گرفته می شود به همین دلیل یکی دیگر از مزایای کاشت مو به این روش، تراکم بالا است. این روش بسیار کم خطر است و با دقت و محاسبات دستگاه های پیشرفته انجام می شود.

5. دقت بالا

در روش های دیگر به این دلیل که پزشک متخصص با دست های خود کاشت مو را انجام می دهد، ممکن است دچار لرزش دست شود و محل دقیق گرافت ها را تشخیص ندهد اما در روش نیوگرافت کاشت مو با دقت بسیار بالایی انجام می شود.

معایب کاشت مو به روش نیوگرافت

1. شوک ریزش مو

در همه روش های کاشت مو، شوک ریزش مو وجود دارد که به آن ریزش بعد از عمل می گویند. موهای کاشته شده بعد از یک ماه می ریزند اما این موقتی است و موها در عرض 3 تا 4 ماه دوباره رشد می کنند و فولیکول های ضخیمی را تشکیل می دهند.

2. ایجاد خارش

ایجاد خارش در ناحیه کاشت و برداشت مو طبیعی است و به مرور زمان و بعد از حدود 2 هفته از بین می رود.

3. هزینه کاشت مو

در این روش به دلیل کار با پیشرفته ترین و مجهز ترین دستگاه ها، هزینه عمل کاشت مو بسیار بالاتر از روش های دیگر می باشد. عواملی مانند اندازه محل کاشت، تعداد فولیکول های کاشته شده و تجربه و مهارت پزشک در تعیین هزینه کاشت مو نقش دارند.

4. قرمزی در ناحیه سر

ممکن است در ناحیه کاشت و برداشت مو مقداری تورم و التهاب وجود داشته باشد اما به مرور زمان و پس از 2 هفته با مراقبت های پس از کاشت از بین می رود.

5. خط موی غیر طبیعی

اگر فولیکول ها با زاویه ای که با خط موی شما مطابقت دارد کاشته نشوند، ممکن است نتایج کار طبیعی به نظر نرسد. خط موی غیر طبیعی یک عارضه بالقوه هر نوع عمل کاشت مو است.

مطلب مشابه: کاشت مو به روش میکروگرافت در کلینیک زیبایی خانه سفید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو