10 تا از تجهیزات بتمن که کارایی خاصی نداشتند از نگاه سایت فیگار

10 تا از تجهیزات بتمن که کارایی خاصی نداشتند از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

6

1402/3/8

15:33


بتمن سلاح های زیادی دارد که برخی از آن ها بنا به شرایطی استفاده خواهد شد. حال می خواهیم 10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن به شما معرفی…

10 تا از تجهیزات بتمن که کارایی خاصی نداشتند از نگاه سایت فیگار

بتمن سلاح های زیادی دارد که برخی از آن ها بنا به شرایطی استفاده خواهد شد. حال می خواهیم 10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن به شما معرفی کنیم.

بتمن به خاطر ابزارهای متعددش شناخته شده است، اما برخی از آیتم‌ها در دنیای DC وجود دارند که جزء 10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن قرار می‌گیرند. وقتی بروس وین متوجه شد که سرنوشت او این است که بتمن شود، ابتدا باید خود را آماده می‌کرد. او سال‌ها را صرف سفر به دنیا کرد و مهارت‌های زیادی را برای به راه انداختن جنگ بی‌پایان خود با جنایت، تسلط بر هنرهای رزمی مختلف و یادگیری هر جنبه‌ای از جرم‌شناسی گذراند. اما حتی با تمام دانسته‌های بتمن، دانش بسیار بیشتری در دنیای دی سی برای جذب وجود دارد.

همه‌ی مقاله‌های بتمن را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله‌های مهم بتمن

10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن

  • تجهیزات غیر استفاده بتمن

در ادامه قرار است 10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن

10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن

هنرهای ماوراء الطبیعه، وسایل بیگانه و فناوری خارج از داستان های علمی تخیلی، همگی در دنیایی مشابه بتمن وجود دارند، اما او از آنها به طور کامل استفاده نمی کند. بروس از همه این چیزها آگاه است، اما این بدان معنا نیست که او به راحتی سلاح های خاصی را در مقر خود قرار می‌دهد. با توجه به روش‌های بتمن و نحوه عملکرد گاتهام، ابزارهایی وجود دارند که بتمن هرگز از آنها استفاده نخواهد کرد. حال میخواهیم 10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن به شما معرفی کنیم.

استفاده از مواد شیمیایی که به طور موقت قدرت او را افزایش می دهند

10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن

تجهیزات غیر قابل استفاده بتمن

انواع مختلفی از مواد شیمیایی وجود دارد که می‌توانند قدرت های فوق العاده‌ای را ایجاد کنند. از Miraclo Hourman تا Bane’s Venom، قهرمانان و تبهکاران به طور یکسان از داروهایی استفاده کرده‌اند که ویژگی‌های فیزیکی آن‌ها را افزایش می‌دهد. به دلیل عوارض جانبی آن‌ها، بتمن از این نوع پیشرفت ها اجتناب می‌کند که این مواد ها جزء تجهیزات غیر استفاده بتمن قرار گرفته است. ونوم توانست Bane را قوی‌تر از بتمن کند؛ اما اثرات ماندگار باعث شد که Bane از نظر ذهنی نامتعادل شود. هورمن به میراکلو اعتیاد پیدا کرد که با گذشت زمان اثر آن کمتر شد. بتمن ترجیح می‌دهد به توانایی طبیعی خود تکیه کند تا اینکه از یک ماده شیمیایی استفاده کند که فقط در کوتاه مدت مفید است.

استفاده از زره عظیم جثه در گاتهام

10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن

تجهیزات ممنوعه بتمن

مجموعه استاندارد ابزارها و سلاح‌های بتمن در داخل کمربند کاربردی او نگهداری می‌شود و برای هر کاری سنگین، Batmobile یا Batwing وجود دارد. کاری که بتمن انجام نمی‌دهد این است که به طور منظم از یک زره قدرت استفاده کند زیرا بنا به دلایلی زره جزء تجهیزات غیر قابل استفاده بتمن قرار گرفته است. بتمن ژان پل ولی از اسکلت بیرونی استفاده می‌کرد و نسخه‌های بعدی بتمن، مانند Kingdom Come Batman و Batman Beyond ، از لباس‌هایی با مدار استفاده می‌کردند؛ اما بتمن هنگام کار در گاتهام از زره‌هایی مانند STRIPE پت دوگان اجتناب می‌کند. سرنگونی مجرمان مستلزم نظارت و جمع آوری شواهد است و بتمن مخفی کاری و چابکی را فدای قدرت مکانیکی نمی‌کند.

استفاده از اسلحه

10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن

ممنوع بودن برخی تجهیزات بتمن

بیزاری بتمن از اسلحه و انواع سلاح‌های گرم از این واقعیت ناشی می‌شود که والدینش جلوی چشمان او به ضرب گلوله کشته شدند. اسلحه‌ها در دنیای او به قدری رایج است که برخی از افرادی که بتمن با آن‌ها روبرو می‌شود، مانند Deadshot، آن‌ها را در لباس‌های خود گنجانده‌اند. بتمن کاملاً با دستگاه هایی که مانند تفنگ عمل می کنند مخالف نیست. برخی از نسخه های زیپ لاین و قلاب او مانند تفنگ شلیک می‌کنند؛ اما آن‌ها سلاح‌های کشنده نیستند. بتمن بر این باور است که اسلحه‌ها با صدای بلند هستند و مستعد آسیب‌های جانبی می‌باشند، به همین دلیل است که او آن‌ها را از جنگ خود دور نگه می‌دارد.

استفاده از تجهیزات ماورایی و جادویی

10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن

غیر استفاده شدن برخی از تجهیزات بتمن

دلیل و اراده بتمن چیزی است که او را به کسی که هست تبدیل می‌کند. آخرین کاری که او انجام می‌دهد این است که خودش را به خطر بیندازد یا از خودمختاری دست بکشد، که برای استفاده از سلاح‌هایی با خواص جادویی لازم است. کلاه جادویی دکتر فیت برای بتمن کار نمی‌کند؛ زیرا او نمی‌خواهد صدای میزبان‌های قبلی در ذهنش بیاید، بنابراین این سلاح جادویی جزء تجهیزات ممنوعه بتمن قرار می‌گیرد. در JLA شماره 66 جو کلی و داگ مهنکه، واندر وومن باید مانع از دست زدن بتمن به یک زره باستانی آزتک می‌شد که از ایمان استفاده می‌کرد. بتمن به این نتیجه رسید که از آنجایی که او یک آتئیست پذیرفته شده است، نباید با یک شیء دارای بار الهی برخورد کند.

بهترین کمیک های لیگ عدالت

استفاده از حلقه سینسترو

10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن

10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن

سپاه Green Lantern از حلقه‌های قدرتی استفاده خواهد کرد که ساختارهای انرژی را بر اساس قدرت اراده کاربر ایجاد می‎‌کند. بتمن گرین لنترن‌های زیادی را ملاقات کرده و هر از گاهی از حلقه‌های آن‌ها استفاده کرده است. در طرف دیگر طیف، حلقه‌های قدرت سپاه Sinestro با ترس نیرو می‌گیرند، چیزی که بتمن می‌داند چگونه از آن استفاده کند. حلقه‌های قدرت زرد به توانایی کاربر برای القای ترس متکی هستند و در حالی که بتمن حرفه‌ای در ایجاد ترس انجام داده است، وقتی حلقه زرد را برای استفاده از آن انتخاب کرد، این سلاح را جزء ممنوع بودن برخی تجهیزات بتمن قرار داد. بتمن نمی‌خواهد بخشی از گروهی باشد که متکی به ترساندن مجرمان و بی‌گناهان است.

استفاده از Brother Eye

10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن

تجهیزات غیر استفاده بتمن

بتمن به پارانوئید بودن شهرت دارد و از طریق همین پارانویا، برخی رفتارهای مشکوک را توجیه کرده است. این شامل جاسوسی از کسانی است که باید به آن‌ها اعتماد کند. بتمن Brother Eye را ایجاد کرد، یک ماهواره غیرقابل شناسایی که به او اجازه می‌دهد اطلاعات همه فراانسان‌ها، خوب و بد را جمع‌آوری کند. وقتی Brother Eye توسط Maxwell Lord هک شد، OMAC ها را فعال کرد. OMACs یا Omni Mind and Community، عوامل خوابیده با اختیاراتی بودند که توسط فناوری نانو اعطا شده بود. بتمن هرگز Brother Eye را طوری طراحی نکرد که اینگونه عمل کند و در کنار قهرمانان برای خاموش کردن ماهواره کار کرد.

استفاده از سلاح ها برای کشتن خدایان

10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن

تجهیزات غیر قابل استفاده بتمن

قانون شماره یک بتمن ممنوع بودن قتل است، به این معنی که فقط از سلاح‌های غیر کشنده استفاده کنید و مطلقاً هیچ سلاحی که تنها کارکرد آن کشتن باشد جزء غیر استفاده شدن برخی از تجهیزات بتمن قرار خواهد گرفت. خدا قاتل، شمشیری که توسط خدای یونانی هفائستوس ساخته شده است و انسان‌ها می‌توانند از آن برای کشتن یک خدا استفاده کنند، نمونه‌ای از سلاحی است که بتمن آن را لمس نمی‌کند. God killer توسط Deathstroke استفاده شد که به اندازه بتمن خطرناک است؛ اما به عنوان یک قاتل مزدور امرار معاش می‌کند. بتمن حتی چیزی شبیه God killer را در ماموریت نمی‌آورد؛ زیرا برای کشتن طراحی شده بود.

بهترین شرور های شبیه بتمن

استفاده از کریپتونیت

10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن

تجهیزات ممنوعه بتمن

بتمن و سوپرمن آنقدر با هم کار می‌‎کنند که گاهی اوقات در یک عنوان ماهانه همبازی می‌شوند؛ اما این بدان معنا نیست که بتمن کاملا به سوپرمن اعتماد دارد. شوالیه تاریکی برای مواقعی که مرد پولادین فاسد یا تحت کنترل درآید، موارد احتمالی را در اختیار دارد. بتمن یک تکه کوچک کریپتونیت سبز را در کمربند کاربردی خود نگه می دارد و از آن در مبارزه با سوپرمن استفاده کرده است اما در موارد دیگر این سلاح جزء تجهیزات غیر استفاده بتمن قرار خواهد گرفت. او همچنین کریپتونیت قرمز را سنتز کرده است تا حواس سوپرمن را تحت فشار قرار دهد و او را تحت سلطه خود درآورد. بتمن هرگز از کریپتونیت طلا استفاده نمی‌کند؛ زیرا این کار قدرت سوپرمن را برای همیشه از بین می‌برد و بتمن می‌داند که جهان چقدر به سوپرمن نیاز دارد.

بهترین کمیک های سوپرمن

استفاده از دستگاه های کنترل ذهن

10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن

ممنوع بودن برخی تجهیزات بتمن

بتمن در دنیایی به قدری پیشرفته زندگی می‌کند که فناوری می‌تواند ذهن یک فرد را تسخیر کند. به ویژه برای ساکنان گاتهام، دشمن بتمن، Mad Hatter، یک دستگاه کنترل ذهن را در کلاه خود برنامه ریزی کرده است. بتمن این نوع فناوری را مطالعه کرده است؛ اما او فقط از این دانش برای خنثی کردن امثال Mad Hatter و دیگران استفاده می‌کند. Caped Crusader هرگز خودش از آن استفاده نمی‌کند. علیرغم اینکه کنترل جرم و جنایت چقدر آسان می‌شود، بتمن از تغییر ذهن افراد ابراز انزجار کرده است. بحران هویت براد ملتزر و راگس مورالس، مهم‌تر از همه، این بود که بتمن با اعضای لیگ عدالت که از جادو برای تغییر ذهن دشمنان خود استفاده می‌کردند، به مبارزه برخاست.

استفاده از تجهیزات های گرین ارو

10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن

غیر استفاده شدن برخی از تجهیزات بتمن

بتمن برای حفظ شهرت خود در میان دنیای گاتهام، تصویری خاصی را برای خود ساخته است. او فقط مانند خفاش لباس نمی‌پوشد، همه چیز مربوط به او با تم خفاش است. بسیاری از ابرقهرمانان سبک‌های خاص خود را توسعه داده‌اند، از جمله Green Arrow. گجت‌های گرین ارو مانند بتمن عمل می‌کنند، اما حملات او روی سر فلش‌ها قرار می‌گیرد. گرین ارو متحد دیرینه بتمن است و بتمن برای احترام از تیرهای حقه استفاده نمی‌کند. بتمن همچنین تیرانداز سبز تیرانداز نیست، بنابراین اگر بتمن از آن استفاده کند، پیکان تاثیر کمتری خواهند داشت که به همین دلیل جزء تجهیزات غیر قابل استفاده بتمن قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو