کویر دروازه قرآن یکی از جاذبه های طبیعی استان یزد است

منبع: همگردی

4

1402/3/8

16:30


سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کویر دروازه قرآن یکی از جاذبه های طبیعی استان یزد است.

کویر دروازه قرآن، کویری چشم نواز و بی نظیر در قلب ایران و یکی از زیباترین و پربازدیدترین کویرهای ایران است که هر ساله گردشگران و دوستداران طبیعیت و کویر بسیاری را به خود جذب می کند. این کویر که در نزدیکی شهر یزد قرار دارد، یک جاذبه گردشگری بسیار متفاوت را در خود جای داده است. وقتی در این کویر در میان تپه های شنی و رمل های زیبا و باشکوه گردش می کنید، با یک دریاچه مواجه می شوید؛ دریاچه ای که وجودش در وسط کویر حیرت انگیز است. وجود یک تالاب در آن شهرت بسیاری را رقم زده و چشم انداز بی نظیری دارد.

این دریاچه از پساب تصفیه خانه شهر یزد درست شده و مردم محلی به آن حوض جعفر می گویند. این دریاچه با نام دریاچه تسویه خانه آب یزد هم شناخته می شود. این تالاب در واقع مجموعه ای از تالاب های کوچک و بزرگ است که بین پستی و بلندی های تپه های شنی ایجاد شده اند. در اینجا انواع پرندگان و نیزارها دیده شده و این تالاب آبشخور حیوانات کویر نیز هست. طول این تالاب حدود 3 کیلومتر و بیشترین عرض آن 1 کیلومتر است.

بزرگترین امتیاز کمپ کویری دروازه قرآن یا حوض جعفر این است که در فاصله خیلی کمی از شهر یزد قرار دارد و سفر به این منطقه اصلا زمان بر نیست. در منطقه کویر دروازه قرآن، دو کمپ هفت سنگ و کمپ سندباد از بقیه مشهورتر هستند و امکانات کاملی را برای تفریحات کویری گردشگران تدارک دیده اند. در این کمپ های کویری می توانید شترسواری کنید، پرواز با کایت باگی و پاراگلایدر را امتحان نمایید، روی شن اسکی کنید، موتور چهار چرخ سوار شوید و در رستوران شیشه ای چای و دمنوش بنوشید. در صورتی که علاقمند به آسمان شب پر ستاره کویری هستید و میخواهید به استان یزد سفر کنید، قطعا رفتن به کویر دروازه قرآن یزد می تواند گزینه ای کاملا خوب و مناسب برای شما بشمار رود.

در این کمپ ها امکان کمپینگ وجود دارد و شبها در محل کمپ آتش برپا می شود و می توانید در کنار آتش، چای آتشی میل کنید و از تماشای آسمان کویر لذت ببرید. در ضمن، بخاطر داشته باشید که برای ورود به کمپهای کویر دروازه قرآن باید برای خودروها ورودی پرداخت کنید.

کویر دروازه قرآن یکی از جاذبه های طبیعی استان یزد است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو