مسابقه ناتو چگونه است ؟+ مسابقه ناتو چه روزهایی پخش می شود؟

مسابقه ناتو چگونه است ؟+ مسابقه ناتو چه روزهایی پخش می شود؟


منبع: تالاب

8

1402/3/8

22:19


مسابقه ناتو : ناتو اسم یک رئالیتی شوی ایرانی اسـت کـه در اردیبهشت سال 1402 توسط پلتفرم فیلم‌نت وارد شبکه هاي‌ خانگی شده اسـت. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب این مسابقه جدید بـه نام ناتو را نقد و بررسی خواهیم کرد.   موضوع مسابقه ناتو چیست؟ ناتو یک بازی دورهمی در سبک نقش […]

مسابقه ناتو چگونه است ؟+ مسابقه ناتو چه روزهایی پخش می شود؟

مسابقه ناتو : ناتو اسم یک رئالیتی شوی ایرانی اسـت کـه در اردیبهشت سال 1402 توسط پلتفرم فیلم‌نت وارد شبکه هاي‌ خانگی شده اسـت. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب این مسابقه جدید بـه نام ناتو را نقد و بررسی خواهیم کرد.

 

موضوع مسابقه ناتو چیست؟

ناتو یک بازی دورهمی در سبک نقش مخفی، خنده دار و همکاری مشترک اسـت. تعداد بازیکنان ان 6 نفر اسـت کـه 5 فرد در نقش بازیکنان ساده و یک نفر در نقش ناتو بازی هستند. بازی در چهار دست انجام میشود. در هر دست از بازی تعدادی سوال توسط گرداننده بازی خوانده میشود کـه بازیکنان باید جواب سوالات را درست حدس بزنند و جایزه وسط زمین کـه از 50 میلیون تومان شروع می شود را بیش ترکنند. اما این همه ی‌ي ماجرا نیست !

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی مجری و میهمانان مسابقه جوکر + نقد و بررسی مسابقه سریالی جوکر

 

مسابقه ناتو چگونه بازی می شود؟

مسابقه ناتو چگونه است ؟+ مسابقه ناتو چه روزهایی پخش می شود؟

هر قسمت از بازی «ناتو» از 6 بازیکن تشکیل میشود. از میان این بازیکنان یک نفر ناتو اسـت و دیگران بازیکنانی عادی هستند کـه باید ناتو را شناسایی کنند. طبیعتا بازیکن ناتو هم باید دیگران را بـه اشتباه بیاندازد. یک نفر گرداننده بازی اسـت. در رئالیتی شوی «ناتو»؛ محمدرضا علیمردانی بـه‌عنوان گرداننده حضور دارد.

 

گرداننده هم هم چون بازیکنان عادی، از هویت ناتو بی‌اطلاع اسـت. همچنین یک هدایت‌گر مخفی هم دراین بازی حضور دارد کـه وی را در بازی نمیبینیم. بـه‌جز بازیکنی کـه نقش ناتو را بر عهده دارد، هدایت‌گر مخفی تنها فردی اسـت کـه از هویت واقعی ناتو مطلع اسـت.

 

در ابتدای مسابقه، ژتون‌هایي با مجموع ارزش 50 میلیون تومان روی میز قرار دارد. گرداننده در طول بازی ده پرسش را از بازیکنان مطرح میکند. این پرسش‌ها حوزه‌هاي‌ مختلفی را در بر می گیرند ودر مواردی بـه‌نظر می رسد پاسخ بـه آن ها تنها با حدس و گمان امکان پذیر اسـت. بازیکنان مسابقه باید با همفکری پاسخ درست هر سوال را پیدا کنند.

 

بـه ازای هر پاسخ درست ژتونی بـه ارزش 5 میلیون تومان بـه ژتون‌هاي‌ روی میز اضافه میشود و با هر پاسخ نادرست، ژتونی بـه همان ارزش از مبلغ روی میز کم میشود. بنابر این در بهترین حالت، در پایان مسابقه 100 میلیون تومان ژتون روی میز قرار خواهد گرفت. مبلغ باقی مانده در انتها بـه برنده یا برندگان مسابقه تعلق خواهد گرفت.

 

با توجه بـه ان‌چه در قسمت اول «ناتو» دیدیم، گرداننده در مواقعی بـه بازیکنان برای یافتن پاسخ درست کمک می کند اما، برخلاف نمونه‌هایي از مسابقات تلویزیونی، بـه‌سراغ فریب‌دادن آنان نمی رود. ناتو هم باید جریان را بـه‌شکلی هدایت کند کـه بازیکنان بـه پاسخ‌هاي‌ درست دست پیدا کنند. این رویکرد طبیعی اسـت چون اگر ناتو برنده مسابقه شود، تمام مبلغ جایزه را دریافت خواهد کرد.

 

همچنین پیش از هر کدام از پرسش‌ها، گرداننده یکی از ویژگی‌ها یا اتفاقات زندگی ناتو را مطرح میکند. این ویژگی‌ها هم بـه خلق لحظاتی بامزه کمک می کنند و هم از تنوع قابل توجهی برخوردارند: از علایق شخصی ناتو «مثلاً علاقه ویژه او بـه خرس» تا اتفاقات خاصی در زندگی او «مثل افتادن از درخت و سقوط در چاه فاضلاب» و همچنین عده اي از ویژگی‌هاي‌ او «از جمله توانایی ناتو در حرکت‌دادن گوش‌هایش»! با توجه بـه نکات مطرح‌شده و نحوه بازی هر کدام از افراد، بازیکنان عادی باید بتوانند ناتو را در انتهای مسابقه شناسایی کنند و ناتو هم باید توجهات را از خودش منحرف کند.

 

در طول مسابقه، سه بار برای تشخیص ناتو از بازیکنان رای‌گیری می شود. در هر مرتبه، بازیکنان نام ناتوی مورد نظرشان را روی کاغذ می نویسند. دراین میان، ناتوی مسابقه نام بازیکنی را مینویسد کـه دوست دارد از مسابقه کنار برود. گرداننده پاکت حاوی نام‌ها را بـه هدایت‌گر مخفی تحویل می دهد و با اعلام نام بازیکن اعلام‌شده از سوی ناتو توسط هدایت‌گر مخفی، یکی از بازیکنان از جریان مسابقه حذف می شود.

 

در پایان و بعد از سه بار رای‌گیری، سه بازیکن توسط ناتو از جریان بازی حذف شده‌اند و سه بازیکن «یک ناتو و دو بازیکن عادی» در مسابقه باقی‌مانده‌اند. سه بازیکن باقی‌مانده باید نام ناتوی مورد نظر خودرا روی یک تخته بنویسند و بـه‌طور عمومی نشان دهند. درصورت تفاوت میان نظرات، سه بازیکن با یک دیگر بـه بحث می پردازند. در نهایت، فردی کـه حداقل دو نفر از سه بازیکن باقی‌مانده روی او توافق داشته باشند بـه‌عنوان ناتوی انتخاب‌شده از سوی بازیکنان معرفی می شود.

 

اگر بازیکن ناتو کار خودرا درست انجام داده باشد و بازیکنان در معرفی شخصیت ناتو دچار اشتباه شوند، تمام مبلغ جایزه بـه ناتو میرسد اما اگر بازیکنان بتوانند ناتو را پیدا کنند، جایزه میان دو بازیکن باقی‌مانده و بازیکنان حذف‌شده‌اي کـه در نخستین حدس خود ناتوی بازی را بـه‌درستی شناسایی کرده باشند تقسیم خواهد شد.

 

داور بازی ناتو چه کسی است؟

مسابقه ناتو چگونه است ؟+ مسابقه ناتو چه روزهایی پخش می شود؟

گرداننده ي ناتو محمدرضا علیمردانی اسـت کـه پیش از این سابقه ي گردانندگی بازی هاي‌ «شب‌ هاي‌ مافیا» و «پدرخوانده» با کارگردانی سعید ابوطالب را داشته و اینبار با تیمی جدید و جوان اجرای یک مسابقه ي ریالیتی شو را برعهده گرفته اسـت.

 

تهیه کننده و کارگردان بازی ناتو چه کسی است؟

ریالیتی‌ شوی ناتو کـه توسط مهدی صفی‌ یاری تهیه و کارگردانی شده، در فضایی کارآگاهی معمایی وارد بازی مافیا می شود. ناتو همانند «پدرخوانده» یکی از شخصیت‌ هاي‌ اصلی بازی مافیا اسـت کـه عنوان این برنامه بر اساس این شخصیت گرفته شده اسـت.

 

قوانین بازی ناتو چیست؟

مسابقه ناتو چگونه است ؟+ مسابقه ناتو چه روزهایی پخش می شود؟

1. این بازی یه ناتو داره کـه چه بخواد چه نخواد حقایقی از زندگیش تا حالا شنیده نشده این جا افشا می شه و اون نمی تونه جلوشو بگیره…

 

2. ناتو هیچوقت حذف نمی‌شود ولی خودش سه نفر را در طول بازی حذف می کند.

 

3. در کل از هر دست این مسابقه حداکثر می شود صد میلیون تومان برنده شد.

 

4. بـه ازای هر جواب درست 5 میلیون تومان بـه جایزه اضافه می شود.

 

5. بـه ازای هر جواب نادرست 5 میلیون تومان از جایزه کسر می شود.

 

6. بنابر این بازیکنان تلاش می کنند کـه بـه شکل گروهی بـه جواب درست برسه . ناتو هم سعی می کنه بـه جواب سوال برسند. چون جایزه خوبی بـه دست می آورد.

 

7. در آخر سه بازیکن باقی میمانند و باید حدس بزنند کـه چه کسی ناتو بوده اسـت. در تخته سیاه کوچکی اسم ناتو را می نویسند و بـه گرداننده می‌دهند. اگر اجماع بر روی یک نفر باشد و بتوانند ناتو را درست و دقیق حدس بزنند؛ جوایز را بـه خود اختصاص می‌دهند. ولی اگر نتوانند شخصی کـه ناتو را بازی کرده اسـت را درست حدس بزنند؛ جوایز بـه ناتو می رسد.

 

8. اگر ناتو برنده بشود کل جایزه برای خودش می‌باشد ولی اگر ببازد جوایز بـه بقیه شرکت کنندگان تقسیم می شود.

 

9. سه بازیکنی کـه توسط ناتو در طول بازی حذف میشوند اگر حدس اولشون در مورد ناتو درست باشه و ناتو ببازه در جایزه باقی مانده سهیم میشوند. بنابر این در آخر بازی همراه مسابقه هستند منتها در اتاق حذف شدگان.

 

10. بـه جز ناتو و هدایتگر این بازی؛ هیچ کس نه می دونه کـه ناتو کی هست و نه هیچ جور بفهمه جواب درست سوالات چیه؟ حتی گرداننده مسابقه ناتو!

 

بیشتر بخوانید: بازیگران سریال سرگیجه چه کسانی هستند؟

 

مسابقه ناتو چند قسمت است؟

مسابقه ناتو چگونه است ؟+ مسابقه ناتو چه روزهایی پخش می شود؟

ناتو در 21 قسمت تهیه شده اسـت کـه هر قسمت از این برنامه بین 51 دقیقه تا یک ساعت و 20 دقیقه زمان دارد.

 

زماه پخش مسابقه ناتو

این ریالیتی شو هر دوشنبه ساعت 8 صبح در پلتفرم فیلم نت منتشر می شود.

 

معنی کلمه ناتو در فارسی …

مسابقه ناتو چگونه است ؟+ مسابقه ناتو چه روزهایی پخش می شود؟

ناتو در زبان پارسی بـه معنای حیله گر، بدجنس و خبیث اسـت. اسم ناتو از یک شخصیت بازی مافیا گرفته شده اسـت …

 

شخصیت ناتو جزو تیم مافیا اسـت و برای پیروزی گروه مافیا تلاش میکند. ویژگی ان بـه طوری اسـت کـه یکبار در طول بازی و با تقاضای مافیا در شب بیدار میشود و نقشی کـه یکی از شهروندان بازی می کند را حدس می زند. اگر حدس او درست باشد ان شهروند از بازی مافیا حذف میشود ودر صورتی کـه ناتو اشتباه کند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

 

شرکت کنندگان فصل اول مسابقه ناتو

مسابقه ناتو چگونه است ؟+ مسابقه ناتو چه روزهایی پخش می شود؟

بازیگران فصل اول این برنامه متین ستوده، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، هومن برق نورد، امیرحسین رستمی و شهرزاد کمال‌زاده هستند.

 

شرکت کنندگان فصل دوم مسابقه ناتو

مسابقه ناتو چگونه است ؟+ مسابقه ناتو چه روزهایی پخش می شود؟

بازیگران فصل دوم این برنامه شهرام قائدی، یلدا عباسی، شبنم قلی خانی، مجید افشاری، امیرحسین صدیق و شهاب عباسی هستند.

 

بیشتر بخوانید: داستان و زمان پخش سریال آنتن چگونه است؟

 

در پایان

ریالیتی‌شو «ناتو» یک بازی استنطاقی، استنتاجی اسـت کـه برپایه بازی مافیا طراحی شده اسـت. در واقع «ناتو» کـه نام این ریالیتی‌شو از ان گرفته شده یکی از شخصیت‌هاي‌ منفی بازی اسـت کـه در ساید مافیا حضور دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو