معرفی فیلم Peter Pan & Wendy 2023 ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم Peter Pan & Wendy 2023 ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

4

1402/3/8

22:33


معرفی فیلم Peter Pan & Wendy 2023 ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم پیتر پن و وندی یک لایو اکشن‌ آمریکایی است که در سال 2023 منتشر شد. برای آشنایی بیشتر با فیلم Peter Pan & Wendy 2023 با ما همراه باشید.

فیلم پیتر پن و وندی به کارگردانی دیوید لوری ساخته شده است. مدت زمان فیلم پیتر پن و وندی 1 ساعت و 49 دقیقه است و این اثر توسط دیزنی‌پلاس منتشر شده است. از بازیگران این فیلم می‌توان به الکساندر مولونی، اور اندرسن، یارا شهیدی، جود لا و آلن تودیک اشاره کرد.

بازسازی‌های لایو اکشن‌های دیزنی از انیمیشن‌های کلاسیک گرفته تا فیلم آخر پیتر پن و وندی، مطمئنا فیلم‌های با فراز و نشیبی بودند. بسیاری از آنها، مانند شیر شاه 2019 یا زیبا و هیولای 2017، تقریبا مشابه فیلم اصلی هستند و دلیل این موضوع این است که به مخاطب یادآوری کنند که نسخه‌های انیمیشنی این داستان‌ها را دوست داشتند.

اما شاید بهترین این بازسازی‌های لایو اکشن، «اژدهای پیت» در سال 2016 به کارگردانی و نویسندگی دیوید لوری باشد که پس از فیلم موفق او «Ain’t Them Bodies Saints» ساخته شده است. قبل از فیلم‌های «داستان ارواح» و «شوالیه سبز» لوری از طریق اژدهای پیت نشان داد که حتی آثار محبوب را می‌توان بهبود بخشید و به کلاسیک‌های جدید برای نسل جدید تبدیل کرد. آنها مجبور نبودند به فیلم اصلی پایبند باشند، بلکه لوری می‌دانست که راه به یاد ماندنی کردن آنها به اندازه نسخه‌های انیمیشن دیزنی این است که ریسک کنیم و چیز جدیدی را امتحان کنیم. حتی اگر این‌ها داستان‌هایی باشد که همه ما از کودکی با آنها بزرگ شده‌ایم.

دومین بازسازی دیزنی اوری، «peter pan & wendy 2023»، داستان پیتر پن را بازسازی می‌کند. داستانی که بارها بازسازی شده و مانند اژدهای پیت، توانست جان تازه‌ای به داستانی ببخشد که قبلا بی‌شمار شنیده‌ایم. پس از این فرصت استفاده شده تا زاویه جدیدی از این داستان‌های جاودانه ارائه دهند. سیندرلا در سال 2015 ما را مجبور کرد تا خشم نامادری شروری را درک کنیم، Maleficent در سال 2014 منشأ یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های شرور دیزنی را نشان داد و حتی علاءالدین در سال 2019 راه‌های جدیدی برای گسترش این شخصیت‌ها و دادن اختیار بیشتر به آنها نسبت به همتایان انیمیشنی خود پیدا کرد. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم پیتر پن و وندی ۲۰۲۳ می‌پردازیم و با جزئیات آن آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب

داستان فیلم پیتر پن و وندی 2023

نقد فیلم Peter Pan & Wendy 2023

خلاصه فیلم پیتر پن و وندی به این شرح است که وندی دارلینگ، دختر جوانی از لندن که میان ورود به دنیای بزرگسالی و حفظ ماهیت کودکی‌اش مردد است، در شب قبل از رفتن به مدرسه شبانه‌روزی، به همراه دو برادر خود، «مایکل و جان» با شخصی به نام «پیتر پن» که اسم او و پری‌اش «تینکربل» را در داستان‌های مادرشان شنیده بودن، ملاقات می‌کنند. آن‌ها به وسیله مقداری «غبار پیکسی» و چند خاطره خوش به سوی سرزمین «ناکجاآباد» پرواز می‌کنند. لحظه‌ای که آن‌ها به ناکجاآباد می‌رسند، مورد حمله کاپیتان هوک قرار می‌گیرند و پس از کشمکش‌های بسیار جان سالم به درمی‌برند. داستان فیلم peter pan & wendy 2023 به جز تغییراتی کوچک تقریبا مشابه نسخه های پیشین است.

بازیگران فیلم peter pan & wendy 2023

تریلر فیلم peter pan & wendy 2023 در تاریخ 21 فروردین 1402 منتشر شد. تاریخ اکران فیلم peter pan & wendy 2023 برابر با 28 آوریل 2023 (8 اردیبهشت 1402) است که از شبکه دیزنی پلاس پخش شد. از طرفی به واسطه پخش از شبکه دیزنی دانلود فیلم peter pan & wendy 2023 هم به راحتی برای همگان امکان پذیر است. بازیگران فیلم پیتر پن و وندی هم افراد شناخته شده ای هستند که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

حالا در جدیدترین لایواکشن دیزنی، «پیتر پن و وندی 2023» پیتر، پسران گمشده را به خانواده «دارلینگ» می‌سپارد و به «ناکجاآباد» برمی‌گردد تا هوک را پس از غرق شدن کشتی‌اش نجات بدهد. نویسندگی فیلم پیتر پن و وندی توسط دیوید لاوری و توبی هالبروکس انجام شده است. هنرپیشه های فیلم پیتر پن و وندی عبارتند از الکساندر مولونی، اور اندرسن، یارا شهیدی، جود لا، آلیسا واپاناتک، نوآ متیوز ماتوفسکی، جیم گافیگان و آلن تودیک.

الکساندر مولونی در نقش پیترپن

مدت زمان فیلم پیتر پن و وندی

الکساندر مولونی متولد سال 2006 و متولد کشور انگلستان است. او در آثاری مانند The Bad Seed Returns و The Reluctant Landlord بازی کرد.

برای چهره‌ی کمتر شناخته شده‌ای مثل الکساندر مولونی بازی در نقش قهرمان افسانه‌ای ناکجاآباد فرصت بسیار خوبی برای دیده شدن است. این کودک با چهره‌ی جذاب خود توانسته به خوبی از پس نقش پیترپن بر بیاید و انتظارات را برآورده کند.

جود لا در نقش کاپیتان هوک

هنرپیشه های فیلم پیتر پن و وندی

جود لا متولد سال 1972 و اهل کشور انگلستان است. او در آثاری بزرگ زیادی از قبیل «کوهستان سرد»، «شرلوک هولمز» و «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» بازی کرده است.

کمتر پیش آمده که بازیگر محبوب و دوست‌داشتنی هالیوود در نقش کاراکتری منفی به ایفای نقش بپردازد. اما جود لا این‌بار این کار را کرده و در نقش کاپیتان هوک مخوف ظاهر شده است. نقش کاپیتان هوک را که پیش‌تر بازیگران بزرگی به تصویر کشیده بودند، این‌بار توسط جود لا با ظرافت و زیبایی خاصی به نمایش کشیده شد.

اورگابو اندرسون در نقش وندی

بازیگران فیلم پیتر پن و وندی

اورگابو اندرسون متولد سال 2007 و زاده‌ی کشور آمریکا است. او در فیلم‌های مختلفی مثل «بیوه سیاه» و «Resident Evil: The Final Chapter» بازی کرده است.

اندرسون که پیشتر در فیلم‌های «بیوه سیاه» و «رزیدنت اویل» بازی کرده بود، این‌بار در نقش وندی حضور یافت. بازی قابل قبول او در کنار دیگر ستاره‌های فیلم، توانست جایگاه خوبی را برای او در هالیوود به ارمغان بیاورد و او در میان استعدادهای نوظهور سینما جای دهد.

یارا شهیدی در نقش تینکربل

ژانر فیلم Peter Pan & Wendy 2023

یارا شهیدی متولد سال 2000 و اهل کشور آمریکا است. او در فیلم‌ و سریال‌های مختلفی مثل «Grown-ish» ،«The Sun Is Also a Star» و «black-ish» بازی کرده است.

یارا شهیدی از آن دسته از بازیگرانی است که بیشتر به واسطه حضور در تلویزیون شناخته می‌شود تا سینما. این بازیگر به واسطه حضور موفقش در سریال‌های «Grown-ish» و «black-ish» توانست جایگاهی را برای دست و پا کند. حضور او را در نقش تینکربل می‌توان نقطه عطفی در کارنامه‌ی فعلی این بازیگر دانست.

نقد فیلم peter pan & wendy 2023

بررسی فیلم پیتر پن و وندی 2023

  • امتیاز فیلم در IMDb: نمره ۴.۱ از ۱۰
  • امتیاز فیلم در راتن تومیتوز: ۶۱ از ۱۰۰
  • امتیاز فیلم در متاکریتیک: ۶۱ از ۱۰۰

در ادامه می خواهیم نقد فیلم peter pan & wendy 2023 را بگوییم. فیلم سینمایی پیتر پن و وندی در ژانر فانتزی اکشن، ماجراجویی، کمدی، اقتباس لایواکشن از انیمیشن محبوب پیتر پن 1953، به کارگردانی «دیوید لاوری» از فیلم‌نامه‌ای نوشته «تونی هالبروکس» برپایه داستانی از جیمز بری است. ژانر فیلم peter pan & wendy 2023 کاملا وفادار به نسخه پیشین است.

نکته قابل توجه فیلم پیتر پن و وندی 2023 نسبت به نسخه‌های پیشین، جلوه‌های ویژه فوق‌العاده آن می‌باشد و همین باعث شده نمرات فیلم پیتر پن و وندی 2023 خیلی خوب باشد. لوری و هالبروکز همچنین زمان قابل توجهی را صرف کاوش در رابطه بین پیتر پن و هوک می کنند. در حالی که وندی فکر می‌کند که حالا نه کاملا بچه است، نه هنوز یک زن، افکار ضد و نقیصی در سرش وجود دارد: ناامیدی از کودک بودن ابدی و خطرات از دست دادن لذت زندگی و آن روح کودکانه. قرار دادن وندی در مرکز این داستان، به جای پیتر، کاملاً منطقی است، و بازی اندرسون به طرز شگفت انگیزی میان میل وندی برای بزرگ شدن، و نگه داشتن بازیگوشی‌های کودکانه، تعادل ایجاد می‌کند.

همچنین یکی از نکات این فیلم، بازی درخشان بازیگر نقش هوک یعنی «جود لا» است. زمانی که ما با گذشته او و دردهایی که در اعماق وجود یک کودک رشد کرده آشنا می‌شویم. کودکی که در اعماق وجودش با قوانین سرزمین نورلند مبارزه می کرد، احساس خیانت دیدن او از نزدیک‌ترین دوستش را درک می‌کنیم، متوجه می‌شویم که لاوری و هالبروک درعین وفاداری به متن اصلی داستان پیترپن، تا چه اندازه به آن شاخ و برگ دادند. در ادامه گزیده نقدها و بررسی فیلم پیتر پن و وندی 2023 را باهم می‌خوانیم:

The Guardian / نبجامین لی: 60

این فیلم به هیچ وجه سخت‌ترین سفری که به سرزمین ناکجاآباد داشته‌ایم نیست، اما بیایید دعا کنیم آخرین باشد. این فیلم واقعا چیز جدیدی برای گفتن نداشت.

The Hollywood Reporter / لوویا گارکی: 60

تغییرات جالب و روش‌های ظریفی که لوری و هالبروک در داستان اصلی ایجاد می‌کنند، باعث جذابیت این فیلم شده است.

Screen Rant / ریچل لابونته: 60

دیوید لوری احساسات بالغانه‌ای را به داستان پسری می‌آورد که هرگز نمی‌خواهد بزرگ شود و در نهایت نتایج متفاوتی به همراه دارد.

Los Angeles Times / نوئل موری: 60

فیلم سرگرم کننده و دارای ظرافت‌های حرفه‌ای است و به نظر می‌رسد بیشتر برای فرزندان عزیز ساخته شده است، نه پسران گمشده.

Chicago Tribune / مایکل فیلیپس: 75

نویسنده و کارگردان دیوید لوری، تا به حال، شش اثر جالب را ساخته است و آخرین فیلم او با بازی جود لا به اقتباسی تکان دهنده از فانتزی جی ام بری تبدیل شده است.

IndieWire / دیوید ارلیچ: 75

در حالی که پیتر پن و وندی به نحوی بریده بریده شده است و مانع از رسیدن آن به کیفیت آثار مشابه قبلی کارگردان می‌شود، اما هنوز هم انرژی و پتانسیل لازم برای رسیدن به موفقیت را دارد و دلیل آن هم شجاعت در بیان اعتقادات و باورها است.

Collider / روس بونامی: 83

فیلم فوق‌العاده و خیرکننده‌ای که ارزش دیدن را دارد و اگر مثل من بچه داشته باشید، فیلم خانوادگی مناسبی است.

The Telegraph / رابین کالین : 100

این فیلم ممکن است زیباترین، تکان دهنده‌ترین و دوست داشتنی‌ترین فیلم سال کودک باشد.

IGN / مقا مورتی : 90

پیتر پن و وندی برداشتی زیبا از داستان کلاسیک کودکان است که برای همه ما که بزرگ شدن را انتخاب کرده‌ایم  و همچنان با تصمیم خود مبارزه می‌کنیم  بازگو می‌شود.

CIN / کارن گوردون: 75

فیلم عالی است و بازیگران فوق‌العاده به نظر می‌رسند.

Movie Nation / راجر موور: 50

متأسفانه، باید بپذیرید که این فیلم یکی از بهترین نسخه‌های داستان قبل از خواب از این افسانه است، زیرا به اندازه کافی خواب‌آور است.

کلام آخر

در سال‌های اخیر لایو اکشن‌های زیادی دیده‌ایم و هرسال فیلم‌های زیادی از پیترپن ساخته شده، اما با پیتر پن و وندی، لوری نشان می‌دهد، تا زمانی که هویت جدیدی به داستان بیاورید و به مخاطب دلیلی بدهید که دوباره این داستان را ببیند، نزدیک شدن به داستان اصلی هیچ اشکالی ندارد. لوری با بازی Pete’s Dragon و Peter Pan & Wendy راه درستی را برای بیان یک داستان قدیمی نشان داده است. جان فاورو ممکن است راهی برای سودآور کردن این فیلم‌ها پیدا کرده باشد، اما لوری دقیقاً نشان داده است که دیزنی باید چگونه این پروژه‌ها را مدیریت کند. در این مقاله به بررسی فیلم پیتر پن و وندی پرداختیم. نظراتتان درباره این فیلم سینمایی را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو