وام قرض الحسنه 200 میلیونی با بازپرداخت 20 ساله | وام قرض الحسنه فوری با کارمزد 4 درصد

3

1402/3/8

23:30


وام قرض الحسنه 200 میلیونی با بازپرداخت 20 ساله | وام قرض الحسنه فوری با کارمزد 4 درصد

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​ وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

صدیف بدری در گفتگو با تسنیم درباره جزئیات طرح جهش تولید و تامین مسکن که از سوی مجلس یازدهم مطرح شده اظهار کرد: در قالب این طرح تسهیلات ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی کم‌بهره پرداخت خواهد شد. وی در پاسخ به این پرسش که سود این وام چه میزان است، افزود: میزان سود را دولت و شورای پول و اعتبار تعیین می‌کند، اما در مجموع در طرح جهش تولید و تامین مسکن تسهیلات مانند مدل طرح مسکن مهر پرداخت خواهد خواهد شد. به عبارت دیگر سود تسهیلات طرح جهش تولید برای شهر‌های کوچک ۴ درصد، مراکز استان‌ها ۷ درصد و تهران ۹ درصد خواهد بود.

وی با یادآوری این‌که قرار بود طرح جهش تولید و تامین مسکن به صحن علنی بیاید، گفت: طرح مذکور احتمالا امروز اول بهمن ماه در صحن مطرح می‌شود. این احتمال نیز وجود دارد که بررسی طرح مذکور به بعد از تکمیل بررسی لایحه بودجه سال آینده موکول شود. عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به طرح ملی مسکن، تصریح کرد: در این طرح وام بانکی با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود و وزارت راه و شهرسازی هیچ کمکی به زیرساخت‌های پروژه‌های آن نمی‌کند. این در حالی است که در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش‌بینی‌های لازم برای منابع مالی (تسهیلات کم‌بهره) دیده شده است.

بدری توضیح داد: منابع مالی اجرای طرح جهش تولید از محل وصولی مالیات زمین و املاک، خط اعتباری ۵۰ هزار میلیارد تومانی مسکن مهر، بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی، وصولی مالیات بر خانه‌های خالی و عایدی سرمایه تامین خواهد شد.

بازپرداخت ۲۰ ساله وام قرض الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی

وی با تاکید بر این‌که با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته برای اجرای طرح جهش تولید مسکن، منابع مالی پایدار بدون اثر تورمی تامین می‌شود، اضافه کرد: در طرح مذکور برای مساکن حمایتی زمین به صورت رایگان تامین می‌شود و هزینه ساخت هر مترمربع ۳.۵ میلیون تومان است.

به‌عنوان مثال ساخت یک واحد ۱۰۰ متری ۳۵۰ میلیون تومان تمام می‌شود که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان آن از طریق تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت ۲۰ ساله تامین می‌شود. وی ادامه داد: مبلغ باقیمانده نیز طی ۲ تا ۳ سال به‌عنوان آورده از متقاضیان دریافت می‌شود. وی با اشاره به مقاومت بانک مرکزی در خصوص وام طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: بر اساس قانون سیستم بانکی باید سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، این درحالی است که اکنون سهم مسکن در تسهیلات بانک‌ها ۷ درصد است. با توجه به این مسئله از محل تغییرات مانده پرداخت تسهیلات (حدود ۴۰ درصد) در سال اول رقمی بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح مسکنی مجلس تامین خواهد شد.

وام قرض الحسنه

بانک توسعه تعاون به مشتریان واجد شرایط خود که کمبود نقدینگی دارند می‌توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه و ایجاد میانگین مناسب برای وام طرح «کوثر» درخواست بدهند.

 مشتریان بانک توسعه تعاون که مایل به دریافت وام 100 میلیون تومانی طرح کوثر هستند باید حداقل سه ماه از مدت زمان افتتاح حساب آن‌ها گذشته باشد. این وام قرض الحسنه است و به آن سودی تعلق نمی‌گیرد. البته متقاضیان این تسهیلات باید کارمزد آن را بپردازند که مقدار آن با توجه به ضریب برابری تسهیلات، دوره بازپرداخت و مدت زمان خواب سپرده متفاوت است. سقف این کارمزد به چهار درصد می‌رسد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات 24 ماه اعلام شده است. مشتریانی که مایل به دریافت این وام هستند حتما باید ضامن رسمی داشته باشند.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر کارمزد و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط 4 میلیون و 342 هزار و 492 تومان است. کل سود تسهیلات، 4 میلیون و 219 هزار و 813 تومان و مجموع رقم وام و سود آن، 104 میلیون و 319 هزار و 813 تومان خواهد بود.

امکان انتقال میانگین این سپرده به بستگان درجه یک اعم از همسر، فرزند، پدر، مادر و خواهر و بردار صاحب حساب حقیقی، قابلیت استفاده از این طرح توسط سازمان‌ها و ادرات به منظور انتقال حساب پس انداز کارکنان خود به صورت تفکیکی یا افتتاح حساب طرح کوثر برای آن‌ها و امکان دریافت این تسهیلات توسط شرکت تعاونی‌ها برای اعضای خود از جمله ویژگی‌های این طرح تسهیلاتی هستند.

لازم به ذکر است که این مبلغ وام به منظور اشتغال زایی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

اگر دلتان برای یک مسافرت اساسی لک زده است و فعلاً هم موجودی شما به‌اندازه کافی نیست، می‌توانید به راه دیگری هم برای تأمین هزینه‌ها فکر کنید. پلتفرم «ایران‌سفر» که قرار است به هر کسی که عضو این پلتفرم شود، وام سفر تعلق بگیرد. علاوه بر این پلتفرم، یک بانک هم تحت شرایط خاصی به متقاضیان سفرهای زیارتی وام می‌دهد.

اگر فکر می‌کنید وام سفر را از بانک گردشگری بگیرید،  سخت در اشتباهید. تنها بانکی که در حال حاضر عنوانی به نام «وام سفر» در تسهیلاتش دارد، بانک رسالت است. وامی که البته تنها به فرهنگیان تعلق می‌گیرد، آن هم تحت عنوان وام سفر زیارتی.

سقف این وام 30 میلیون تومان بوده و باید اقساطش را در 24 ماه بپردازید. هر قسط وام سفر بانک رسالت چیزی حدود یک میلیون و 365هزار تومان است. برخلاف بیشتر وام‌های بانکی در حوزه سفر که تحت عنوان کارت سفر به متقاضیان داده می‌شدند و وام‌گیرنده تنها می توانست در برخی هتل‌ها و خطوط هوایی از این کارت کمک‌هزینه سفر استفاده کند، وام بانک رسالت به صورت نقدی به حساب‌تان ریخته می‌شود و خودتان هر جور صلاح بدانید، امکان خرج کردن آن را دارید. در حال حاضر این تنها وامی است که بابت سفر به متقاضیان داده می‌شود.

چندماه پیش بود که مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، اعلام کرد با هدف افزایش تمایل مردم و کارکنان دولت به سفر، پلتفرم ایران‌سفر را راه‌اندازی کرده‌اند.

این پلتفرم که در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی بهمن 1401 هم از آن رونمایی شد، قرار است با همکاری بانک شهر به متقاضیان سفر وام بدهد. مبلغ وام در این طرح 30 میلیون تومان خواهد بود. سود و کارمزد این تسهیلات هم 4درصد است. البته این وام به یک خانواده ایرانی تعلق می‌گیرد. وامی که هنوز خیلی‌ها می‌گویند دستور پرداخت آن به شبکه بانکی ابلاغ نشده است، اما اگر بانک‌ها وام سفر 30 میلیونی با سود 4درصد به متقاضیان سفر بدهند، جزو تسهیلات کم سود و اقتصادی است و می‌تواند در این روزهای پرفشار اقتصادی هزینه‌های یک سفر داخلی را رتق‌وفتق کند. امکان دریافت دو وام هم برای یک خانوار ایرانی دیده شده است، اما لازمه دریافت وام دوم این است که وام اول را در حوزه سفر گرفته و هزینه شده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو