معرفی انیمه جوجوتسو کایسن (Jujutsu Kaisen) ؛ فصل دوم جوجوتسو کایسن در راه است!

معرفی انیمه جوجوتسو کایسن (Jujutsu Kaisen) ؛ فصل دوم جوجوتسو کایسن در راه است!


منبع: پلازا

3

1402/3/9

00:02


معرفی انیمه جوجوتسو کایسن (Jujutsu Kaisen) ؛ فصل دوم جوجوتسو کایسن در راه است!

انیمه جوجوتسو کایسن یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین انیمه‌هایی است که می‌توانید تماشا کنید و طرفداران زیادی نیز دارد. از این رو در مقاله پیش رو قصد معرفی انیمه Jujutsu Kaisen داریم‌.

جوجوتسو کایسن یکی از معروف‌ترین مانگاهای ژاپن است که به دست گگه آکوتامی (Gege Akutami) ساخته شد. این مانگا از سال 2018 در هفته نامه شونن جامپ شوئیشا چاپ می‌شود‌. جوجوتسو کایسن نه تنها در ژاپن بلکه در دنیا شهرت دارد و در ژانر اکشن، ماجراجویی، فراطبیعی، خیال‌پردازی تاریک ساخته شده است.

از آنجایی که این مانگا با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد، در سال 2020 شاهد ساخت انیمه جوجوتسو کایسن بودیم. این انیمه به صورت سریالی به کارگردانی سونگهو پارک (Sunghoo Park) و نویسندگی هیروشی سکو (Hiroshi Seko) ساخته شده است. در این مقاله پلازا قصد داریم تا به معرفی کامل انیمه Jujutsu Kaisen بپردازیم‌‌.

فهرست مطالب

تاریخ پخش انیمه جوجوتسو کایسن

فصل اول این اثر نخستین بار در تاریخ 3 اکتبر 2020 (12 مهر 1399) از شبکه JNN به صورت هفتگی بر روی آنتن رفت. اگر سوال شما این باشد که انیمه جوجوتسو کایسن چند قسمت است؟ باید بگوییم فصل اول آن طی 24 قسمت پخش شد. در فوریه 2022 نیز خبر ساخت دومین فصل این سریال انیمه‌ ای منتشر شد و در ژوئیه 2023 منتظر پخش آن هستیم. در پایین می‌توانید جدول پخش انیمه Jujutsu Kaisen را مشاهده کنید.

فصلتاریخ شروعتاریخ پایانتعداد قسمت‌ها
اول12 مهر 13997 فروردین 140024
دومتیر یا مرداد 1402

داستان انیمه جوجوتسو کایسن

معرفی انیمه جوجوتسو کایسن

در این قسمت از معرفی انیمه جوجوتسو کایسن به داستان آن می‌رسیم. داستان درباره یوجی ایتادوری دانش‌آموزی با تناسب اندام عالی است که علیرغم موهبتی که دارد از پیوستن به تیم مدرسه اجتناب کرده و به کلوپی تحقیقاتی و مخفی می‌پیوندد. او پدر بزرگی دارد که پیش از مرگ دو نصیحت ارزشمند به یوجی می‌کند: «به مردم کمک کن» و «در میان مردم بمیر». روزی طی انجام کارهایی که در کلوپ صورت می‌گرفت، یوجی میزبان نفرینی که کلوپ قصد نابودی آن را داشت می‌شود.

شخصیت های جوجوتسو کایسن

شخصیت‌های یک انیمه به حدی باورپذیر هستند که مانند انسان‌ها ویژگی‌های رفتاری و تاریخچه مخصوص خود را دارند. در ادامه به بیوگرافی شخصیت های انیمه جوجوتسو کایسن خواهیم پرداخت. همچنین اگر کنجکاو هستید که قد شخصیت های جوجوتسو کایسن چقدر است نیز آن را برای شما قرار داده‌ایم.

یوجی ایتادوری

یوجی ایتادوری / بیوگرافی شخصیت های انیمه جوجوتسو کایسن

  • اولین حضور: سال 2018
  • صداپیشه ژاپنی: جونیا انوکی (Junya Enoki)
  • صداپیشه انگلیسی: آدام مک آرتور (Adam McArthur)
  • قد: 173 سانتی متر

یوجی ایتادوری (Yuji Itadori) شخصیت اصلی انیمه جوجوتسو کایسن و قهرمان داستان است کگه آکوتامی نخستین بار او را در سال 2018 خلق کرد. او سال اول خود را در دبیرستان می‌گذراند و 15 سال سن دارد.  یوجی به کلوپ مخفی می‌پیوندد و طی اتفاقاتی مجبور به خوردن یک شئ نفرین شده یعنی انگشت ریومن سوکونا می‌شود.

ریومن سوکونا یک روح نفرین شده است که از انرژی‌های منفی تغذیه می‌کند. او به طور کلی فردی مهربان است که قصد کمک به دیگران را دارد و قصد دارد تا پدربزرگ خود را مفتخر کند. همچنین یوجی در این تلاش است که افراد طبق وصیت پدر بزرگ او مرگی عادلانه داشته باشند‌. از توانایی‌های یوجی ایتادوری باید به: توان فرا انسانی، پایداری تقویت‌شده، واکنش و سرعت تقویت‌شده، استقامت تقویت‌شده، هوش بالا، قدرت بالا در مبارزه تن به تن، مقامت در برابر سم و مهارت در استفاده از سلاح اشاره کنیم. جونیا انوکی صداپیشه اهل ژاپن او 34 و آدام مک آرتور صداپیشه آمریکایی او 40 سال دارد.

مگومی فوشیگورو

مگومی فوشیگورو / شخصیت های جوجوتسو کایسن

  • اولین حضور: سال 2018
  • صداپیشه ژاپنی: یوما اوچیدا (Yuma Uchida)
  • صداپیشه انگلیسی: روبی دایموند (Robbie Daymond)
  • قد: 175 سانتی متر

شخصیت مگومی فوشیگورو (Megumi Fushiguro) از کاراکترهای اصلی انیمه Jujutsu Kaisen است که در مقطع اول دبیرستان تحصیل می‌کند و همانند یوجی 15 سال دارد‌. او آرام، خونسرد و یکی از نوادگان خاندان زنین است. او را می‌توان در دو حالت دید و این حالا نشات گرفته از شیوه تفکر این شخصیت است. مگومی عقیده دارد که دنیا مکان ناعادلانه‌ای است و جادو می‌تواند وسیله‌ای برای اجرای عدالت درست باشد. این شخصیت با افراد درست مهربان و با افراد مجرم بی‌رحمانه برخورد می‌کند. در کنار همه، مگومی رفتاری جسور و بی‌پروایانه دارد و این باعث اعتراض خواهرخوانده او یعنی تسومیکی می‌شود. از ویژگی‌های او می‌توان به: توان تقویت‌شده، سرعت بالا، مهارت کار با سلاح و هوش تاکتیکی بی‌نظیر اشاره کرد. صداپیشه اهل ژاپن مگومی 30 و صداپیشه آمریکایی او 40 سال دارد‌‌.

 نوبارا کوگیساکی

نوبارا کوگیساکی / قد شخصیت های جوجوتسو کایسن

  • اولین حضور: سال 2018 (فصل سوم)
  • صداپیشه ژاپنی: آسامی ستو (Asami Seto)
  • صداپیشه انگلیسی: آن یاکتو (Anne Yatco)
  • قد: 160 سانتی متر

نوبارا کوگیساکی (Nobara Kugisaki) شخصیت مونث انیمه جوجوتسو کایسن جز کاراکترهای اصلی و کلیدی این اثر است که نقش مهمی را ایفا می‌کند‌. او نیز دانش‌ آموز سال اول است و 16 سال دارد. در نگاه اول نوبارا را دختری زیبا اما خشک و مغرور می‌بینید اما رفته رفته درمی‌یابید که او قوی، صادق، جسور و با اعتماد به نفس است. نوبارا از کودکی روی پای خود ایستاده و اعتماد به نفس بالایی دارد، اگرچه او قصد ندارد شخصیت مهربان و وظیفه‌شناس خود را به همه نشان دهد، اما کمک‌های زیادی می‌کند. از ویژگی‌های نوبارا باید به: توان تقویت‌یافته، آستانه درد بالا، مهارت در استفاده از اسلحه و هوش تاکتیکی عالی اشاره کنیم. صداپیشه اهل ژاپن او 29 و صداپیشه آمریکایی او 38 سال دارد.

ماکی زنین

ماکی زنین / تریلر انیمه جوجوتسو کایسن صفر

  • اولین حضور: سال 2017
  • صداپیشه ژاپنی: میکاکو کوماتسو (Mikako Komatsu)
  • صداپیشه انگلیسی: آلگرا کلارک (Allegra Clark)

ماکی زنین (Maki Zen’in) از جمله شخصیت‌های کلیدی مونث انیمه Jujutsu Kaisen است که نخستین بار در مانگا Jujutsu Kaisen 0 ظاهر شد. وی در پیش درآمد 15 سال و در سریال 17 سال دارد. او در سال دوم دبیرستان تحصیل می‌کند و از خانواده زنین است اما به دلیل نداشتن انرژی نفرین‌شده از خانواده رانده می‌شود. او بسیار رک و لجباز است و چون از کودکی به دلیل زن بودن و نداشتن قدرت‌های جادوگری بدرفتاری دیده، تمام تلاش خود را می‌کند تا به یک جادوگر تبدیل شود. از توانایی‌های ماکی باید به: تخصص در سلاح‌ها، هوش بالا، قدرت تقویت‌یافته و واکنش و سرعت بالا اشاره کنیم. صداپیشگان اهل ژاپن و آمریکایی ماکی هردو 34 سال دارند.

سایر شخصیت‌های  انیمه جوجوتسو کایسن عبارتند از:

  • ساتورو گوجو (Satoru Gojo): یویچی ناکامورا (Yūichi Nakamura : ژاپنی)، کایجی تانگ (Kaiji Tang : انگلیسی)
  • توگه اینوماکی (Toge Inumaki): کوکی اوچیاما (Kōki Uchiyama : ژاپنی)، زاندر موبوس (Xander Mobus : انگلیسی)
  • پاندا (Panda): توموکازو سکی (Tomokazu Seki : ژاپنی)، دیوید رود (David Rudd : انگلیسی)
  • یوتا اوکوتسو (Yuta Okkotsu): مگومی اوگاتا (Megumi Ogata : ژاپنی)، کایلی مک‌کی(Kayleigh McKee : انگلیسی)
  • و…

بررسی انیمه جوجوتسو کایسن

بررسی انیمه جوجوتسو کایسن

در این قسمت به نقد انیمه جوجوتسو کایسن می‌پردازیم. تنها یک فصل از این انیمه سریالی و یک فیلم براساس مانگای پیش‌درآمد 0 Jujutsu Kaisen منتشر شده است، پس نقد این انیمه کمی دشوار بنظر می‌رسد. راستش را بخواهید برای کسانی که طرفدار مانگا باشند، دیدن انیمه آن بسیار سخت است. زیرا اکثر انیمه‌ها نمی‌توانند آن دقتی که مانگا در بیان ریز به ریز جزئیات را دارد، داشته باشند. جوجوتسو کایسن هم از این قاعده مستثنی نیست، روایت داستان مانگایی به آن دقیقی طی 24 قسمت کار ساده‌ای نبود. کارگردان نیز مجبور شد از شاخ و برگ‌های داستان زده و به اصل ماجرا بپردازد‌.

اما اشتباه نکنید، این انیمه با دریافت نمره 8.6 از سایت آی‌ام‌دی‌بی نمی‌تواند حتی یک اثر معمولی باشد و در جنبه‌هایی فوق‌العاده عمل کرده است. داستان گام به گام جلو می‌رود و دچار بی‌نظمی نمی‌شود. تکنیک‌ها درست انجام شده‌اند و از همه مهمتر اکشن دیدنی‌ای دارد. همچنین طراحی شخصیت‌ها خصوصا شخصیتی مانند نوبارا دقیق و جذاب انجام شده است. در مجموع اگر مانگا را نخوانید و انیمه را ببینید، این اثر برای شما فوق‌العاده به نظر می‌رسد و اگر مانگا را بخوانید و انیمه را ببینید شاهد یک اقتباس خوب از مانگای محبوبتان هستید‌.

تئوری انیمه جوجوتسو کایسن

تئوری انیمه جوجوتسو کایسن

بد نیست حال که این اثر را معرفی می‌کنیم، چند تئوری عجیب و جالب طرفداران را نیز برای شما عنوان کنیم.

1. روزی مگومی به یکی از تاریک‌ترین شخصیت‌های جوجوتسو کایسن تبدیل خواهد شد!

طرفداران معتقدند که اگر مگومی به یوجی همانطور که گتو به گوجو متصل است باشد، سرنوشتی تاریک در انتظار اوست.

2. نفرین پدربزرگ یوجی یک موهبت است!

این تئوری معروف است که پدربزرگ یوجی قبل از مرگ روی او نفرینی اجرا کرده که هروقت دشمنی قصد کشتن او را داشته باشد، در خاطراتش تداخلی ایجاد می‌شود و در واقع یوجی را دیگر یک دشمن نمی‌بیند.

3. یوکی تسوموکو مادر یوجی است!

یک تئوری عجیب دیگر درباره یوجی این است که براساس شباهت‌هایی که در خطوط زیر چشم آنها، یوکی مادر یوجی باشد. البته سازندگان نظر دیگری دارند.

4. مگومی فوشیجیرو خواهد مرد!

مثل اینکه طرفداران نمی‌خواهند دست از سر مگومی بردارند و فکر می‌کنند این شخصیت در انتهای مانگا و انیمه خواهد مرد.

5. انیمه جوجوتسو کایسن ممکن است از آنچه که طرفداران فکر می‌کنند، زودتر تمام شود!

برخی از افراد فکر می‌کنند با توجه به روند داستان و شواهدی که در آن وجود دارد، جوجوتسو خیلی زودتر از انتظارات تمام شود.

حقایقی درباره انیمه جوجوتسو کایسن

انیمه جوجوتسو کایسن هم همانند هر مانگا و انیمه دیگری دارای حقایقی است که پشت پرده آن وجود دارند. حقایق انیمه Jujutsu Kaisen به شرح زیر است:

معنای عمیق نام جوجوتسو کایسن

اجازه دهید با معنای عمیقی که عنوان انیمه دارد، شروع کنیم. چارچوب این انیمه براساس انرژی نفرین و این که چگونه جادوگران از آن به عنوان سلاح استفاده می‌کنند، است. در واقع، بیشتر قدرت داستان حول محور احساسات جادوگران و نیاز آنان به انرژی نفرین در جنگ‌ها می‌چرخد. حروفی که در زبان ژاپنی برای این موضوعات به کار می‌رود، درست همانند نام این انیمه است.

گذشته مگومی و گوجو با هم آمیخته است

اگر انیمه جوجوتسو کایسن را دیده باشید، می‌دانید که گذشته مگومی شخصیت دوست داشتنی داستان، رازهای نهفته زیادی دارد. یکی از این رازها که در آینده برای ما شفاف‌تر خواهد شد، رابطه او با گوجو ساتورو است. رابطه تنگاتنگ این دو بسیار عمیق و پیچیده است؛ برخی از اوتاکوها معتقدند که آن‌ها مانند پدر و پسر هستند. هر چه که باشد، بسیاری از فن‌ها علاقه دارند از این رابطه بیشتر بدانند و گذشته آنان را با تمام جزئیات در انیمه ببینند.

با الهام از فیلم‌های ترسناک آمریکایی و Evangelion ساخته شده است

اگر دقیق‌تر به آن نگاه کنیم، می‌بینیم که داستان انیمه جوجوتسو کایسن یک ایده کاملا جدید نیست. این انیمه می‌تواند از فیلم‌های ترسناکی مانند لاوکرافت و هالک‌های فرویدی الهام گرفته شده باشد. نویسنده انیمه جوجوتسو کایسن، یعنی گه گه آکوتامی، بارها ذکر کرده که از انیمه Evangelion به خصوص در موضوعاتی مانند استفاده از تصاویر کتاب مقدس و تضاد بین انسان و خدا، الهام گرفته است. آکوتمی در مورد صحنه‌های ترسناک، از فیلم‌های ترسناک محبوبی مانند «برو بیرون»، «ارثی» و چندین فیلم دیگر به عنوان منبع الهام بخش خود نام برده است.

ایتادوری نسبت به سم مصونیت دارد

یوجی ایتادوری یک شخصیت مهربان و دوست داشتنی است که توسط سوکونا تسخیر می‌شود. این تسخیر برای او گران تمام شد، با این حال جنبه‌های مثبتی نیز دارد. علاوه بر چشم سوم او، سوکونا به ایتادوری کمک کرده است که در مقابل سم مقاوم باشد. با تشکر از سوکونا، هیچ سمی بر بدن ایتادوری کارگر نیست!

فوشیگورو هرگز درد را نشان نمی دهد

شخصیت های انیمه جوجوتسو کایسن

اگر مگومی فوشیگورو را بشناسید، می‌دانید که او بسیار مغرور و درونگرا است. تنها چیزی که در انیمه درباره او دیده‌ایم این است که این پسر در واقع اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است. اما به دلایلی، او درد خود را پنهان می‌کند و تصمیم می‌گیرد هر چه باشد قوی بماند. اگرچه این نمایش هنوز قسمت غم انگیز او را بررسی نکرده است، اما شخصیت او برای همه ما تا حدودی آشکار شده است.

اکوتمی، شخصیت یوجی را از برادر بزرگ‌ترش الهام گرفته است

آکوتمی اعتراف کرد که شخصیت یوجی را با الهام از برادر بزرگ‌ترش که درست نقطه مقابل او بوده، نوشته است. برادر او در ورزش و در درس بهترین بود و او با دیدن برادش یوجی شکست ناپذیر را خلق کرد.

دو لایت ناول دیگر نیز در کنار مانگا وجود دارد

دو لایت ناول دیگر نیز از جوجوتسو کایسن وجود دارند؛ (Summer Soaring and autumn Returning) و (the Dawn Rose Road). ممکن است داستان انیمه با لایت ناول‌ها متفاوت باشد، اما نکات بسیار جذابی در آن وجود دارد که هر کسی را به فکر فرو می‌برد.

نانامی یک کارمند است

شخصیت اصلی جوجوتسو کایسن

نانامی شخصیت جذاب و خوش لباس جوجوتسو کایسن است که اکثرا او را آرام و ساکت با لباس‌هایی مرتب میبینید. دلیل این امر این است که او در اصل قبل از ترک شغل خود یک کارمند اداری بود. همین امر او را به یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های سریال در حال حاضر تبدیل کرده است.

پایان داستان برنامه ریزی شده است

یک پایان عالی برای یک داستان خوب نیاز به برنامه ریزی و تفکر زیادی دارد. مخصوصا برای اینکه هم برای خود داستان و هم برای مخاطب راضی کننده باشد. بعضی اوقات نویسنده‌ها تصمیمات خود را تغییر می‌دهند و داستان را براساس واکنش‌ فن‌ها و دیگر عوامل تعیین می‌کنند. اما این در مورد جوجوتسو کایسن صدق نمی‌کند. به گفته نویسنده پایان جوجوتسو کایسن روشن است و او فقط در حال ساختن پازل‌هایی است که آن‌ها را در یک داستان خوب جای دهد.

سخن پایانی

به انتهای مقاله رسیدیم و سعی کردیم این انیمه Jujutsu Kaisen را کاملا به شما معرفی کنیم. اگرچه انیمه چیزی نیست که بتوان به راحتی درباره آن نظر داد زیرا هرکس دیدگاه خاص خود را برای سنجیدن کیفیت یک انیمه دارد، اما حقیقا با دیدن تریلر انیمه جوجوتسو کایسن صفر و سریال آن هم می‌توان به وجد آمد. آیا شما از طرفداران این اثر هستید؟ چه تئوری‌های راجع به این انیمه دارید؟ با دانلود انیمه Jujutsu Kaisen و تماشای آن نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان درمیان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو