راهنمای خرید زودپز برقی و نکات کلیدی که نباید فراموش کنید

راهنمای خرید زودپز برقی و نکات کلیدی که نباید فراموش کنید


منبع: آرگا

4

1402/3/9

01:44


راهنمای خرید زودپز برقی به شما کمک می کند تا با توجه به نیازی که دارید این وسیله خانه خود را انتخاب کرده و مشکلاتتان را در این زمینه حل کنید. برای دریافت اطلاعات بیش تر تا انتهای این مطلب با ما باشید.

یکی از وسیله های بسیار خوب در هر خانه ای زد پز می باشد. باید بدانید که زودپز ها در انواع و مدل های بسیار متفاوتی در بازار وجود دارند و هر کدام از ان ها دارای کارآیی های خاصی می باشد. در ادامه شما را با راهنمای خرید زودپز برقی آشنا می کنیم تا بتوانید با این مدل از زود پز ها بیشتر آشنا شده و در صورت نیاز یکی از بهترین مدل های آن را برای خانه تان بخرید.

راهنمای خرید زودپز برقی

نکات و راهنمای خرید زودپز برقی

اگر در پختن غذا ها عجله دارید به شما توصیه می شود تا از وسایل برقی استفاده نمایید. زودپز برقی در این زمینه به شما کمک می کند تا بتوانید در کم ترین زمان ممکن بهترین غذا ها و خوشمزه ترین آن ها را بپزید و از خوردنشان لذت ببرید. در واقع شما می توانید در کم ترین زمان ممکن گوشت و مرغ را پخته و از خوردن آن ها لذت ببرید. در واقع پختن گشت ممکن است یک صبح تا ظهر زمان شما را بگیرد ولی بباید بدانید که با استفاده از زودپز ها شما می توانید در مدت ۴۵ دقیقه الی یک ساعت غذا های گوشتی را حاضر کنید و گوشت شما کاملا پخته خواهد بود.

در زود پز های برقی از قانون گاز ها استفاده می شود و همانطور که در کتاب های درسی خوانده اید دما و فشار رابطه مستقیم دارند از این رو اگر یکی از ان ها را افزایش دهیم دیگری نیز افزایش می یابد و از این قانون می توان در پختن غذا ها نیز استفاده کرد. یعنی شما با افزایش دما می توانید به راحتی فشار را افزایش داده و غذا ها در زودپز ها سریع تر از قبل پخته می شوند.

زد پز های برقی کارایی بسیار بیش تری نسبت به زود پز ها معمولی دارند و باید بدانید که برنامه پخت آن ها بسیار کمک کننده می باشد و شما می توانید برای پختن گوشت ها و غذا های دیگر از برنامه هایی که دارند استفاده کنید و به کار های خارج از منزل خود برسید زیرا این مدل از زودپز ها در پایان برنامه کاری خود خاموش می شوند و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

همین ویژگی از اصلی ترین ویژگی های این وسایل برای خانم های شاغل می باشد که فرصت کمی برای تهیه غذا دارند و حتی می توانند غذای خود را آماده کنند و زمانی که غذا در حین پختن می باشد به سر کار بروند. بنابراین اگر شما نیز یکی از افرادی می باشید که زمان و سرعت برایتان اهمیت دارد به شما توصیه می کنیم تا از این وسایل برای پختن غذا های خود استفاده کنید و برای این که بتوانید بهترین نوع آن را انتخاب کنید کافی است تا با راهنمای خرید زودپز برقی آشنا شوید که در ادامه آن ها را برای شما بررسی می کنیم.

خرید زود پز

آشنایی با زودپز برقی

زودپز برقی یکی از وسایلی می باشد که معمولا از فولاد تهیه می شود و شما می توانید غذا ها را با استفاده از آن در زمان کوتاه تری بپزید و به آشپزی ماهر و چیره دست تبدیل شوید. باید بدانید که با استفاده از این وسیله خاصیت غذا ها بیش تر حفظ می شود و طعم و رنگ غذا های شما بهبود می یابد.

روی درب زود پز ها دارای سوپاپ می باشد و برای این که بتوانید از منفجر شدن زودپز ها پیشگیری نمایید بهتر است زمانی که احساس خطر کردید سریعا آن ها را آزاد نمایید تا فشار اضافی از زود پز خارج گردد. بین ظرف و درب آن از یک واشر پلاستیکی استفاده شده است و می تواند از خروج مواد غذایی از لا به لای درب پیشگیری نماید. این وسیله یکی از وسایل خانگی می باشد و امروزه با استفاده از برق کار می کند از این روبه آن زودپز برقی گفته می شود.

تاریخچه استفاده از زود پز

باید بدانید که برای اولین بار فردی بهنام دنیس پاین در سال ۱۶۷۹ موفق به ساخت این وسیله کاربردی شد و اولین زود پر های ساخته شده از جنس آلومینیوم بودند و در سال های ۱۹۱۵ وارد بازار شدند. آلفرد ویشلر یکی از افراد دیگری بود که این مدل از زود پز ها را برای استفاده در خانه طراحی کرد و مورد استفاده عموم قرار داد ولی چون ضعف در طراحی آن ها بسیار زیاد عموما این مدل از زودپز ها سریعا در اثر انفجار از بین می رفتند.البته امروزه استاندارد در طراحی زودپز ها رعایت می شود و شما می توانید با خیال راحت از ان ها استفاده نمایید.

راهنمای خرید زودپز برقی

انواع زود پز ها

امروزه زود پز های برقی بسیار زیادی در بازار وجود دارند و در این بخش از راهنمای خرید زودپز برقی شما را با انواع آن ها و ویژگی هایی که دارند آشنا می کنیم تا بتوانید با آگاهی بالا تری این وسایل را بخرید و از آن ها استفاده کنید.

زودپز آنالوگ

این مدل از زود پز ها اولین نمونه هایی از زود پز های برقی بودند و وارد بازار شدند و در این مدل از زود پز ها یک درجه آنالوگ وجود داشت و شما می توانستید با استفاده از چرخاندن این مدل از پیچ ها برنامه دلخواه خود را تنظیم کرده و مواد غذایی را در کوتاه ترین زمان بپزید. این مدل برای افرادی که از سواد کافی نیز بهره مند نبودند نیز مناسب بود و همه می توانستند از این مدل از زودپز ها استفاده کنند. در حدی استفاده از این مدل از زود پز ها راحت بود که بچه ها نیز می توانستند این زود پز را به راه بیندازند و از ان استفاده کنند.

زود پز های دیجیتال

بعد از نوع آنالوگ زود پز های دیجیتال وارد بازار شدند و دارای تنظیم های مکانیکی بودند و دارای یک صفحه نمایش برای تنظیم کردن برنامه بودند. این مدل از زود پز ها در دو نمونه لمسی و دستی تولید می شدند و شما می توانید به راحتی با تنظیم کردن آن ها از این زودپز استفاده نمایید.

زودپز دیجیتال

زود پز های برقی

امروزه بسیاری از افراد از وسایل چند کاره برای خانه خود استفاده می کنند زیرا قیمت های وسایل برقی به شدت بالا رفته است و استفاده از این مدل از زود پز ها نیز به صرفه می باشد. البته این مدل از زود پز ها نیز دو کاره می باشند و شما می توانید از آن ها هم به عنوان زود پز و هم به عنوان پلوپز استفاده نمایید.

زود پز های چهار کاره برقی

این مدل از زود پز ها نیز ترکیبی می باشند و هم به عنوان زود پز، پلوپز و هم به عنوان آرام پز و سرخ کن می باشند. در واقع شما می توانید با استفاده از یک دستگاه چهار کار را یک جا انجام دهید. این سیستم ها نیز دارای قطع کن های خودکار می باشد و قبل از وقوع حادثه می تواند جلوی آن را بگیرد و از ایمنی بالایی برخوردار می باشد.

بهترین مارک های زودپز

زودپز ها در مارک ها و انواع متفاوتی تولید می شوند با این حال باید بدانید که بهترین مارک های موجود در بازار عبارت اند از :

  • زودپز فلر
  • زودپز جی پاس
  • زودپز نوتریکوک
  • زودپز ویداس
  • زودپز دسینی
  • زودپز گوسونیک
  • زودپز گاستروویک
  • زودپز گریمن
  • زودپز رزنبرگ
  • زودپز مایدیا
  • زودپز بوش
  • زودپز دویتون

نحوه خرید زود پز

نکات خرید زودپز برقی

برای این که بتوانید زود پز های برقی را بهتر بشناسید و در خرید به صرفه تر عمل کنید کافی است تا در ادامه همراه ما باشید و با نکات مهم در این مورد آشنا شوید. در ادامه راهنمای خرید زودپز برقی و نکاتی که باید در مورد آن بدانید را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم.

حجم زودپز

زودپز های برقی دارای حجم های متفاوتی می باشند و شما باید بر اساس نیاز هایی که دارید نوعی از این مدل ها را انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید. در واقع حجم زودپز را برای مکاری که می خواهید باید انتخاب کنید و اگر کلا دو نفر هستید و می خواهید از این وسیله استفاده کنید یک زود پز ۳ الی ۴ لیتری برای شما کافی خواهد بود و می تواند نیاز هایتان را رفع نماید. البته اگر می خواهید در مهمانی نیز از این وسیله استفاده کنید باید از زود پز های بزرگ تر مانند زود پز های ۱۰ الی ۷ لیتری استفاده کنید.

قیمت

در حین خرید زود پز اولین و مهم ترین چیزی که باید به آن دقت کنید بودجه خودتان می باشد. در واقع قیمت نقش بسیار مهمی در انتخاب شما خواهد داشت و باید از مدل ها و مارک هایی دیدن کنید که به بودجه شما بسیار نزدیک باشند تا در مضیقه قرار نگیرید.

خرید زودپز برقی

ایمنی زودپز ها

از دیگر نکته هایی که باید در حین خرید آن ها را رعایت کنید ایمنی زودپز ها می باشد. در واقع در گذشته نمونه هایی از زود پز ها طراحی شدند که استفاده از ان ها برای سلامت عموم خطر داشت و منفجر می شدند ولی امروزه طراحی های خاص زود پز ها و استاندارد هایی که دارند در ایمنی آن ها نقش زیادی دارد از این رو در حین خرید سعی کنید به ایمنی آن ها نیز توجه کنید. بسیاری از زودپز های امروزی دارای قطع کن الکترونیکی می باشند و قبل از وقوع حادثه از آن پیشگیری می نمایند.

جنس زودپز

بهترین جنسی که برای زودپز ها وجود دارد فولاد ضد زنگ می باشند که دارای روکش استیل است. این مدل از زود پز ها دارای ایمنی بیش تری در برابر تحمل فشار و گرما می باشند و از نظر بهداشتی نیز مناسب اند. یادتان باشد که جنس دسته های زود پز ها نیز باید از ماده ای نسوز باشد تا در اثر گرما ذوب نشود.

چند کاره بودن

زود پز ها دارای انواع بسیار زیادی می باشند ولی شما باید نوعی از ان را انتخاب کنید که دارای چند کار باشد و بتوانید با استفاده از یک بار هزینه کردن چندین دستگاه دیگر را نیز خریداری نکرده و از زود پز خود به  جای آن ها استفاده کنید. نمونه های چهار کاره این دستگاه بسیار مناسب می باشد.

 

راهنمای خرید زودپز برقی

نکات مهم در نگهداری از زود پز ها

یک سری از نکاتی هستند که اگر شما بتوانید آن ها را انجام دهید می توانید از بروز مشکلات جدی در این زمینه پیشگیری کرده و همیشه زود پز خود را به راحتی استفاده نمایید و از خراب شدنش پیشگیری خواهید کرد.

  • یادتان باشد که نقاط ماکسیمم و مینیمم را در نظر بگیرید و حجم غذایی که درون ظرف قرار می دهید نباید بیش از حد و یا خیلی کم باشد. این کار ها می تواند خطر انفجار را با خود به همراه داشته باشد.
  • بعد از پایان کار سعی کنید سوپاپ ها را به دقت بیش تری بشویید. سوپاپ ها ممکن است با استفاده از مواد غذایی پر شده باشند از این رو سعی کنید آن ها را از نظر مسدود نبودن بررسی کنید. می توانید با استفاده از یک سیم و آب گرم این گرفتگی ها را رفع کنید.
  • واشر درب زودپز بسیار مهم می باشد و باید هر از چندگاهی آن ها را بررسی کنید زیرا ممکن است دچار پارگی و له شدگی شده باشند که در این صورت باید آن ها را تعویض کنید.
  • بعد از شستن زودپز بهتر است آن را با استفاده از یک دستمال تمیز و مخصوص خشک نمایید و سعی کنید نگذارید روی ان لک های آب بماند.

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه به شما توصیه خواهد شد که برای دریافت اطلاعات بیش تر در این زمینه راهنمای خرید کولر گازی و راهنمای خرید ترازو دیجیتال را نیز مشاهده کنید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو