سریال ایرانی قهوه ترک ؛ معرفی سریال + خلاصه داستان

سریال ایرانی قهوه ترک ؛ معرفی سریال + خلاصه داستان


منبع: پلازا

8

1402/3/9

11:31


سریال ایرانی قهوه ترک ؛ معرفی سریال + خلاصه داستان

سریال قهوه ترک یکی از جدیدترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی است که با داستان جالب و بازیگرانش مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله به سراغ قهوه ترک رفته و آن را مورد بررسی قرار می‌‌دهیم.

شبکه نمایش خانگی این روزها جای سریال‌های طنز و یا اجتماعی شده است که کارگردانان سعی می‌کنند تا متفاوت‌تر از یکدیگر عمل کنند. این تفاوت گاه به محتوای داستانی خاص آنها برمی‌گردد، نظیر سریال پوست شیر که مخاطب را با سوال‌های در ذهن از یک قسمت به قسمت دیگر برای تماشا ترغیب می‌‌کرد و یا همانند سریال خون سرد که به سراغ اقتباسی از آزاد از سریالی معروف رفته بود. این انتخابات باعث ایجاد تنوع در موضوعات سریال‌های ایرانی می‌شود.

قهوه ترک به کارگردانی علیرضا امینی ساخته شده و نویسندگی آن با محمد رضایی‌راد است. این سریال جزو جدیدترین آثار شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود که از پلتفرم فیلم نت در حال پخش است و بازیگرانی همچون حامد بهداد، سارا رسول زاده و امیر جعفری در آن حضور دارند. در این مقاله پلازا با معرفی سریال قهوه ترک همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال قهوه ترک

ژانر سریال قهوه ترک ماجرایی و درام است. این اثر از تاریخ 3 خرداد 1402 شروع شد و چهارشنبه‌ها ساعت 8 صبح بر روی پلتفرم فیلم نت قرار می‌گیرد. تعداد قسمت های سریال قهوه ترک تاکنون یک قسمت است.

داستان سریال قهوه ترک

داستان سریال قهوه ترک

داستان شکل متفاوتی دارد. در ابتدا شاهد دیدن دو خواهر دوقلو به نام‌های ترانه و طنین هستیم که از لحاظ ظاهری کاملا شبیه هم هستند اما روحیات آنها زمین تا آسمان تفاوت دارد. طنین دختری آرام و منطقی است و در برابر او ترانه بی‌پروا و سرکش به نظر می‌رسد. ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که ترانه از طریق فضای مجازی با پسری به نام پرهام آشنا می‌شود. او که پرستار است، کارش را از دست می‌دهد و با یک گروه موسیقی خیابانی همکاری می‌کند. پرهام جوانه رویایی را در دل ترانه می‌کارد که برای رسیدن به آن هر خطری می‌کند.

ترانه برای رسیدن به پرهام ابتدا به ترکیه می‌رود و قصد دارد بعد از آن به آلمان سفر کند اما ورق برمی‌گردد و شاهد اتفاقات دیگری خواهیم بود. این خلاصه سریال قهوه ترک است که عنوان کردیم.

بازیگران سریال قهوه ترک

تیم بازیگری این سریال تا بدین‌جا کاملا جذاب و با بازیگران پرطرفدار است. در ادامه با بیوگرافی بازیگران اصلی و معرفی سایر آنها با شما هستیم.

سارا رسول زاده در نقش ترانه و طنین

بازیگران سریال قهوه ترک

  • سن: 33 سال
  • محل تولد: تهران

سارا رسول زاده بازیگر اهل ایران متولد 18 شهریور سال 1368 است. او در مقطع کارشناسی رشته مدیریت صنعتی فارغ التحصیل شد و سپس در کارشناسی ارشد کارگردانی خواند. این هنرپیشه بازیگری را از تئاتر شروع کرد و با مجری گری در برنامه ترمه طلا نخستین بار در قاب تلویزیون دیده شد. سپس سارا رسول زاده را نخستین بار در شبکه نمایش خانگی و سریال عاشقانه دیدیم. پس از آن نیز سریال تلویزیونی نجلا باعث معروف شدن این بازیگر شد‌. خانم رسول زاده در سریال‌ خون سرد نیز ایفای نقش داشت و نقش اصلی سریال ایرانی قهوه ترک است.

 حامد بهداد

ژانر سریال قهوه ترک

  • سن: 49 سال
  • محل تولد: مشهد

حامد بهداد بازیگر اهل ایران در  26 آبان سال 1352 متولد شد. این هنرمند بازیگری را از سال 1379 با فیلم آخر بازی آغاز کرد و برای بازی در آخر بازی توانست کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شود.پس از آن باری دیگر بت ظاهر شدن در فیلم روز سوم و ایفای نقش در آن کاندید سیمرغ بلورین شد. حامد بهداد در آثار متنوعی ایفای نقش کرده و عمدتا کاراکترهای جدی را برای بازیگری انتخاب می‌کند. او در سریال‌های تلویزیونی نظیر یک مشت پر عقاب، کیمیا و در سریال‌های شبکه نمایش خانگی ای همچون دل، می‌خواهم زنده بمانم و سرگیجه ایفای نقش داشته است. این بازیگر کاراکتری اصلی در قهوه ترک دارد.

امیر جعفری

نقد سریال قهوه ترک

  • سن: 48 سال
  • محل تولد: تهران

امیر جعفری بازیگر ایرانی در 10 شهریور 1353 به دنیا آمد. او بازیگری را از تئاتر شروع کرد و سپس با نقش فرید در سریال بدون شرح وارد تلویزیون شد. او در سینما نیز کار خود را با نان، عشق و موتور 1000 شروع کرد. این بازیگر از همان ابتدا در حوزه طنز توانست بدرخشد و آثار ماندگاری همچون من یک مستاجرم، کمربندها را ببندیم، چاردیواری و چک برگشتی را در کارنامه خود دارد. اما این بازیگر تک بعدی نیست و به اندازه نقش‌های طنز خود، کاراکترهای جدی نیز دارد که باید نقش آفرینی‌های او در آثاری همچون زیر هشت، کیفر، تعبیر وارونه یک رؤیا و یاغی را به خاطر آوریم. او در سریال قهوه ترک نقش اصلی دارد.

مجتبی پیرزاده در نقش پرهام

هنرپیشه های سریال قهوه ترک

  • سن: 37 سال
  • محل تولد: شهر ری

مجتبی پیرزاده بازیگر اهل ایران در 11 دی 1364 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1391 و نقش کوتاهی در سریال قلب یخی آغاز کرد و سپس در تئاتر به کار خود ادامه داد تا اینکه سال 1393 در فیلم پل خواب حضور داشت. نقطه عطف بازیگری مجتبی پیرزاده سریال سایه‌بان بود که برای آن نامزد جایزه حافظ شد. دو سال بعد این بازیگر برای ایفای نقش در فیلم تومان نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد. او در سال‌های اخیر پرکار بوده و در سریال‌های پوست شیر، آمستردام و فیلم سینما متروپل حضور پیدا کرد. آقای پیرزاده از کاراکترهای اصلی این سریال است.

سایر هنرپیشه های سریال قهوه ترک عبارتند از:

  • شاهرخ فروتنیان در نقش پدر ترانه و طنین
  • پیام احمدی‌نیا در نقش فرزام
  • فرید سجادی حسینی
  • محمد ولی‌زادگان
  • امیر نوروزی
  • بهاره کیان افشار
  • پیام احمدی‌نیا
  • و…

نقد سریال قهوه ترک

هنوز برای نقد این سریال زود است و تنها به بیان جزئیاتی کوچک بسنده می‌کنیم. قهوه ترک برخلاف بسیاری از سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی که حداقل تا 3 قسمت اول نمی‌فهیم ماجرا چیست، در اولین قسمت خود کاراکترها را به مخاطب معرفی و داستان را تا حدودی تعریف می‌کند. این کار باعث می‌شود تا مخاطب انتخاب کند که می‌خواهد سریال را تماشا کند یا خیر. از طرف دیگر بازی بازیگران نیز قابل قبول هستند. اما نکته منفی قسمت اول این سریال کم هیجان بودن و به نوعی قابل پیش‌بینی بودن آن است که باید دید در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد.

کلام آخر

بررسی سریال قهوه ترک

با معرفی و بررسی سریال قهوه ترک همراه شما بودیم. این سریال به تازگی از شبکه نمایش خانگی پخش شده و موضوع متفاوتی دارد. نظر شما درباره آن چیست؟ لطفا پس از دانلود سریال قهوه ترک و تماشای آن نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو