واکنش تند امیر جعفری به ماجرای درگیری مرزبانان ایرانی با طالبان

منبع: روزیاتو

5

1402/3/9

12:17


واکنش تند امیر جعفری به ماجرای درگیری مرزبانان ایرانی با طالبان

واکنش تند امیر جعفری به ماجرای درگیری مرزبانان ایرانی با طالبان

امیر جعفری بازیگر سینما و تلویزیون در یک استوری اینستاگرامی نسبت به حمله طالبان به مرزبانان ایرانی و شهادت دو تن از آن ها و همچنین ماجرای لایحه حجاب و عفاف واکنش نشان داده است.

واکنش امیر جعفری به درگیری مرزی با طالبان

امیر جعفری در این پست اینستاگرامی نوشته است:

برای شما تصویب لایحه حجاب دغدغه مهمی است و درگیری مرزی با گروه طالبان با آن همه عقاید عجیب و تند دعوای خانوادگی قابل حل؟ دعوایی که در آن سربازان وظیفه که بدون هیچ اموزش درست نظامی و تجهیزاتی از قبیل جلیقه ضد گلوله و زانوبند و محافظ و غیره سپر می شوند در مقابل گروهی که سابقه مداوم درگیری در منطقه را دارد و بی رحمی آنان در مقابل مردم افغانستان بر هیچ کسی پوشیده نیست و شکست و پیروزی و تلفات و خسارت برایِشان معنایی ندارد چون نه جان خود و نه جان دیگران را ارزشمند نمی دانند… چقدر مضحک است تبلیغات برای جوانی جمعیت و افزایش فرزندآوری زمانی که جوانان و نوجوانان در قامت سرباز وظیفه جانِ شان فدا می شود…

واکنش امیر جعفری به درگیری مرزی با طالبان

بخشی از واکنش امیر جعفری به صحبت های سردار اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است که گفته بود درگیری بین ایران و طالبان یک درگیری خانوادگی است. وی در این باره گفته است: «درگیری در مرز اتفاق افتاده است. خداوند روح همه شهدا مخصوصا مرزبانان را شاد کند، به‌ویژه پنج نفر یا سه نفری که این‌طوری شدند. اما بحث گزینه نظامی مطرح نیست. از این اتفاقات برای بچه‌هایی که در یک خانه با هم هستند می‌افتد که اختلافی به وجود می‌آید و دعوا می‌شود و بحث نظامی مطرح نیست. قطعا این مسائل با گفتگو حل می‌شود…جمهوری اسلامی ایران هیچ موقع طالبان را به رسمیت نشناخته است. ما همسایه بودیم و یک‌سری نشست‌ها با طالبان داشتیم، اما اینکه بخواهیم آن‌ها را به رسمیت بشناسیم، مطرح نبوده است… طالبان جرئت نا‌امن‌کردن مرز‌های ما را ندارد، اما کسانی هستند مانند استکبار جهانی، صهیونیسم، منافقین و کسانی که چشم دیدن جمهوری اسلامی ایران را ندارند و می‌خواهند این کار را انجام دهند که مرز‌های ما را نا‌امن کنند و ایران و طالبان را درگیر کنند، اما بدانند که هیچ موقع این اتفاق نمی‌افتد».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو