لایحه حفاظت از داده و حریم خصوصی برای تصمیم نهایی به دولت ارجاع شد

منبع: تکراتو

3

1402/3/9

13:33


معاون وزیر ارتباطات در امور مجلس خبر از تصویب لایحه حفاظت از داده شخصی و حریم خصوصی در کارگروه اقتصاد دیجیتال داده که برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارجاع می‌شود.

لایحه حفاظت از داده و حریم خصوصی برای تصمیم نهایی به دولت ارجاع شد

معاون وزیر ارتباطات در امور مجلس خبر از تصویب لایحه حفاظت از داده شخصی و حریم خصوصی در کارگروه اقتصاد دیجیتال داده که برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارجاع می‌شود.

«رضا باقری اصل»، معاون وزیر ارتباطات در امور مجلس، طی گفتگویی با خبرگزاری مهر، در رابطه با تازه‌ترین وضعیت لایحه «حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی» و موضوع ارجاع آن به هیئت دولت بیان داشت: «کارگروه اقتصاد دیجیتال، لایحه حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی را تصویب کرد و در تعامل با بخش غیردولتی و کسب نظر از خبرگان فکر می‌کنم برای تصمیم گیری نهایی خیلی زود به هیأت دولت ارجاع داده خواهد شد.»

جانشین رئیس کمیسیون راهبردی اقتصاد دیجیتال همچنین افزود: «این لایحه بعد از تصویب در هیئت دولت، برای تبدیل شدن به قانون به مجلس شورای اسلامی ارجاع می‌شود و امیدواریم با فوریت مورد بررسی قرار گیرد.»

بیشتر بخوانید: جولان هکرهای ایرانی در خاورمیانه ؛ تشدید حملات جاسوسی ایران علیه متحدان، دوستان و دشمنان!

تصویب لایحه حفاظت از داده

معاون وزیر ارتباطات در امور مجلس خصیصه اصلی لایحه حفاظت از داده را نظام‌مندسازی داده‌ها، حفظ حریم خصوصی کاربران و حفاظت از داده‌ها در سکوهای اینترنتی قلمداد کرده و اظهار داشت: «این لایحه به نفع حمایت بیشتر از مردم و کسب و کارهای این حوزه تدوین و تکمیل شده است.»

لایحه حفاظت از داده

همچنین پیش‌تر «محمد خوانساری»، رئیس سازمان فناوری اطلاعات هم درباره این لایحه اعلام داشت: «کاری که اکنون در دست داریم مربوط به لایحه حفاظت از داده‌های شخصی است. اگر استارت آپ‌ها قصد دارند کار خود را به شکل درستی انجام دهند و رشد متوازنی داشته باشند، باید از داده‌های مردم حفاظت کنند.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: «مثال ساده در این بخش، این است که کاربران دوست ندارند زمانی که با شماره خود در سایتی ثبت‌نام می‌کنند، آن شماره در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار گیرد. تکلیف داده در این مقوله مشخص نیست؛ زیرا قوانین فعلی ما به دلیل بازخوانی‌های متفاوت از قوانین، نمی‌تواند به شکل شفاف عمل کند. بنابراین یکی از مواردی که در بخش حقوقی مربوط به شرکت‌های استارت آپی پیگیری می‌کنیم این است که بتوانیم در سال جاری لایحه حفاظت از داده‌های شخصی را از طریق دولت به مجلس تقدیم کنیم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تصویب لایحه حفاظت از داده در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو