بررسی گوشی شیائومی نوت 10 اس؛ عضو میانی خانواده ردمی نوت ۱۰

بررسی گوشی شیائومی نوت 10 اس؛ عضو میانی خانواده ردمی نوت ۱۰


منبع: پلازا

3

1402/3/9

17:07


بررسی گوشی شیائومی نوت 10 اس؛ عضو میانی خانواده ردمی نوت ۱۰

گوشی شیائومی نوت 10 اس یکی از اعضای خانواده ردمی ۱۰ است که از نظر عملکرد بین نسخه پایه و پرو قرار می‌گیرد. در ادامه این بررسی از پلازا قصد داریم به معرفی ویژگی‌های مثبت و منفی شیائومی ردمی نوت 10S بپردازیم. اگر در انتخاب بین گوشی شیائومی Redmi Note 10s و هم‌خانواده‌های آن مردد هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بدون شک گوشی شیائومی نوت 10 اس یکی از گوشی‌های خوش‌دست و زیبای این کمپانی چینی است. در کنار خوش‌دستی، باتری بزرگ و پنل امولد هم جذابیت گوشی شیائومی Redmi Note 10s را بیشتر می‌کند. با این توضیحات آیا گوشی شیائومی Redmi Note 10s نسبت به دو هم‌خانواده‌اش ارزش خرید دارد؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سؤال برسیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی شیائومی نوت 10 اس در یک نگاه

ویژگی‌هاگوشی شیائومی نوت 10 اس
نمایشگرپنل امولد با سایز ۶.۴۳ اینچ و رزولوشن 1080X2400 به همراه رفرش ریت ۶۰ هرتز
پردازندهمدیاتک هلیو جی ۹۵ با معماری ۱۲ نانومتری
سیستم عاملاندروید ۱۱ با رابط کاربری MIUI 12.5
رم/حافظه۴/۶/۸ گیگابایت رم | حافظه ۶۴/۱۲۸ گیگابایت با امکان اضافه کردن کارت حافظه
دوربین‌‌ها۶۴+۸+۲+۲ مگاپیکسل با کیفیت فیلمبرداری 4K
دوربین سلفی۱۳ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمتاز ۷ میلیون تومان

معرفی گوشی شیائومی نوت 10 اس

معرفی گوشی شیائومی نوت 10 اس را از بخش طراحی شروع می‌کنیم و در ادامه با سخت‌افزار و عملکرد آن بیشتر آشنا می‌شویم. در پایان نیز به یک جمع‌بندی می‌رسیم و متوجه خواهید شد که آیا شیائومی ردمی نوت 10S برای شما مناسب است یا هم‌خانواده‌های آن انتخاب بهتری هستند.

طراحی گوشی شیائومی Redmi Note 10s

طراحی گوشی شیائومی Redmi Note 10s شباهت زیادی به نسخه پرو دارد. ابعاد این گوشی ۱۶۰.۵ در ۷۴.۵ میلی‌متر است و ضخامت ۸.۳ میلی‌متری دارد. در کنار فریم باریک و منحنی شکل، وزن ۱۷۸.۸ گرمی گوشی به خوش‌دستی آن کمک زیادی می‌کند و هنگام استفاده از آن احساس خستگی نمی‌کنید. همان‌گونه که در تصاویر گوشی شیائومی نوت 10 اس می‌بینید، انتخاب شما محدود به رنگ‌های آبی، مشکی و سفید است.

طراحی گوشی شیائومی redmi note 10s

برخلاف نسخه پرو در پشت گوشی خبری از محافظت گوریلا گلس نیست و با یک بدنه کاملاً پلاستیکی روبرو هستیم. جنس پلاستیک مات پشت گوشی نمای زیبایی به آن می‌دهد اما جای لکه و اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند. جزیره مستطیلی شکل و سیاه‌رنگ دوربین پشتی کمی برآمدگی دارد و گوشه‌های آن گرد است. این مستطیل سیاه‌رنگ به همراه یک فلش LED روی یک مستطیل برآمده دیگر قرار دارند.

طراحی گوشی شیائومی redmi note 10s

در نمای جلوی گوشی صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی با یک ناچ نسبتاً بزرگ در بالای آن خودنمایی می‌کند. نسبت صفحه نمایش به بدنه حدود ۸۳.۵ درصد است و در قسمت پایین حاشیه بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها می‌بینیم. نسبت این صفحه نمایش ۲۰ به ۹ است و یک گوریلاگلس ۳ وظیفه محافظت از آن را برعهده دارد. با وجود گواهینامه IP53 هم نیازی نیست نگران گرد و خاک و پاشیدن آب باشید اما نمی‌توانید آن را در آب فرو کنید.

طراحی گوشی شیائومی redmi note 10s

لبه راست گوشی میزبان کلید تنظیم صدا و دکمه پاور است و سنسور اثر انگشت هم روی همین پاور قرار دارد. در لبه سمت چپ شکاف سیم‌کارت قرار دارد که علاوه بر دو سیم‌کارت، یک محل مجزا برای کارت حافظه هم دارد. لبه پایینی علاوه بر پورت USB-C، جک ۳.۵ میلی‌متری، میکروفون اصلی و اسپیکر هم به چشم می‌خورد. در سمت بالا نیز یک اسپیکر به همراه میکروفون ثانویه و سنسور مادون قرمز حضور دارند.

طراحی گوشی شیائومی redmi note 10s

صفحه نمایش گوشی شیائومی Redmi Note 10s

یکی از بزرگترین مزایای گوشی شیائومی نوت 10 اس پنل امولد ۶.۴۳ اینچی آن است. رزولوشن این صفحه نمایش 1080X2400 است و تراکم پیکسلی حدود ۴۰۹ پیکسل بر اینچ دارد. به همین دلیل جزئیات تصویر را به خوبی نمایش می‌دهد. با وجود حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت، صفحه نمایش این گوشی زیر نور خورشید و مکان‌های پر نور کمی مشکل‌ساز می‌شود و انعکاس نور در آن پیداست.

صفحه نمایش گوشی شیائومی نوت 10 اس

شیائومی ادعا می‌کند که این صفحه نمایش از فضای رنگ DCI-P3 و رنگ ۸ بیتی پشتیبانی می‌کند. متأسفانه یکی از نقاط ضعف بزرگ صفحه نمایش، رفرش ریت ۶۰ هرتزی آن است و از شیائومی انتظار داشتیم حداقل از یک پنل ۹۰ هرتزی استفاده کند. اگر اهل بازی باشید ممکن است این مقدار رفرش ریت کمی شما را اذیت کند و یکی از معایب شیائومی ردمی نوت 10S محسوب می‌شود.

سخت افزار شیائومی ردمی نوت ۱۰S

در ادامه بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 10s به بخش سخت‌افزار می‌رسیم. این گوشی از یک چیپست مدیاتک هلیو جی ۹۵ با معماری ۱۲ نانومتری استفاده می‌کند. پردازنده ی شیائومی ردمی نوت 10S از نوع ۸ هسته‌ای است و از ۲ هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتزی و ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز تشکیل می‌شود. به طور کلی چیپست به کار رفته در این گوشی در تست‌ها عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد و در بخش پردازنده شباهت زیادی به اسنپدراگون ۶۷۸ ردمی نوت ۱۰ دارد.

مقدار حافظه داخلی و رم گوشی شیائومی Redmi Note 10S در ۵ نسخه گوشی متفاوت است. اگر به ۴ گیگابایت رم نیاز داشته باشید می‌توانید حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی را انتخاب کنید. برای رم ۶ گیگابایتی نیز دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی وجود دارد اما برای رم ۸ گیگابایتی فقط حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی موجود است. در تمام نسخه‌ها حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 است و در صورت کمبود حافظه می‌توانید از شکاف اختصاصی کارت‌حافظه استفاده کنید.

پردازنده گرافیکی گوشی شیائومی redmi note 10s

در بخش پردازنده گرافیکی گوشی شیائومی Redmi Note 10s یک چیپ مالی G76 MC4 با چهار واحد پردازشی مجزا به کار رفته است. این چیپ که اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد عملکرد نسبتاً خوبی در بازی‌های متوسط دارد اما نمی‌توانید در بازی‌های سنگین روی آن حساب کنید. برای مثال در تست بازی پابجی و آسفالت ۹ با تنظیمات High حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بدست آمد.

دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۰S

دوربین گوشی از ۴ بخش تشکیل شده است که در رأس آن یک دوربین واید ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 قرار دارد. در کنار این دوربین از یک سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی سونی مدل IMX355 استفاده شده است که دیافراگم f/2.2 دارد. دو دوربین دیگر ماکرو و سنسور عمق با دیافراگم f/2.4 هستند و هر دو وضوح ۲ مگاپیکسلی دارند.

دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۰S

کیفیت عکس‌های دوربین اصلی در نور روز نسبتاً خوب است و عملکرد رنگ، رنج داینامیک و کنتراست تصویر در این بازه قیمتی قابل قبول است. البته جزئیات تصویر به خوبی ثبت نمی‌شوند و در نورهای کمتر مقداری نویز در تصاویر مشاهده می‌شود. در این دوربین از لرزشگیر اپتیکال خبری نیست و فرایند تثبیت به صورت دیجیتالی انجام می‌شود. سنسور اولترا واید نیز در شرایط نوری مناسب عکس‌های خوبی ثبت می‌کند اما عملکرد دو دوربین دیگر چندان مناسب نیست و بیشتر جنبه تزئینی دارند.

دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۰S

عملکرد دوربین گوشی در شب اصلاً خوب نیست و حتی با فعال کردن حالت شب نیز جزئیات به خوبی ثبت نمی‌شوند. وضعیت در بخش فیلمبرداری کمی بهتر است و می‌توانید با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم بگیرید. البته نبود تثبیت‌کننده تصویر کاملاُ احساس می‌شود و اگر هنگام فیلمبرداری راه بروید یا حرکات تندی داشته باشید نمی‌توانید فیلم‌های خوبی را ثبت کنید.

دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۰S

در بخش دوربین سلفی نیز شاهد یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.5 هستیم که از قابلیت HDR نیز پشتیبانی می‌کند. عکس‌های سلفی این دوربین فقط در شرایط نوری مناسب قابل قبول است ولی اگر نور کافی نداشته باشید تصاویر نویز زیادی دارند و بسیاری از جزئیات تصویر ثبت نمی‌شوند.

باتری و شارژدهی شیائومی ردمی نوت 10S

یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت وظیفه تأمین انرژی گوشی را برعهده دارد. شیائومی برای این باتری یک شارژر ۳۳ واتی در نظر گرفته است که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. برای پر کردن باتری با این شارژر به حدود یک ساعت زمان نیاز دارید.

گوشی شیائومی Redmi Note 10S به دلیل استفاده از صفحه نمایش امولد و پردازنده کم‌مصرف شارژدهی خوبی دارد. با یک شارژ باتری می‌توانید تا یک روز به صورت عادی از گوشی استفاده کنید اما در کارهای سنگین بیشتر از ۱۲ ساعت روی آن حساب نکنید.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی شیائومی نوت 10 اس

معرفی گوشی شیائومی ردمی نوت 10S به تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ برمی‌گردد و با کمی تأخیر در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ وارد بازار شد. در حال حاضر نسخه‌های دارای ۴ گیگابایت رم و حافظه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی را به سختی در بازار ایران پیدا می‌کنید اما نسخه‌های با رم ۶ و ۸ گیگابایت به وفور قابل خریداری هستند.

قیمت گوشی شیائومی Redmi Note 10S در نسخه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی حدود ۹ میلیون تومان است. علاوه بر این نسخه‌های دارای رم ۶ و حافظه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت کمی ارزان‌ترند و به ترتیب حدود ۸.۵ و ۸ میلیون تومان در حال معامله هستند.

سخن پایانی

انتخاب بین گوشی شیائومی نوت 10 اس و نسخه‌های ساده و پرو در این سری به نیاز شما بستگی دارد. در مجموع گوشی شیائومی Redmi Note 10S به جز دوربین، در بخش‌های دیگر عملکرد قابل قبولی دارد و از ظاهر زیبا و باتری بزرگ آن نمی‌توانیم چشم‌پوشی کنیم. اگر بازی و کیفیت دوربین برای شما اهمیت ندارد ردمی نوت ۱۰ گزینه مناسب‌تری نسبت به این گوشی است. از طرفی نسخه پرو برای طرفداران بازی، دوربین و رفرش ریت بالای صفحه مناسب‌تر به نظر می‌رسد. نظر شما در مورد شیائومی ردمی نوت 10S چیست و کدام نسخه این گوشی را ترجیح می‌دهید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو