جاذبه های گردشگری لرستان ویترینی برای معرفی آن به دیگر اقوام است

منبع: همگردی

3

1402/3/9

18:10


ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، جاذبه های گردشگری لرستان ویترینی برای معرفی آن به دیگر اقوام است.

دکتر یحیی ابراهیمی، نائب رئیس فراکسیون توسعه زیرساختهای گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به سومین جشنواره سراسری «اقوام ایران زمین» که توسط جهاد دانشگاهی لرستان و با مشارکت دانشگاه لرستان برگزار می شود، اظهار کرد: ایران با قدمت تاریخی و آثار باستانی، از اقوام اصیلی همچون ترک، کرد، لر، عرب، بلوچ، ترکمن، فارس و...تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این اقوام در ادوار و قرنهای گذشته در کنار هم با فرهنگی مشترک زندگی کردند، افزود: باید بین این اقوام عدالت را رعایت کنیم.

نائب رئیس فراکسیون توسعه زیرساخت های گردشگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اقوام هستند که می تواند موجب همبستگی ملی در کشور شوند و مسئولین نیز باید مراقب و مواظب باشند که شکاف و گسستی بین آنان ایجاد نشود، چرا که فرهنگ ما در این اقوام و قبایل نهفته است.

ابراهیمی با تاکید براینکه استکبار جهانی در طول سالیان گذشته سعی کرده که اختلاف بین اقوام ایران بیندازد تا بتواند کشور را تجزیه کند، ادامه داد: درحاشیه کشور اقوامی داریم که سنی مذهب هستند و دشمن به دنبال این است که بین شیعه و سنی، گسست ایجاد کند و حاکمیت باید مراقب این توطئه دشمن باشد.

وی خاطرنشان کرد: در نهاد ریاست جمهوری، معاونت اقوام و اقشار تشکیل و کار اقوام را پیگیری می کند و مشکلات آنان را بررسی می کند تا آنها را مرتفع سازد.

نائب رئیس فراکسیون توسعه زیرساختهای گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه بعد از انقلاب اقوام به شکل منسجمی در کنار هم بودند و در رویداد انتخابات اقوام و قومیتهای مختلف در انتخابات شرکت و زیر بیرق جمهوری اسلامی حضور گسترده داشتند و از حاکمیت دفاع کردند.

ابراهیمی با بیان اینکه یکسری از اقوام در کشور وجود دارد که ریشه ها و وجه های مشترکی دارند، اظهار کرد: زاگرس نشینان زبان و فرهنگ مشترک دارند و هنگامیکه این اقوام در کنار هم قرار بگیرند به لحاظ توسعه فرهنگی و اجتماعی نقش بسزایی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از لرستان را قوم لر و لک تشکیل می دهد که نیاز است به شکل ویژه ای به آنان توجه شود، افزود: لرستان دارای 5000 آثار تاریخی، ده ها چشمه سار و آبشار و منابع طبیعی است و سابقه تاریخی این قوم کهن می تواند در توسعه گردشگری این دیار موثر باشد.

نائب رئیس فراکسیون توسعه زیرساختهای گردشگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور اقوام مختلف در لرستان می تواند فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیتهای آن به سایر استانها و کشور باشد.

ابراهیمی بیان کرد: جاذبه های گردشگری لرستان ویتریی برای معرفی آن به دیگر اقوام است و می توانیم فرهنگ اصیل لر را به کشور معرفی کنیم.

وی بر تبادل فرهنگی بین این اقوام تاکید کرد و گفت: وجود واژه های مشترک بین زبان اقوام نشان می دهد که کل اقوام ایرانی ریشه مشترک دارند و باید آنها را تقویت کرد.

جاذبه های گردشگری لرستان ویترینی برای معرفی آن به دیگر اقوام است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو