رفع خطر و مرمت اضطراری قسمتهای آسیب دیده هتل قو اهواز ضروری است

منبع: همگردی

3

1402/3/9

19:39


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، رفع خطر و مرمت اضطراری قسمتهای آسیب دیده هتل قو اهواز ضروری است.

علی خرازی، یک فعال گردشگری با اشاره به وضعیت بحرانی هتل قو اهواز گفت: این بنای تاریخی سالهای سال است که به حال خود رها شده و اقدام مناسبی برای مرمت آن انجام نمی گیرد و قسمتهایی از آن به دلیل فرسودگی به صورت مستمر ریزش کرده و میتوان گفت در حال نابودی است و حتی ارزش بازدید برای گردشگران ندارد.

او با تصریح اینکه هتل قو اهواز به عنوان جاذبه گردشگری مهم کلانشهر اهواز مدت طولانی مغفول مانده است، ادامه داد: هم اکنون نیز این بنای تاریخی هر لحظه ممکن است ریزش کند و ممکن است به فضاهای اطراف خود نیز آسیب رساند. همچنین دیوارنویسی بر روی بنا هرچند بر روی این بنا اندک است اما صدمات جبران ناپذیری بر پیکره این بنای تاریخی وارد ساخته است.

خرازی خاطرنشان کرد: در طول سالهای اخیر بودجه هایی برای این بنای تاریخی در نظر گرفته شده و اقدامات مرمتی هم صورت گرفته اما این اقدامات ناچیز بود، زیرا این بنا به هزینه های بیشتری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه یکی از راههای نجات هتل قو اهواز مشارکت بخش خصوصی است گفت: بنای این هتل سالها است که در وضعیت نابسامان قرار دارد و اداره میراث فرهنگی نیز هیچ گونه اقدام مناسب و جدی برای مرمت کلی آن انجام نداده است.

این فعال گردشگری با بیان اینکه فضای اطراف هتل قو بسیار دلنشین و زیبا است، تاکید کرد: این بنای تاریخی قدمت صد ساله دارد و شناسایی و انجام مطالعات برای مرمت اصولی آن لازم است، زیرا به دلیل قدمت و آسیب هایی که از گذشته به آن وارد شده در معرض ریزش قرار دارد و فقط بنای هتل است که نیاز به مرمت و محکم کاری دارد.

رفع خطر و مرمت اضطراری قسمتهای آسیب دیده هتل قو اهواز ضروری است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو