Spider-Man 2 لباس ونوم را به شکلی بی‌رحمانه به تصویر خواهد کشید؛ منتظر یک داستان تاریک باشید

منبع: گیمفا

4

1402/3/12

01:28


در تریلر گیم‌پلی Marvel’s Spider-Man 2 شاهد لباس سیمبیوت و قدرت‌های جذاب آن بودیم، اما تیم اینسامنیاک در مصاحبه‌ای با IGN، جزئیات بیشتری را به منتشر کرده است.

Spider-Man 2 لباس ونوم را به شکلی بی‌رحمانه به تصویر خواهد کشید؛ منتظر یک داستان تاریک باشید

در تریلر گیم‌پلی Marvel’s Spider-Man 2 شاهد لباس سیمبیوت و قدرت‌های جذاب آن بودیم، اما تیم اینسامنیاک در مصاحبه‌ای با IGN، جزئیات بیشتری را به منتشر کرده است.

اگر بازی اول Spider-Man از استودیوی اینسامنیاک را تجربه کرده باشید، حتماً این سوال برایتان پیش آمده است که چرا لباس سیمبیوت در این عنوان وجود ندارد. بر اساس صحبت‌های کارگردان Marvel’s Spider-Man 2، زمانی که نسخۀ اول در دست ساخت بود، این بحث در میان سازندگان شکل گرفت که آیا باید لباس سیمبیوت را به آن اضافه کنند یا خیر. وی در این باره گفت:

وقتی ما در اواسط ساخت Spider-Man 1 قرار داشتیم، در این مورد صحبت کردیم که چه لباس‌هایی را باید به بازی اضافه کنیم و مشخصاً، لباس سیاه یا همان سیمبیوت نیز مطرح شد و ما کنجکاو شدیم که آیا این لباس تنها باید یک اسکین ظاهری باشد یا فراتر از این‌ها باید با آن پیش برویم؟

تیم ما باور داشت که لباس سیمبیوت باید بازی خود را داشته باشد و سرانجام تصمیم بر آن شد تا آن را به بازی اول اضافه نکنیم و در عوض، آن را برای ادامۀ بازی و ایدۀ کلی آن نگه داریم. بسیار غافلگیر شدم از این موضوع که مردم از عدم حضور لباس سیمبیوت در بازی اول عصبانی نشدند.

بنابراین با عدم طراحی لباس سیمبیوت در بازی اول، اینسامنیاک بذر اثر دوم را کاشت.

در بازی‌های ویدیویی گذشتۀ Spider-Man، لباس سیمبیوت بیشتر جنبۀ ظاهری داشته، اما ورژنی که اینسامنیاک خلق کرده است، قدرت‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارد. کارگردان بازی Spider-Man 2، رایان اسمیث، حول این موضوع گفت:

برای ما، لباس سیمبیوت از نقطه نظر گیم‌پلی، تماماً حول قدرت و تغییر فرم می‌چرخد. چه حرکات قدرتمندی را می‌توان تصور کرد؟ چگونه می‌توانیم این قدرت‌ها را با شاخک‌های سیمبیوت عجین کنیم و حس گیم‌پلی را متحول سازیم؟

تفاوت میان گیم‌پلی و حس تجربۀ بازی میان پیتر با لباس معمولی و پیتر به همراه سیمبیوت، کاملاً واضح خواهد بود. حالا قابلیت‌هایی وجود خواهند داشت که قبلاً در دسترس پلیر نبودند. مشت‌های سیمبیوت به شدت روی هدف تاثیر می‌گذارند و حملات سیمبیوت می‌توانند چندین دشمن را به هوا بفرستند.

ما انتظارات بالای طرفداران از سیمبیوت را درک می‌کنیم و قصد داریم روی حس متفاوت آن تاکید بیشتری داشته باشیم. بسیاری از حرکات مایلز و پیتر بر اساس سرعت و روان بودن طراحی شده بودند و حالا سیمبیوت بر اساس قدرت و تهاجم طراحی شده است. پلیرها اگر نگاهی به فینیشرهای پیتر بیندازند، متوجۀ این موضوع [خشونت بیشتر] می‌شود.

همچنین، نگرانی‌هایی وجود داشت مبنی بر که لباس سیمبیوت باعث شود بازی بیش از حد آسان شود، اما اسمیث در ادامه توضیح داد که آن‌ها اطمینان پیدا خواهند کرد تا بازی فانتزی قدرتمند بودن را برای پلیر به ارمغان بیاورد، اما بیش از حد آسان نباشد.

بر اساس صحبت‌های بالا، حس و حال گیم‌پلی را متوجه شده‌اید، اما لباس سیمبیوت و این قدرت‌های منحصر به فرد برای داستان چه معنایی خواهند داشت؟ در تریلر به وضوح مشاهده می‌کنیم که استفاده از لباس سیمبیوت روی روان پیتر تاثیر گذاشته و او را بی‌رحم‌تر کرده است. کارگردان بازی در این مورد می‌گوید:

ما در رابطه با تمامی بخش‌ها نهایت توان و انرژی خود را می‌گذاریم، چه گیم‌پلی باشد، چه روایت. همان‌طور که در تریلر گیم‌پلی مشاهده کردید، لباس سیمبیوت تاثیر زیادی روی مبارزات دارد، اما داستان و روایت نیز تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت. و من فکر می‌کنم اگر به کامیک‌ها و پیش‌زمینه‌های روایی سیمبیوت نگاهی بیندازید، متوجۀ تهاجمی بودن و المان‌های اعتیادآور سیمبیوت خواهد شد و این که چگونه روی شخصیت پیتر تاثیر می‌گذارد. اما من فکر می‌کنم فراتر از پیتر، در این بازی بیشتر روی اطرافیان او تمرکز خواهیم کرد، این که چگونه تحت تاثیر پیتر و لباس سیمبیوت قرار می‌گیرند؛ کاراکترهایی مانند مایلز و MJ.

کارگردان بازی، برایان اینتیهار، در ادامه توضیح می‌دهد که چگونه این لباس فراتر از فراهم آوردن حس قدرت برای پلیر، تسخیر پیتر و فاسد شدن او و آسیب رساندن به دوستانش را به تصویر می‌کشد.

همان‌طور که می‌دانید، لباس سیمبیوت بسته به کامیکی که خوانده‌اید، ریشه‌های مختلفی دارد. اینتیهار می‌گوید که نحوۀ معرفی لباس سیمبیوت در بازی دوم به ریشه‌ها احترام می‌گذارد، اما اینسامنیاک ترسی از تغییر دادن برخی موارد ندارد.

شاید در تریلر منتشر شده اشاره‌هایی به طراحی و ریشه‌های لباس سیمبیوت شده باشد، لباسی که تفاوت‌هایی با سایر اسکین‌ها دارد. اگر با دقت به پیتر نگاه کنید، متوجۀ پیچک‌هایی دور بازوی او خواهید شد؛ هدف آن بوده است که مخاطبین متوجه شوند این یک لباس دست‌ساز نیست و به صورت ارگانیک بدن پیتر را پوشانده است.


بازی Marvel’s Spider-Man 2 در پاییز امسال برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو