صفر تا صد ساخت زمین تنیس و زمین پدل با چمنزار

3

1402/3/12

01:34


امروزه، انواع ورزش‌های راکتی و رقابتی بین دو نفر یا دو گروه، جزء ورزش‌های پرطرفدار است که جذابیت و هیجان بسیاری برای بینندگان دارد. ورزش راکتی همان طور که از نامش مشخص است، یک ورزش پر تحرک با استفاده از راکت و توپ است که باعث افزایش قدرت و استقامت سرعت در بدن بازیکنان می‌شود. از جمله ورزش‌های راکتی می‌توان به تنیس و پدل اشاره کرد. در هر یک از این ورزش‌ها، بازیکنان تلاش می‌کنند تا با ضربه زدن به توپ‌، برنده مسابقه شوند.

اگر شما هم علاقمند به طراحی یک زمین ورزشی و ساخت زمین تنیس و زمین ورزشی پدل هستید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

ساخت زمین پدل

ورزش پدل یک ورزش راکتی است و به دلیل محبوبیت این ورزش در سراسر جهان از جمله ایران، روزانه میزان تقاضا برای طراحی زمین پدل در حال افزایش است.  در زمان ساخت زمین ورزش پدل از تعدادی المان خاص استفاده می‌شود به همین خاطر، بهتر است که طراحی و ساخت زمین پدل را به یک تکنسین با تجربه و یا یک مجموعه ماهر بسپارید. یکی از این المان‌ها، دیوارهای شیشه‌ای ‌است که با هدف محافظت از توپ نصب می‌شوند. مورد بعدی، توری اصلی بازی پدل است که متراژ آن ۱۰ متر و ارتفاع آن ۸۸ سانتی‌متر می‌باشد.

تیم فنی چمنزار در زمان ساخت زمین برای ورزش پدل یک سری استانداردهای منحصر به فرد را مد نظر قرار می‌دهد تا اجرای پروژه با مشکل مواجه نگردد. در گام اول، تیم فنی این مجموعه از زمین شما بازدید می‌کنند و با اندازه‌گیری و مشخص کردن ابعاد زمین، یک نقشه اولیه از زمین شما طراحی می‌کنند. سپس، یک دیوار شیشه‌ای، مطابق با ابعاد استاندارد زمین پدل، دور زمین کشیده خواهد شد و بعد از آن، نوبت به نصب چمن مصنوعی پدل می‌رسد. این شرکت با سال‌ها تجربه در زمینه تولید چمن مصنوعی و چندین سال فعالیت در حوزه طراحی زمین ورزشی از جمله طراحی و ساخت زمین پدل مطابق با استاندارد‌های روز دنیا، در تلاش است تا با نصب بهترین چمن‌های مصنوعی، زمین بازی پدل را از یکنواختی در بیاورد و سرسبزی و زیبایی را به آن هدیه دهد.

پس از آماده سازی زمین پدل، نوبت به نصب تور در زمین بازی می‌رسد. به طور کلی، تور پدل دارای ۸۸ سانتی‌متر ارتفاع است اما گاهی اوقات، ارتفاع این تور تا ۹۲ سانت‌ هم افزایش پیدا می‌کند و در نهایت، یک زمین سرسبز و استاندارد برای بازی پدل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

چمن مصنوعی پدل

ورزش پدل یک ورزش پرتحرک است و بازیکنان با کفش‌های مخصوص در سطح زمین تردد می‌کنند؛ لذا کفپوش این زمین باید مقاومت بالایی در برابر تردد، کوبش و ساییدگی داشته باشد. از طرف دیگر، به دلیل تحرک و جنب و جوش بالای بازیکنان، احتمال زمین خوردن هر یک از آن‌ها در حین بازی وجود دارد. به همین خاطر، چمن مصنوعی پدل باید یک سطح صاف، یکنواخت و ایمن برای بازیکنان فراهم سازد تا احتمال آسیب دیدگی آن‌ها در هنگام اصابت با زمین به حداقل برسد.

چمن مصنوعی پدل مطابق با استانداردهای بهداشتی و قوانین بین‌المللی طراحی و تولید می‌شود. الیاف این محصول به گونه‌ای است که در زمان برخورد توپ با زمین، به سمت خاصی متمایل نمی‎شوند. ارتفاع و تراکم چمن مصنوعی پدل، علاوه بر افزایش زیبایی بصری زمین بازی، سلامت بازیکنان را تضمین می‌کند و بدون آنکه اختلالی در نتیجه بازی ایجاد شود، یک زمین بازی باکیفیت برای شما به ارمغان می‌آورد.

از دیگر ویژگی‌های چمن مصنوعی پدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. الیاف با ارتفاع ۱۰ الی ۱۵ میلی‌متر
  2. مقاومت بالا در برابر کوبش و ضربه
  3. ماندگاری و طول عمر قابل قبول
  4. برگشت پذیری الیاف با هدف بانس توپ
  5. الیاف فشرده و فیبریل شده با هدف کاهش احتمال لغزش بازیکنان در هنگام بازی
  6. زیره قطور با ویژگی‌های منحصر به فرد

زمین تنیس

از دیگر ورزش‌های راکتی پرطرفدار می‌توان به تنیس اشاره کرد که در عین جذابیت، سلامتی و تندرستی را به شما هدیه می‌دهد. شاید برایتان جالب باشد که تنیس، بعد فوتبال، بیشترین محبوبیت را در کشورهای خارجی دارد و زمین آن مشابه با زمین بازی پدل است با این تفاوت که تعداد بازیکنان تنیس کمتر از بازیکنان پدل می‌باشد و زمین پدل ۲۵ درصد از زمین تنیس کوچکتر است.

مجموعه چمنزار از آخرین و بروزترین شیوه‌های علمی برای طراحی و ساخت زمین تنیس در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده می‌کند و یک زمین استاندارد در باشگاه‌ها، کارخانجات، باغ ویلاها، حیاط یا پشت بام خانه‌ها برای شما به ارمغان می‌اورد. این مجموعه با سال‌ها تجربه در حوزه اجرا و ساخت زمین چمن مصنوعی تنیس تا به امروز موفق شده است که چندین زمین تنیس بزرگ در شهرهای مختلف ایران به بهره‌برداری برساند. از دیگر مزایای مجموعه چمنزار که باعث برتری این مجموعه می‌شود، مشاوره رایگان و استفاده از متریال‌های روز دنیا و باکیفیت است. تیم فنی مجموعه چمنزار با استفاده از چمن مصنوعی تنیس باکیفیت و با بهره‌مندی از تجربه چندین ساله و دانش مرتبط با الگو آب و هوایی مناطق مختلف، یک زمین تنیس بی‌نقص برای شما به ارمغان می‌آورد.

چمن مصنوعی تنیس

با گسترش و رواج پیدا کردن ورزش تنیس در سراسر کشور، روز به روز تعداد علاقمندان به این ورزش افزایش می‌یابد. به گونه‌ای که برخی از علاقمندان به این بازی، برای طراحی یک زمین تنیس در محل زندگی یا محل کار خود اقدام می‌کنند تا یک تفریح سالم و سرگرم کننده در کنار عزیزانشان داشته باشند. اما متاسفانه نمی‌توان از چمن طبیعی در تمامی موقعیت‌های جغرافیایی استفاده کرد. همین موضوع باعث شده است تا برخی طراحان به استفاده از چمن مصنوعی برای ساخت زمین تنیس علاقمند شوند.

چمن تنیس دارای ویژگی‌ها و استانداردهای منحصر به فردی است و استفاده صحیح از آن باعث می‌شود تا ایمنی بازیکنان در حین بازی حفظ شود. همچنین، یک انتخاب هوشمندانه برای افزایش کیفیت بازی است؛ زیرا الیاف این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که حرکات اضافی توپ را به حداقل می‌رساند و بازیکنان می‌توانند برای ساعات طولانی، بدون خستگی، تمرین کنند.

انواع چمن مصنوعی تنیس را براساس نوع الیاف می‌توان به سه دسته زیر تقسیم کرد:

  1. چمن مصنوعی مونو فیلامنت مجعد
  2. چمن مصنوعی فیبریلیت صاف
  3. چمن مصنوعی فیبریلیت متراکم

ساخت زمین تنیس و زمین پدل توسط مجموعه چمنزار

ساخت زمین پدل و زمین تنیس باید مطابق با یکسری اصول و قوانین خاص باشد تا برای مدت زمان طولانی، فضایی سرسبز و ایمن برای بازیکنان به ارمغان بیاورد. به همین دلیل است که تاکید زیادی برای ساخت اصولی زمین بازی و خرید چمن مصنوعی ورزشی باکیفیت وجود دارد.

در این راستا، مجمموعه چمنزار با حذف واسطه‌ها و ارائه باکیفیت‌ترین چمن‌های مصنوعی به سراسر کشور، در تلاش است تا نیاز تمامی اقشار در هر رده سنی را تامین سازد. این مجموعه انواع چمن‌های مصنوعی را در طرح‌های متنوع و رنگ‌های گسترده طراحی و برای کاربری‌های متفاوت به بازار عرضه می‌کنند.

تیم اجرایی و فنی چمنزار نیز با استفاده از تجربه و دانش خود، انواع پروژه‌های نصب و اجرای چمن مصنوعی در هر نقطه از این کشور پهناور را با نهایت دقت و کیفیت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اجرا می‌کنند. اگر شما هم به زیبایی فضای سبز خود اهمیت می‌دهید، همین حالا با مجموعه چمنزار تماس بگیرید و با خرید یک محصول باکیفیت، از خدمات پس از فروش و گارانتی شرکتی این مجموعه بهره‌مند شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو