چگونه سقف ماشین را تمیز کنیم که مثل روز اول نو شود!

منبع: مینویسم

4

1402/3/12

01:34


تمیز کردن سقف ماشین بسیار سخت می باشد اما با روش های به خصوص و قواعد درست آن می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن سقف ماشین خود را تمیزکنید در این سایت راحت ترین و کم زمان ترین روش برای تمیز کردن سقف خودرو را آموزش داده ایم.

چگونه سقف ماشین را تمیز کنیم که مثل روز اول نو شود!

سقف داخلی ماشین جزو قسمت هایی است که شاید کمتر متوجه کثیفی آن بشوید و آن را تمیز کنید اما این قسمت نیز مانند سایر قسمت های ماشین کثیف میشود اما چگونه باید سیاهی و کثیفی های قسمت داخلی سقف ماشین را تمیز کنیم بدون اینکه به کارواش بریم؟ فقط 2 دقیقه وقت بگذارید تا با بهترین روش تمیز کردن سقف ماشین در مجله مینویسم آشنا شوید.

روش عالی برای تمیز کردن سقف داخلی ماشین

بسته به میزان کثیفی سقف خودرو شما که چه نوع لکه هایی داشته باشد با روش های متفاوتی می توان سقف ماشین را تمیز کرد. اما برای تمیز کردن سقف ماشین بهتر است فقط از شامپو فرش استفاده کنید زیرا مابقی پاک کننده ها ممکن است دارای موادی باشند که سبب آسیب رساندن به سقف ماشین شما بشوند.

زمان مورد نیاز: 30 minutes.

  1. گرفتن گرد و غبار سقف خودرو

    با کمک یک دستمال خشک به خوبی گرد و غبار سقف ماشین را پاک کنید برای از بین بردن گرد و خاک چسبیده به سقف داخلی ماشین از جارو برقی نیز می توانید استفاده کنید. جاروبرقی را به آرامی با دسته ی پارویی آن روی سقف ماشین بکشید تا هر چه گرد و خاک است پاک شود زیرا این انجام این کار مراحل بعدی تمیز کاری را برایتان آسان تر میکند.

  2. تمیز کردن سقف خودرو با مواد شوینده و شامپو فرش

    مقداری شامپو فرش را همراه با مقداری آب مخلوط کنید و آن را داخل ظرفی که اسپری میشود بریزید. مثلا جای شیشه شور یا آب پاش.

  3. شامپو فرش را به سقف ماشین اسپری کنید

    مخلوط آب و شامپو فرش را به خوبی همه ی قسمت های سقف ماشین خود اسپری کنید و اجازه بدهید به مدت 4 الی 5 دقیقه بماند تا لکه ها و کثیفی ها کاملا پاک شوند.

  4. تمیز کردن شامپو فرش سقف خودرو

    بعد از اینکه چند دقیقه از اسپری کردن شامپو فرش گذشت آن را با کمک یک دستمال نانو به خوبی پاک کنید و به آرامی با دستمال همه جای سقف ماشین را بکشید تا لکه ها از بین بروند.

  5. استفاده از فرچه یا برس نرم

    اگر لکه های عمیقی در سقف ماشین شما ایجاده شده است میتوانید در یک ظرف مقداری شامپو فرش و مایع سفید کننده به مقداری خیلی کم بریزید سپس با کمک یک فرچه سقف را بکشید. سپس با دستمال آن را تمیز کنید. به هیچ عنوان از برس های سفت برای این کار استفاده نکنید.

  6. تمیز کردن سقف ماشین با سرکه

    اگر بعد از انجام این مراحل هنوز لکه هایی روی سقف خودرو شما باقی مانده بود مقداری سرکه را با آب مخلوط کنید و با یک دستمال همه قسمت های سقف را بکشید. اگر انجام این کار با دستمال برایتان سخت است میتوانید در یک ظرف بریزید و آن را روی سقف خود رو اسپری کنید سپس با یک دستمال آن را تمیز کنید.

  7. تمیز کردن سقف داخل خودرو با بخار شو

    بعد از اینکه تمام این مراحل تمام شد با کمک بخار شو همه جای سقف را به خوبی بکشید تا کثیفی و لکه های سقف خودرو شما کاملا از بین برود و تمیز و سفید شود.

نکات مهم برای تمیز کردن سقف خودرو

  • به هیچ عنوان هر شوینده و تمیز کننده ای را برای پاک کردن سقف ماشین خود استفاده نکنید.
  • از اجسام سفت و سخت برای پاک کردن و کشیدن سقف استفاده نکنید زیرا سبب آسیب رساندن به آن میشود.
  • در استفاده از جارو برقی دقت کنید که درجه مکش آن بالا نباشد.

مطلب پیشنهادی: از بین بردن رسوب آب از روی بدنه ماشین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو