طرز تهیه مربای گیلاس خانگی با رنگ و طعم فوق العاده!

منبع: خبرنما

4

1402/3/12

01:40


طرز تهیه مربای گیلاس آسان است، کافی است مطابق دستور تهیه آن در این مقاله عمل کنید. به خواندن ادامه دهید و مربای گیلاس خانگی خودتان را آماده کنید…

طرز تهیه مربای گیلاس خانگی با رنگ و طعم فوق العاده!

مربای گیلاس یکی دیگر از انواع مرباهای خوشمزه و خوشرنگ است که می‌توانید در فصل بهار آماده کرده و هر صبح در وعده صبحانه میل کنید. مربای گیلاس نه تنها رنگ چشم نوازی دارد، بلکه طعم خوبی هم دارد. حتی می‌توانید از مربا در ترکیب کیک و دسرهای تان نیز استفاده کنید. طرز تهیه مربای گیلاس آسان است، کافی است مطابق دستور تهیه آن در این مقاله عمل کنید. به خواندن ادامه دهید و مربای گیلاس خانگی خودتان را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه مربای گیلاس:

گیلاس 2 کیلوگرم

شکر 2 کیلوگرم

آب 2 عدد لیمو

آب 2 لیوان

طرز تهیه مربای گیلاس

طرز تهیه مربای گیلاس

  • برای تهیه مربای لیمو ابتدا دو نعلبکی را درون فریزر قرار دهید تا مربا را بعدا تست کنید. سپس گیلاس‌ها را شسته، هسته‌های آن را خارج کنید
  • حالا گیلاس‌‌ها، شکر و آب لیمو را درون یک قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط رو به بالا به مدت 35 تا 50 دقیقه بجوشانید و مرتباً هم بزنید تا غلیظ و براق شود.
  • بعد از 35 دقیقه کمی از مربا را روی یکی از نعلبکی‌های سرد شده بریزید. بگذارید 1 دقیقه روی آن بماند، حالا یک انگشتان را به مربا بزنید اگر مربا به انگشتان چسبید، مربای شما آماده است اما اگر خیلی رقیق و آبکی بود، 10 دقیقه دیگر نیز آن را بجوشانید. سپس دوباره روی نعلبکی دیگر تست کنید.
  • وقتی مربای تان آماده شده، آن را با قاشق درون شیشه‌های استریل شده برزید و درب آن را محکم ببندید. این مربا را اگر در مکانی خنک و تاریک نگهدارید و درب آن را باز نکنید، می‌توانید برای 6 ماه نگهدارید. در غیر این صورت می‌توانید از این مربا به مدت سه ماه در صورتی که در یخچال نگهداری شود، استفاده کنید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو