کمتر از ۷ هزار قدم پیاده روی در روز شما را به مرگ نزدیک می کند

منبع: خبرنما

4

1402/3/12

10:41


کارشناسان سلامت می‌گویند اگر فکر می‌کنید، روزانه 10 هزار قدم پیاده روی سخت است، پس با برنامه ریزی منظم از کمترین تعداد شروع کنید. پیاده روی هر روزه برای سلامتی کلی بدن شما الزامی است، بنابراین سعی کنید ابتدا از 20 هزار قدم یا 50 هزار قدم در روز شروع کنید و به طور مداوم […]

کمتر از ۷ هزار قدم پیاده روی در روز شما را به مرگ نزدیک می کند

کارشناسان سلامت می‌گویند اگر فکر می‌کنید، روزانه 10 هزار قدم پیاده روی سخت است، پس با برنامه ریزی منظم از کمترین تعداد شروع کنید. پیاده روی هر روزه برای سلامتی کلی بدن شما الزامی است، بنابراین سعی کنید ابتدا از 20 هزار قدم یا 50 هزار قدم در روز شروع کنید و به طور مداوم تعداد را بالا ببرید تا به 10 هزار قدم پیاده روی در روز برسید. اما چرا باید در روتین روزانه تان 10 هزار قدم پیاده روی را بگنجانید؟ دلیل آن را در این مطلب از زبان کارشناسان بخوانید.

10 هزار قدم پیاده روی روزانه برای حفظ تناسب اندام

پیاده روی یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌ها برای کاهش وزن، بهبود و حفظ سلامت قلب و همچنین کمک به آرامش ذهن است. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا وزن‌تان را به طور پایدار بدون آسیب بر مفاصل، زانوها یا عضلات کاهش دهید. تحقیقات نشان می‌دهد، پیاده روی می‌تواند فشار خون را بهبود بخشد، ضربان قلب را منظم نگهدارد، چربی، وزن بدن و کلسترول را نیز کاهش دهد. پیاده روی افسردگی را نیز درمان می‌کند.

در حالی که در این سال‌ها مطالعات و تحقیقات زیادی در مورد فواید پیاده روی منتشر شده است، اما هیچ کدام تا کنون مشخص نکرده‌اند که چه مقدار پیاده روی در روز می‌تواند به سلامت بدن و حفظ تناسب اندام کمک کند.

میزان پیاده روی کمتر از 7 هزار قدم شما را به مرگ نزدیک می‌کند

با این حال یافته‌های مطالعات جدید نشان می‌دهد که 10 هزار قدم پیاده روی روزانه می‌تواند به بهبود سلامت قلب و عروق، کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و سرطان کمک کند. در حالی که پیاده روی روزانه 10000 قدم در میان افرادی که به تناسب اندام‌شان اهمیت می‌دهند، خیلی محبوب است، حتی تعداد قدم‌های کمتر از 10 هزار نیز در پیاده روی با فواید زیادی همراه است، زیرا بر اساس این تحقیق 3800 قدم پیاده روی در روز باعث کاهش 25 درصدی زوال عقل می‌شود. همچنین افرادی که 7000 قدم در روز پیاده روی می‌کنند نسبت به افرادی که کمتر از این میزان پیاده روی دارند، با خطر مرگ زودهنگام رو به رو هستند.

تعیین تعداد قدم‌ها در پیاده روی بر اساس سطح فعالیت

بنا به گفته کارشناسان سلامت در بخش تناسب اندام فرد باید تعداد قدم‌های پیاده روی روزانه را بر اساس سطح فعالیت روزانه‌اش تعیین کند. آن‌ها بر این باورند که هرچند تحقیقات اخیر 10 هزار قدم پیاده روی در روز را مناسب برای تقویت سلامت بدن افراد می‌دانند، اما بهتر است به یک روتین منظم ورزشی روی بیاورید که قرار است تا آخر عمر از آن پیروی کنید.

زیرا برای کسانی که وضعیت جسمانی مناسب ندارد و دچار بیماری هستند، 10000 قدم پیاده روی در روز نه تنها فایده‌ای ندارد، بلکه ممکن است جانشان را نیز به خطر بیاندازد. کارشناسان می‌گویند: “شما بدن‌تان را بهتر می‌شناسید، از شرایط و پتانسیل بدن‌تان درک بهتری دارید، بنابراین بهتر است با توجه به وضعیت جسمانی‌تان با یک مربی مشورت کنید و یک برنامه ورزشی مناسب را انتخاب کنید. همچنین فراموش نکنید که تمام فعالیت‌های روزانه‌تان مثل استفاده از پله‌ها به جای آسانسور، یا پیاده روی به جای رانندگی، قدم زدن با یک همراه همه این‌ها روش‌هایی هستند که می‌توانند به شما در افزایش تعداد قدم‌هایتان کمک کند.

30 دقیقه پیاده روی در روز

این حقیقت را فراموش نکنید که هر فعالیت بدنی می‌تواند به سلامت شما کمک کند، بیایید ساده‌تر بگوییم، در واقع هر حرکتی بهتر از عدم تحرک شما در طول روز است. بر اساس مطالعات انجام شده، یک فرد به طور متوسط ​​روزانه بین 5000 تا 7500 قدم برمی‌دارد. بر اساس گفته کارشناسان حتی اگر سبک زندگی بی ‌تحرکی دارید، افزودن تنها 30 دقیقه پیاده ‌روی به برنامه روزانه‌‌تان می‌تواند 3000 تا 4000 قدم باشد و شما را آرام آرام به هدف 10000 قدم پیاده روی نزدیک‌تر کند.

پیاده روی را با 2 هزار قدم در روز شروع کنید

برای مبارزه با اثرات نامطلوب سبک زندگی کم تحرک، فرد باید حداقل 2000 تا 2200 قدم در روز پیاده روی کند. برای اکثر بزرگسالان که زندگی پر مشغله‌ای دارند، 2000 قدم که هیچ، 20 قدم پیاده روی نیز دشوار است.

با این حال باید بگوییم که 5 دقیقه پیاده روی در هر 30 دقیقه نشستن می‌تواند اثرات مضر نشستن آن هم برای مدت طولانی را کاهش دهد. اگر از این روش استفاده کنید می‌توانید به کاهش سطح قند خون، فشار خون، کاهش خستگی و بهبود خلق و خوی‌تان نیز کمک کنید.

5 دقیقه پیاده روی در هر 30 دقیقه شاید آنقدر کم به نظر برسد که بتوانید خیلی راحت انجامش دهید، اما وقتی همه 5 دقیقه‌هایی را که پیاده روی کرده‌اید را جمع ببندید می‌شود 40 دقیقه و این یعنی شما به طور متوسط تقریبا 4 هزار قدم پیاده روی کرده‌اید. به یاد داشته باشید که با همین تعداد قدم‌های برداشته کمک بزرگی به سلامت بدنتان کرده‌اید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو