طرز تهیه ترافل انبه، دسر ساده تابستانی

منبع: خبرنما

4

1402/3/12

12:32


انبه نه تنها به دلیل مزه خوبش طرفدران زیادی دارد بلکه رنگ زرد زیبای آن نیز باعث می‌شود از آن برای تهیه انواع دسرها و کیک‌ها استفاده کرد. اگر میوه انبه را دوست دارید، قطعا دسر ترافل می‌تواند برای‌تان جذاب باشد، زیرا هم رنگ خیره کننده ای دارد و هم طعم بی نظیری که هرگز فراموشش نخواهید کرد. حالا بیایید طرز تهیه ترافل انبه را یاد بگیریم…

طرز تهیه ترافل انبه، دسر ساده تابستانی

انبه نه تنها به دلیل مزه خوبش طرفدران زیادی دارد بلکه رنگ زرد زیبای آن نیز باعث می‌شود از آن برای تهیه انواع دسرها و کیک‌ها استفاده کرد. اگر میوه انبه را دوست دارید، قطعا دسر ترافل می‌تواند برای‌تان جذاب باشد، زیرا هم رنگ خیره کننده ای دارد و هم طعم بی نظیری که هرگز فراموشش نخواهید کرد. حالا بیایید طرز تهیه ترافل انبه را یاد بگیریم.

مواد لازم برای تهیه ترافل انبه:

ژلاتین 3 برگ

آب پرتقال 50 میلی لیتر

انبه 250 گرم به شکل کنسروی

کیک اسفنجی به مقدار لازم

انبه رسیده، 1 عدد پوست گرفته و ورقه‌ای شده

تمشک تازه یا منجمد 16 عدد

شیر نارگیل قوطی 400 میلی لیتری

خامه پرچرب 600 میلی لیتر

عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری

زرده تخم مرغ 3 عدد

آرد ذرت 1 قاشق غذاخوری

شیر 3 قاشق غذاخوری

نارگیل ورقه شده 80 گرم

لیمو ترش 1 عدد

طرز تهیه ترافل انبه

طرز تهیه ترافل انبه

  • برای تهیه ترافل انبه ابتدا ژلاتین را در ظرفی ریخته و روی آن آب سرد بریزید و 10 دقیقه صبر کنید تا ورق‌های ژلاتین نرم شوند. در همین حین، آب پرتقال را در یک تابه کوچک روی حرارت ملایم گرم کنید. سپس آب ژلاتین را گرفته و آن را درون آب پرتقال حل کنید، اما نباید آب پرتقال به جوش بیاید وگرنه ژله سفت خواهد شد، وقتی ژلاتین آب شد کنسرو انبه را درون آن بریزید و هم بزنید.
  • حالا کیک اسفنجی را به اندازه کف ظرف سرو دسرتان برش دهید و کف ظرف قرار دهید. کمی به سمت ته ظرف فشار دهید تا کامل به ته ظرف شما بچسبد. بعد چند برش انبه تازه و 4 عدد تمشک نیز روی آن قرار دهید. حالا مخلوط ژله را با قاشق درون لیوان‌ها روی میوه و کیک‌تان بریزید، به طوری که کامل روی آن‌ها را بپوشاند. برای این که ژله کامل ببندد، ظرف ها را به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید.
  • در این مرحله که منتظرید ژله کامل سرد شود، شیر نارگیل را در قابلمه‌ای تمیز روی حرارت متوسط گرم کنید و مدام هم بزنید تا به جوش بیاید، سپس نیمی از خامه و عصاره وانیل را درون شیر ریخته و هم بزنید تا خامه با شیر ترکیب یکدستی بسازد و همه مواد به جوش بیایند.
  • وقتی مواد به جوش آمد آن را کنار بگذارید. سپس زرده تخم مرغ را با 50 گرم شکر، آرد ذرت و شیر در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید تا کامل با هم ترکیب و مخلوط شوند. بعد خامه نارگیل داغ را به آرامی به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و مدام هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند. سپس مخلوط به دست آمده را به مدت 5 تا 7 دقیقه روی حرارت متوسط رو به پایین حرارت دهید تا کاسترد غلیظی آماده شود. بعد آن را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کامل خنک شود. برای خنک شدن کاسترد به 1 ساعت زمان نیاز دارید.
  • وقتی کاسترد شما خنک شد، آن را درون ظرف دسرتان روی ژله ریخته و دوباره درون یخچال برگردانید و 2 ساعت دیگر نیز صبر کنید.
  • در این مدت فر را روی حرارت 160/140 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود. سپس ورقه های نارگیل و پوسته‌های لیمو ترش را روی ورقه روغنی بپاشید و به مدت 4 دقیقه حرارت دهید تا برشته شوند.
  • باقیمانده خامه باقیمانده و شکر را نیز با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد، سپس با قاشق یا قالب آن را روی لایه کاسترد بریزید و از پوست لیموترش و نارگیل برشته روی آن قرار دهید و 24 ساعت دیگر صبر درون یخچال قرار دهید تا دسر شما کامل آماده خوردن شود. هرچند می‌توانید بعد از تزئین دسر آن را میل کنید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو