خوانندگان مشهوری که گروه های موسیقی محبوب را ترک کردند

خوانندگان مشهوری که گروه های موسیقی محبوب را ترک کردند


منبع: روزیاتو

3

1402/3/12

14:37


خوانندگان مشهوری که گروه های موسیقی محبوب را ترک کردند

خوانندگان مشهوری که گروه های موسیقی محبوب را ترک کردند

خوانندگان مشهور زیادی با وجود فعالیت در گروه های موسیقی محبوب و موفق تصمیم به جدایی و ادامه ی فعالیت خود به صورت مستقل گرفتند. البته هر کدام آن ها دلیل متفاوتی برای این تصمیم داشتند.

کامیلا کابیو – گروه فیفت هارمونی

کامیلا کابییو با تصمیم خود برای ترک گروه فیفت هارمونی (Fifth Harmony) در سال ۲۰۱۶ طرفداران این گروه موسیقی را شوکه کرد.

گروه فیفت هارمونی در فصل دوم نسخه ی آمریکایی برنامه ی استعدادیابی The X Factor تشکیل و به یک گروه پاپ موفق و پرطرفدار بدل شد.

بعد از انتشار ۲ آلبوم موفق، گروه فیفت هارمونی در سال ۲۰۱۶ در توییتر خود خبر جدایی کابیو را اعلام کرد. کابیو کار خوانندگی را به صورت مستقل پی گرفت، چیزی که در سال ۲۰۱۸ در مصاحبه ای عنوان کرد همیشه به دنبالش بود.

او در این مصاحبه گفت: «واضح بود که نمی شد همزمان هم به صورت مستقل و هم با گروه کار کرد.»

فعالیت گروه فیفت هارمونی با ۴ عضو باقیمانده اش، نورمانی کوردی همیلتون، الیسون بروک هرناندز، لورن هرگی و دینا جین هانسن تا زمانی انحلالش در سال ۲۰۱۸ که به دلیل نامعلومی رخ داد، ادامه یافت.

کابیو در سال ۲۰۲۲ در پستی اینستاگرامی دهمین سالگرد تشکیل گروه فیفت هارمونی را گرامی داشت.

زین ملک – گروه واین دایرکشن

زین مالک گروه وان دایرکشن (One Direction) را در سال ۲۰۱۵ ترک کرد.

گروه موسیقی وان دایرکشن در سال ۲۰۱۰ در فصل هفتم برنامه استعدادیابی The X Factor انگلیس تشکیل شد و به سرعت به شهرتی جهانی با آلبوم های موفق و تورهای جهانی دست یافت.

در سال ۲۰۱۵ ملک، یکی از اعضای گروه در بیانیه ای رسمی در صفحات مجازی گروه وان دایرکشن از تصمیم خود برای ترک این گروه خبر داد. گرچه این بیانیه لحن مثبتی داشت، اما ملک پس از آنکه کار خود را به عنوان یک خواننده ی مستقل پی گرفت، در مصاحبه های مختلفی اظهارات منفی ای درباره ی سبک موسیقی گروه وان دایرکشن داشت.

ملک در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه ای گفت که او احساس می کرد سبک موسیقی وان دایرکشن هیچ مشخصه و امضای به خصوصی ندارد و در مصاحبه ی دیگری در همان سال نیز گفت که موسیقی این گروه از آن نوع موسیقی ای نبود که خود او گوش می داد.

بعد از جدایی ملک، باقی اعضای گروه، هری استایلز، نایل هوران، لیام پین و لویی تاملینسون، یک آلبوم دیگر ضبط و یک تور کنسرت برگزار کردند.

این گروه در سال ۲۰۱۵ رسماً منحل شد و تمام اعضای آن فعالیت خوانندگی خود را به صورت مستقل ادامه دادند.

جری هالیول – گروه اسپایس گرلز

جری هالیول گروه اسپایس گرلز (Spice Girls) را در میانه ی تور این گروه موسیقی در سال ۱۹۹۸ ترک کرد.

گروه پاپ اسپایس گرلز از سال ۱۹۹۴ تا زمان انحلالش در سال ۲۰۰۰ مشهورترین گروه موسیقی دخترانه ی دنیا بود.

هالیول که یکی از اعضای محبوب گروه اسپایس گرلز بود، در سال ۱۹۹۸ اعلام کرد که به دلیل «برخی تفاوت ها» و مشکلات مربوط به سلامت روان تصمیم به ترک این گروه گرفته است.

گروه اسپایس گرلز تنها تا ۳ سال بعد از جدایی هالیول دوام آورد.

در سال ۲۰۰۷، این گروه از بازگشت خود و همچنین برگزاری یک تور جهانی خبر دادند. آن ها گهگاه بدون حضور ویکتوریا بکهام و ملانی سی. به دور هم جمع می شدند و به اجرای زنده می پرداختند.

در سال ۲۰۱۹، در جریان اجرای زنده ی آن ها در استادیوم ومبلی ِ انگلیس، هالیول از هم‌گروهی های خود به خاطر ترک گروه در سال ۱۹۹۸ عذرخواهی کرد. او گفت: «متأسفم که گروه را ترک کردم. من خیلی ننر بودم.»

استینگ – گروه پلیس

استینگ گروه موسیقی پلیس (The Police) را در اوج موفقیت این گروه ترک کرد.

گروه پلیس که در سال ۱۹۷۷ تشکیل شد، به دلیل پرداختش به موج نوی موسیقی راک، در اوایل دهه ی ۱۹۸۰ در صدر چارت های موسیقی قرار داشت و کنسرت هایشان در استادیوم ها همیشه مملوء از جمعیت بود.

پس از جنجال های مربوط به ضبط آلبوم پنجم این گروه که Synchronicity نام داشت و شایعه ی وجود کشمکش هایی در پشت صحنه، در سال ۱۹۸۴ خبر انحلال گروه پلیس رسماً اعلام شد.

استینگ در سال ۲۰۱۰ در مستند The Last Play at Shea گفت که در سال ۱۹۸۳ در زمان اجرای گروه پلیس در استادیوم شیای نیویورک تصمیم به ترک گروه گرفت، چرا که اجرای زنده در آن استادیوم بالاترین نقطه ای بود که می توانستند به آن دست یابند.

اعضای گروه پلیس، ۲۰ سال بعد از انحلال آن، در سال ۲۰۰۳ در تالا مشاهیر و موزه ی راک اند رول در ایالت اوهایو به دور هم جمع شدند و به اجرای زنده پرداختند. گروه پلیس آخرین تور خود را در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ برگزار کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو